PDA

View Full Version : Skakk Suburban ?

StigAre
09-19-2007, 08:48
Hei.

Jeg har da en 1991 Chevrolet Suburban 6.2D 2500 (8bolt hjul) (nedregistert fra lastebil)

Den er nå blitt litt skeiv stakar, på venstre bakhjul henger den litte grann, ikke mye, men du legger merke til det.
Pluss at i dumper så merker jeg at den er mykere på det hjørnet enn noe annet sted.

Jeg har ikke begynt og leite ennå, tenkte jeg skulle høre her hva dere tror det kan være ?

Chevysub
09-19-2007, 09:21
sjekk fjærpakkene bak. Kan hende det er ryki ei fjær eller to.

Sjekk støtdemperfestene oppe, dem er litt pinglete og kan ryke hvis dem er gamle.

Chevy-Sheriff
09-19-2007, 10:47
Nesten sikkert ei bladfjør ja....

Sjekk også selve støtdemperen. Er det gassdempere, og den er gåen, vil du se forskjell.

Chevysub
09-19-2007, 12:11
Eller røyk den en shall, så blir den skak andre veien også :eek:

StigAre
09-19-2007, 12:18
Okei.
Skal sjekke bladpakka bak, prøve og rekke det idag.
Jeg burde jo se ganske lett om det er ryki ei fjær eller ikke.

Også skal jeg sjekke dempera, hvis det er gass som du sier, så kan den kan sige ?

Takk for tipsa!

Mad Max
09-19-2007, 12:21
Også skal jeg sjekke dempera, hvis det er gass som du sier, så kan den kan sige ?

Nei...

Chevysub
09-19-2007, 12:24
Suburbanen blir sigen bak hvis en gassdemper er gåen. Merka stor forskjell på den gamle subben min etter jeg bytta fra slitne oljedempere og til nye gassdempere.

Bladfjæra får en tynn sprekk på tvers av fjæra hvis den ryker, så kikk nøye etter.

Eller ramma kan jo væra banan da :eek:

Mad Max
09-19-2007, 12:30
Trodde i hele min verden at en demper skal gjøre som navnet tilsier nemmelig å dempe støt osv IKKE opprettholde fjærhøyde som en bladfjær er konstruert til å gjøre..
Du må gjerne foklare meg åssen jeg klarer å presse en demper i bånn som samtidig klarer å opprettholde høyde på en bil som veier 3 tonn..

StigAre
09-19-2007, 12:36
Suburbanen blir sigen bak hvis en gassdemper er gåen. Merka stor forskjell på den gamle subben min etter jeg bytta fra slitne oljedempere og til nye gassdempere.

Bladfjæra får en tynn sprekk på tvers av fjæra hvis den ryker, så kikk nøye etter.

Eller ramma kan jo væra banan da :eek:

Tviler på at ramma er banan som du sier :)
Bilen har aldri vært i skogen og er rustfri i ramma.
Den er kun brukt på veien.

Okei, skal sjekke nøye over fjærpakka.
Håper bare det er noe jeg kan skru av og skru på som er ødelagt...

Chevysub
09-19-2007, 12:37
Du løfter ganske lett (heiser opp) en subb i ræva med en hånd noen cm. De er ganske myke oppover på fjæra. 2-3 cm synes veldig godt visuelt, og det kreves ikke mye for å løfte den opp.

Prøv å trykk den ned derimot, da er den mye stivere.

Tom K
09-19-2007, 15:07
Høres nok ut som ei fjær som har tatt kvelden ja;)

StigAre
09-20-2007, 20:34
Rakk så vidt og titte på fjærene mine idag.
På venstre side bak, har den nederste fjæra i pakka vridd seg, den ligger 2-3cm utafor de andre fjærene i frem og bakkant, om dere skjønner.

Skal ta et bilde imorra tenkte jeg.
Men kan dette være årsaken til at den er lavere og mykere på den sida ?