PDA

View Full Version : Lys Suburban

StigAre
09-14-2007, 18:37
Jeg trenger og bytte hovedlysa på min '91 Suburban, da det er dårlige reflektorer. Også lurte jeg på å kjøpe sånn klarglass lamper fra LMC.

MEN, det jeg ikke finner ut av, er om de lampene de selger er H4 ?
Evt noen som har erfaring med dette, eller ser noe som jeg ikke ser ?

Her er katalogen hvor de står

http://www.lmctruck.com/icatalog/csb/0075.asp

EKJ
09-14-2007, 18:51
Tror ikke at disse lampene har H4 format, men den amerikanske standarden som har plast sokkel som man vrir inn i lykta. originalt på disse bilene er det seal beam lamper, defor må man med disse lampene også kjøpe ledningsnettet som er avbildet på siden for å få de til å passe. lampene får du ikke godkjent på en EU kontroll av en våken kontrollør pga at de ikke er E merket.

StigAre
09-14-2007, 18:55
Hmm...
Var akkurat det jeg var redd for egentlig.
Litt dumt at det ikke er H4.
Det at det ikke blir eu godkjent skal jeg kunne leve med...

Men hvordan er lyset i disse sealedbeam lampene ?
Jeg sealedbeam originalt på fjernlysa, og de lyser jo som bare det.
Men hovedlysa mine er norske h4 lamper.

EKJ
09-15-2007, 09:33
pærer som passer disse lampene får du kjøpt de fleste steder de selger US parts, så at det ikke er H4 spiller ingen rolle. seal beam har ett lysbilde som er en mellomting med sprederlamper og normale frontlamper og er ikke mye å skryte av på sene høstkvelder.

1911
09-15-2007, 23:51
Jeg har kjøpt lampene fra lmc. Di ytterste er nærlys di innerste blir fjernlys. Funker bra, jeg fikk bedre lys da mine reflektorer ikke var noe serlig å skryte av. Koblet opp lysene sånn at nærlyset i di ytre lyser sammen med fjernlys. Pærene er å få kjøpt på di fleste bensinstasjoner rundt om. Men det følger nye pærer til vær lykt. Det følger også med ny kontakt til pærene.

Jeg trodde også at det var h4 pærer i lyktene, så jeg bestilte bare nærlysene første gangen (4stk). Så jeg måtte gjøre en ny bestilling for å få fjernlys. Jeg byttet også ut di orange blink/park lysene med nye klare lykter. Det følger med orange pærer til di lyktene.

StigAre
09-16-2007, 20:29
Ja okei, nå ble jeg litt mere fornøyd :)
Vil så gjerne ha de lampene.
Det er som jeg da forstår IKKE fjernlys i nærlys lampene ?
Kun i de innerste, som originalt ?

Det lar seg gjøre og bytte pærer både i fjernlys og nærlys lampa ?

Kjøpte du med noe ledningsnett for å få dette til og virke ?
Eller bygde du bare om selv ?
Det flugte med pærekontakter til begge var det så ?