PDA

View Full Version : S10 Blazer

Vancharger
09-16-2007, 16:42
Kjerringa har kjøpt 89 S10 Blazer med 4,3 l som ny bruksbil, har kjørt et par uker nå, og jeg synes forbruket er høyt på vogna (1,5 på mila ca), noen som har erfaringer med hva som bør sjekkes først for å knipe litt på forbruket?
Hvordan er egentlig utkoblingen av firehjulstrekket på forakselen på disse? Lampe inni bilen lyser som om forakselen er koblet inn selv om spaken står i tohjulstrekk... Og er det noen følere og givere i gm injectionsystem som er greie å bytte innimellom? Har et bestemt inntrykk av at vogna får nok bensin... (svart eksosrøyk)

Thanks!

Camarocab
09-16-2007, 20:40
Kjerringa har kjøpt 89 S10 Blazer med 4,3 l som ny bruksbil, har kjørt et par uker nå, og jeg synes forbruket er høyt på vogna (1,5 på mila ca), noen som har erfaringer med hva som bør sjekkes først for å knipe litt på forbruket?
Hvordan er egentlig utkoblingen av firehjulstrekket på forakselen på disse? Lampe inni bilen lyser som om forakselen er koblet inn selv om spaken står i tohjulstrekk... Og er det noen følere og givere i gm injectionsystem som er greie å bytte innimellom? Har et bestemt inntrykk av at vogna får nok bensin... (svart eksosrøyk)

Thanks!

Ta en full rinde med byting av kabler, tennplugger, olje, luftfilter. ikke sett bilen i OD før du er på motorvei eller kjøring over 80 kmt, egg under fotbladet og bilen tusler på 1.1-1.2

Vancharger
09-17-2007, 19:54
Vogna har fått en runde med servicedeler, skal huske på det med ODen og kjøre som folk og se om det hjelper...:) Har du noe erfaring med TBI? Har en mistanke om at den bør gåes over, hvilke følere bør man mistenke først på en gammel TBI? Vogna får ihvertfall ikke for lite bensin...

Camarocab
09-18-2007, 07:20
Vogna har fått en runde med servicedeler, skal huske på det med ODen og kjøre som folk og se om det hjelper...:) Har du noe erfaring med TBI? Har en mistanke om at den bør gåes over, hvilke følere bør man mistenke først på en gammel TBI? Vogna får ihvertfall ikke for lite bensin...

Det er ikke så mye å stille på men jeg har også kjørt på noe sånn dyserens, synns det hjalp litt, har bilen stabil tomgang,? hvis ikke kan du ta av luftfilteret å se om dysene drypper når den går på tomgang, hvis den gjør så et det slitte/møkkete dyser, kan da hjelpe med en rens, finns på bilutstyrsjapper.
Eller les i denne linken: http://www.autozone.com/az/cds/en_us/0900823d/80/12/a4/f3/0900823d8012a4f3/repairInfoPages.htm

Brune
09-19-2007, 18:25
Min 89 blazer kjørte jeg til trondheim på vinterføre på akkurat 1 liter! Men på bykjøring må du nok regne med 1,5 liter ja...

Brune
09-19-2007, 18:26
Min 89 blazer kjørte jeg til trondheim på vinterføre på akkurat 1 liter! Men på bykjøring må du nok regne med 1,5 liter ja...
Gjennomsnittforbruk burde vel ligge på 1,2- 1,3 tenker jeg...

Vancharger
09-20-2007, 19:11
Takker for tips, skal forske og se over litt mer i helga, skal en langtur også, får se om det blir et annet forbruk etter litt omsorg... ;)