PDA

View Full Version : Red^Barons Hævvlux

Red_Baron
09-19-2007, 23:31
Da har jeg i dag vært en liten tur i Kristiansand og kjøpt meg Hilux. Kjøpte av Norwegian Redneck. Så nå blir det enda mer lesing og spørring (og plaging av dereThefinger) her på Yota forumet... Har jo aldri hatt en slik en før så... :rolleyes:

9357

knixen
09-19-2007, 23:46
Da har jeg i dag vært en liten tur i Kristiansand og kjøpt meg Hilux. Kjøpte av Norwegian Redneck. Så nå blir det enda mer lesing og spørring (og plaging av dereThefinger) her på Yota forumet... Har jo aldri hatt en slik en før så... :rolleyes:

9357

Velkommen skal du være!!! Der ser ut som hjul-løft bak på bildet?

Mye morro å gjøre med disse!!!

Red_Baron
09-21-2007, 17:57
Er nok et lite hjulløft der... Vet ikke. Ikke jeg som har tatt bildet! Thefinger

Fikk hvertfall en ild-dåp med toyota mekking da. I går kveld tenkte jeg å bytte servopumpa som lakk som en sil. Idioten meg klarte selvfølgelig å tenke med ræva og skru altfor mye.

Begynte med å se på den nye pumpa som satt fast i en stor stygg jernklædd. Så tenkte som så at jeg må vel skru av like mye fra bilen. Da var det i gang med jekking av motor, skru opp motorfester, av med dynamo, div slanger og ræl. Etter en par tre timer med F€%nihælvete blei det nå endelig løst.

Sitter så med to biter som er veldig like. Altfor like. Faen.... Kunne bare ha løsna 4 skruer og pelt den rett ut ja.... ja ja.. da får jeg bare hive det sammen igjen da. HELDIGVIS gikk det lettere på. Minus at skruen til å feste/stramme dynamoen var søkk vekk i grusen. Dukka opp etterhvert da. Tok bare litt tid....

Èn erfaring rikere.... Hehe Thefinger

Neste uke blir det bytting av stikkaksel eller hele akslen foran. Får sjå hva som blir lettest.

Og i helga blir det flytting av bøttestoler. Litt trangt når en på 185 setter seg i et sete som er tilpassa en på 170... (Unnskyld hvis jeg tar veldig feil Kristoffer.)

Jan
09-21-2007, 18:56
Jeg er 195 og har kjørt Singelcab i 3 år.

Red_Baron
09-21-2007, 19:40
Hehe... Men hadde du et fastsveisa cobra bøtte sete som er litt feil vinke etc? heh

var temmelig slitsomt å kjøre hjem med den gitt.

knixen
09-21-2007, 20:00
Er nok et lite hjulløft der... Vet ikke. Ikke jeg som har tatt bildet! Thefinger

Fikk hvertfall en ild-dåp med toyota mekking da. I går kveld tenkte jeg å bytte servopumpa som lakk som en sil. Idioten meg klarte selvfølgelig å tenke med ræva og skru altfor mye.

Begynte med å se på den nye pumpa som satt fast i en stor stygg jernklædd. Så tenkte som så at jeg må vel skru av like mye fra bilen. Da var det i gang med jekking av motor, skru opp motorfester, av med dynamo, div slanger og ræl. Etter en par tre timer med F€%nihælvete blei det nå endelig løst.

Sitter så med to biter som er veldig like. Altfor like. Faen.... Kunne bare ha løsna 4 skruer og pelt den rett ut ja.... ja ja.. da får jeg bare hive det sammen igjen da. HELDIGVIS gikk det lettere på. Minus at skruen til å feste/stramme dynamoen var søkk vekk i grusen. Dukka opp etterhvert da. Tok bare litt tid....

Èn erfaring rikere.... Hehe Thefinger

Neste uke blir det bytting av stikkaksel eller hele akslen foran. Får sjå hva som blir lettest.

Og i helga blir det flytting av bøttestoler. Litt trangt når en på 185 setter seg i et sete som er tilpassa en på 170... (Unnskyld hvis jeg tar veldig feil Kristoffer.)

Hvis endeleddene på styrearmene er til å berge så er det lettest å bytte hele akselen. Alltid greit å lære noe nytt da...Thefinger

Red_Baron
09-21-2007, 20:31
Bare usikker om det er samma utveksling og sånt.... Så får vel åpne og telle tenner til jeg blir grønn....

Hvor dumt er det å sette på en sveisa diff bak? jeg skal bruke den som arbeidsbil og kan hende jeg hiver oppi en del tunge ting...

Jan
09-21-2007, 20:59
Hehe... Men hadde du et fastsveisa cobra bøtte sete som er litt feil vinke etc? heh

var temmelig slitsomt å kjøre hjem med den gitt.

Nei, Har seter fra Volvo 740. Kjempegode, men blir litt rak i ryggen.
Det er en fordel med singelcab, og det er at du må holde det ryddig i bilen.

Red_Baron
09-21-2007, 21:07
Nei, Har seter fra Volvo 740. Kjempegode, men blir litt rak i ryggen.
Det er en fordel med singelcab, og det er at du må holde det ryddig i bilen.

hehe. Er godt og trangt der ja! Men god plass bak. Det som teller.

Og ja! Det er greit å holde det noenlunde ryddig inni der ja! Merka etter bare to dager på jobben så er det fullt....

knixen
09-21-2007, 21:35
Bare usikker om det er samma utveksling og sånt.... Så får vel åpne og telle tenner til jeg blir grønn....

Hvor dumt er det å sette på en sveisa diff bak? jeg skal bruke den som arbeidsbil og kan hende jeg hiver oppi en del tunge ting...

Det høres ut som arbeidsbil betyr PÅ/LANGS VEIEN... Da bør du holde deg langt unna sveisa differ...

Ja, hvis du må bytte diff så kan du like gjerne bytte stikkaksling. Da er plutselig det enklere...

Jan
09-21-2007, 22:22
Jeg har kjørt Berkåk-Oslo-Berkåk siden februar med sveist bakdiff. Null problem. Kanskje ikke så lurt med noe tungt på platten.

Red_Baron
09-22-2007, 08:47
Tror jeg holder differ og alt på samme måte som nå jeg.... :)

Bare få bytta stikkakslen foran så blir det jo bra. Dumt å kjøre rundt i en 4x4 som fønker som en 3x4 newburn

Red_Baron
09-24-2007, 18:49
Lurte på:

Hva er utvekslinga på Toyotan min? (Hvis det er noen som kjenner den)

Hvordan finner jeg ut hvilken Locker som passer? Vil oppgradere litt snart..

Og er det noen som kjenner bilen godt og vet 100% hva som har blirr gjort med den? Hadde vært fint å få litt mer info på alt som er egentlig...

Takk..:)

Jan
09-24-2007, 19:26
4,56

Red_Baron
09-24-2007, 19:41
Takk! :D

Chevysub
09-24-2007, 19:50
Fysj, japsedritt ?

Den der holder ikke lenge :)

Kniiiiis

Red_Baron
09-24-2007, 19:52
Fysj, japsedritt ?

Den der holder ikke lenge :)

Kniiiiis

Ha ha haaaaa....

Syns da å huske en viss chevy eier som var veldig enig i at Toyotaer er flotte biler! Thefinger

Må ha noe å bruke på jobb... Begynt å blekke igjen. Dumt å bruke opp Blazern på sånt!

Ps: Du kan få sitte på på herstua en gang Tore! ;)

Chevysub
09-24-2007, 19:58
Ja ja ja, jeg har vel sagt noe slikt i dyyyp pillerus engang.

Og kjøpt 3 Toyotaer i samme dype rusen :p

Er det bilen til mora di som har frista deg til å kjøpe japs eller ;) Gromme bilen, he he.

Neida, jeg kødder bare. Toyokogoyko er ikke noe skrammel det, har aldri vært det heller. Driftsikkert er det jo, som regel.

Og littebitte lyst på lux har jo jeg også. Kunne tenkt meg en korta sak med
37" og ARB, på henger selvfølgelig.

Mye han kunne hatt løst på gitt, men har da ikke dårlig tid, tror jeg.

Si ifra når du skal på Herstua da, sånn i tilfelle redning Thefinger

Chevysub
09-24-2007, 19:59
PS: Har ikke Chevy Thefinger

Red_Baron
09-26-2007, 20:27
Lurer på... Hvor mye som er FOR mye å betale for en girkasse. Høres litt ut som om min er på sine siste mil.........

Chevysub
09-26-2007, 20:34
Sett øsa mi nå da ????

Tigger kom innom i dag vøtt.

Nei girkasse aner jeg ikke noe om. 1000 lapp og oppover sikkert.

Jan
09-26-2007, 20:39
Lurer på... Hvor mye som er FOR mye å betale for en girkasse. Høres litt ut som om min er på sine siste mil.........

Jeg betalte 1500 med fordelingskasse di min havarerte.

Red_Baron
09-26-2007, 21:18
Jeg betalte 1500 med fordelingskasse di min havarerte.

Kjekt å vite... Så har jeg en prutepris hvis det er noe som dukker opp....

Noen tips når jeg skal bytte stikkaksel foran på høyre side? Har aldri gjort detta før!!!

knixen
09-27-2007, 01:30
Kjekt å vite... Så har jeg en prutepris hvis det er noe som dukker opp....

Noen tips når jeg skal bytte stikkaksel foran på høyre side? Har aldri gjort detta før!!!

Ja, du kan gjøre det på to måter... Enten så demonterer du alt du kommer over frem til knokkelhuset og trekker den ut der. Ellers så demonterer du styrearmen oppe på knokkelhuset og lokket under... Du må også av med lokket til frihjulsnavet og ta av klipsen der...

Begge er vel ca like mye arbeid, men med den siste så slipper du å stramme hjul-lager på nytt...

Du kan jekke opp den siden du skal jobbe med så slipper du kanskje å tappe ut oljen på diffen... I tilfelle du må det, så husk å sjekk at du får løs tappebolten først...

Red_Baron
09-27-2007, 21:43
Hmmmm... Noen som har noen bilder og slikt som forklarer litt hvordan det ser ut inni der?

Tror jeg skal bytte olja. Det er jo en knekt aksel som har surra noen timer inni der. Så noe spon og drit må jeg vel regne med.

En ting til. Er det vanskelig å bytte simringen på akslen bak? Der er det div offroadrester som har gnagd litt. Det "spruter" ut olje der. MÅ vel nesten fikses i løpet av helga..... Så slipper jeg å drepe den diffen stakkars...

Og enda en ting mens jeg er i gang. Åssen olje anbefales i diffa? Vet jeg skal ha en LSD olje hvertfall bak. Vet ikke hva foran. SAE?

Beklager mange sikkert teite spørsmål, men vil ikke drite meg ut! :D

knixen
09-27-2007, 22:15
Hmmmm... Noen som har noen bilder og slikt som forklarer litt hvordan det ser ut inni der?

Tror jeg skal bytte olja. Det er jo en knekt aksel som har surra noen timer inni der. Så noe spon og drit må jeg vel regne med.

En ting til. Er det vanskelig å bytte simringen på akslen bak? Der er det div offroadrester som har gnagd litt. Det "spruter" ut olje der. MÅ vel nesten fikses i løpet av helga..... Så slipper jeg å drepe den diffen stakkars...

Og enda en ting mens jeg er i gang. Åssen olje anbefales i diffa? Vet jeg skal ha en LSD olje hvertfall bak. Vet ikke hva foran. SAE?

Beklager mange sikkert teite spørsmål, men vil ikke drite meg ut! :D

Se i garasjen min, nettopp overhalt en foraksel der... Du bytter olje og bruker GL5 olje foran og bak. LSD tilsetning har du i bakakselen etterpå.

Tetteringen bak er enkel å bytte, det er 4 mutrer bak bremse trommelen. Det er strengt tatt alt som må skrus løs. Så trekker du den bare ut... Du må også ta løs bremserøret. Så bremsene må luftes etterpå...

Tetteringen bruker ikke sitte veldig godt, men det har hendt... Du bør nok også bytte bremsesko på den siden det har vært lekasje...

Teite spørsmål.... nei, egentlig ikke... Fornuftig å spørre synes jeg ;)

Red_Baron
09-27-2007, 22:44
Lekasjen er der hvor mellomakslen kommer inn. Like "lett" der? Hehe...

Skal glane litt på garasjen din jeg ja.

knixen
09-28-2007, 00:07
Nåja... Det er mer arbeide det ja...

Du må jekke opp bakakselen og skru av de 4 mutrene på begge sider for å trekke ut stikkakslene...nr 14 fastnøkkel. Men du må løsne alle festene til bremserørene på stikkakslene først. Du treng ikke trekke de langt ut, du merker når de er ute av diffen.

Du må ta løs de 4 boltene mellomakselen er feste med. 2stk 14 fastnøkkel.

Så må du skru løs diffen, vil tru det er 12 mutre rundt den. 12 kopp.

Ta ut diffen og få noen til å demontere den for deg. Dvs evt sette den opp for deg igjen. Du må skru ut kronhjulet og pinjongen. Bytte simeringen under pinjongen og skru sammen igjen. Du kan evt måle slakken og så sette den tilbake på plass igjen etterpå...

Du kan vurdere å bytte det store og det lille pinjonglageret når du først har den åpen. Samt carrierlagrene... Det koster det 1200-1500 kr i lager... Lagernr står under teknisk info... den siste posten jeg skrev der...

Lykke til...

Red_Baron
10-22-2007, 21:23
JA JA!!!!
da har jeg liggi på pressening og banna og skrudd noen dager. Startet med å åpne navet. Der var det jo no som ikke stemte. Fikk bytta innmaten der og alt virka veldig i orden. Tenkte med meg selv at der slapp jeg unna mye skruing på ting jeg ikke har peil på...

Så da at dobbelkrysset i mellomakslen foran var noooe utslitt... Prøvde å bytte de selv, men ble en tur inn på Kardangakselsevice A/S og fikk jobben gjort der.

Kom meg hjem etter stamping i kø ut av Oslo og fikk hivi på mellomakslen, gnagd i meg middag og starta dieseldyret... Kjørte ned skauveien jeg pleier å "teste" 4x4 bilene mine på. (Ja det er en lovlig vei som står i kartet!!!! Thefinger )

Justerte mine 5 fine nye ekstralys; to foran, tre på taket/bøyla..

Satte så faenskapet i 4WD. alt vel... "Aha!! Navene må settes på!"
Så begynte helvete igjen. Kjenner det hopper og spretter inni akslen, og tar dårlig tak. Det er driv, men fy for noen lyder og stygge lugg...

Mistenker at kanskje hele diffklumpen snart trenger gebiss... For tenna kan vel være utslitt. Eller om det er tenna i mellomaksler... Aner ikke. Skal ta meg enda en Gro-dag i morra og prøve å åpne og se...

Passer alle diffene fra 78 og opp til min modell sammen? Innvendig altså?

Fikk noen aksler i et dårlig bytte, men de er ikke fra samme modell. Det er nemlig helt andre mellomaksler og innfestninger til disse.... Trooor de er fra MK1

knixen
10-22-2007, 21:28
Du må bare demontere og telle tenner... så finner du ut av det... Jeg har noen utvekslinger liggende hvis du ikke har noen som passer!

Red_Baron
10-22-2007, 21:30
har et par liggende jeg også, men den som IKKE er sveisa er det et par tenner som er slitte og gått av noen skal... Er den så godt som kondemnert da? Det er en LSD diff og hadde vært litt kul å satt i. Da er det litt mer futt i framakslen... hehe

Red_Baron
10-23-2007, 21:18
I dag fikk jeg virkelig gjort noe... Våkna med stort mot, og håpet lyste sterkt i øya mine! (Heter vel egentlig lyset over senga men...)

Starta sakte men sikkert klokka 9 å skru. Litt her og litt der. Finne ut hva vi skal gjøre. Jeg og kompisen min Krestian. Tenkte først å kanskje bare bytte diffklumpen. Det virka ganske lettvint. Så tok et par tlf først for å se om det var 100% sikkert å bytte. Prata da med en hyggelig fyr på Artic Trucks v navn Ørn. Han hadde det fine rådet som du også kom med Knixen. "Tell tenner"

Okey. får telle tenner. 41 stk på akslene som står på bilen. Greit. Nye differ: 40... Damn. Det blir vel ganske stor forskjell.. 4.56 og 4.44 passer dårlig om hverandre. Kom fram til at det da ville være like greit å bytte hele akslen.

Gøy på med makt og rustløser og fra klokka 11 til 1500 skjedde det ingenting nesten. Har aldri mista motet så ille som i dag!!!! Makan til kukeri har jeg aldri skrudd på!!! (Når sant skal sies, har jeg egentlig gjort lite annet enn å bytte dekk og sette på ekstralys...)

MEN! Endelig klokka 1630 nøyaktig, var den gamle akslen løs fra alle tenkelige festepunkter....

10613

10614

10615

Fikk satt på den "nye" i dag også da. Men da var det nesten mørkt før vi ga oss.. Så mangler bare å modifisere litt på brakettene til bremseslangene og litt små fiks som å lufte bremser etc. Så er det bare å gyve løs på bakakslen.

En god dag med mye faenihelvete, rustløser, slegge, brekkjern og Tiedemanns Rød3...

knixen
10-23-2007, 21:47
I dag fikk jeg virkelig gjort noe... Våkna med stort mot, og håpet lyste sterkt i øya mine! (Heter vel egentlig lyset over senga men...)

Starta sakte men sikkert klokka 9 å skru. Litt her og litt der. Finne ut hva vi skal gjøre. Jeg og kompisen min Krestian. Tenkte først å kanskje bare bytte diffklumpen. Det virka ganske lettvint. Så tok et par tlf først for å se om det var 100% sikkert å bytte. Prata da med en hyggelig fyr på Artic Trucks v navn Ørn. Han hadde det fine rådet som du også kom med Knixen. "Tell tenner"

Okey. får telle tenner. 41 stk på akslene som står på bilen. Greit. Nye differ: 40... Damn. Det blir vel ganske stor forskjell.. 4.56 og 4.44 passer dårlig om hverandre. Kom fram til at det da ville være like greit å bytte hele akslen.

Gøy på med makt og rustløser og fra klokka 11 til 1500 skjedde det ingenting nesten. Har aldri mista motet så ille som i dag!!!! Makan til kukeri har jeg aldri skrudd på!!! (Når sant skal sies, har jeg egentlig gjort lite annet enn å bytte dekk og sette på ekstralys...)

MEN! Endelig klokka 1630 nøyaktig, var den gamle akslen løs fra alle tenkelige festepunkter....

10613

10614

10615

Fikk satt på den "nye" i dag også da. Men da var det nesten mørkt før vi ga oss.. Så mangler bare å modifisere litt på brakettene til bremseslangene og litt små fiks som å lufte bremser etc. Så er det bare å gyve løs på bakakslen.

En god dag med mye faenihelvete, rustløser, slegge, brekkjern og Tiedemanns Rød3...

Du må nok telle tenner på både sol og planethjul... Da finner du ut korrekt utveksling...

Og du må jo forsåvidt gjøre det på den diffen du skal ha i den nye akslingen også. Giringer må nok være strøkne for å kunne bruke de, det er "litt" krefter som håndteres her ja...

Lykke til, det er litt av en jobb... ;)

Red_Baron
10-23-2007, 22:01
Telte på de nye akslene. Der sitter jo diffene på og fra mine utregninger så så det ut som at det ikke var likt. Så da bytta jeg heller hele driten...

Det er jaggu meg myyye mer arbeid enn jeg trodde ja... Skal ikke bytta aksler med det første igjen!!! men er moro å lære seg no nytt da. Lærer av sine feil ogsåvidere! :D

Den gangen jeg skal bygge meg skikkelig trailbil, blir det et nesten ferdig prosjekt...

Red_Baron
10-24-2007, 22:35
ENDELIG 4X4

Fikk endelig fiksa ferdig alt i dag. Så da ble det en liiiten tur på kjerreveien v der jeg bor. Det var jo mørkt og vel så det så actionbilder fra kjøringa ser man lite på...

For å enkle arbeidet i dag, bytta vi heller diffklumpen bak i stedet for hele akslen. Gikk veldig smertefritt med unntak av et bremserør som fort ble klept i småbetar og bytta, og noen gamle bremsekalippere som hang litt. Hammer er kjekt. det løsner det meste! :p

MEN: En ting som var veldig leit med den nye diffen; Den var dønn åpen. Null sperre, brems locker eller noe... Så fram med sveisern... Hehe.. Jeg er jo ikke spesielt flink med sveiseapperatet så min stakkars utskremte venn måtte trå til. han har vel sveisa ca 2 meter til sammen i sitt liv, men jeg har sveisa ett eneste lite tac... Thefinger Blir sikkert litt kjip å svinge med, men det driter jeg rett og slett i! Blir moro i vinter hvertfall...

Fant også ut at giringa er ganske annerledes nå. 40 tenner på soldrevet (?) og 8 på pinjongen. Så da ble det 5.00 i utveksling. Moro...

Litt bilder!

jan terje
10-24-2007, 22:41
crossbonedcrossbonedcrossboned

Red_Baron
10-24-2007, 22:42
Neste utiskauenkjøring i nærområdet skal jeg på! Garantert! Med mindre jeg har guttungen...crossboned

knixen
10-25-2007, 09:16
Bra jobbet!!! :)

Red_Baron
10-25-2007, 18:52
Takk. :)

Merka faktisk veldig stor forskjell på utvekslinga i dag. Går "saktere" men litt mer ækks. hehe. Ikke at en 2,2 diesel fløtter seg no særlig...

Neste plan nå blir vel å få sveisa nytt gulv på førersiden på hytta. Der er det rimelig rett hjem.. Hadde vært greit å få det tett...

Er det noen som har peil på varmeapperat? Det er enten full gass og lunka, eller null. Og den funker uten tenninga...

Enda en liten ting; Hvor svære hjul tåler egentlig en Hi-lux? Hadde vært litt moro å skaffe no større å bruke i skauen. Holder med 33 på veien. Hvertfall med ESAB:p

knixen
10-25-2007, 19:10
Den tåler jo ganske store hjul, du kan nok ha opp til 38 med relativt forsiktig kjøring i skogen. Så du får bare investere!

Har hatt 38 på min runner... men kjører 36" inntil videre...

Red_Baron
10-25-2007, 19:28
Tenkte på 36 eller 37. Gidder ikke kjøre for pinglete heller.. hehe... Må vel kanskje skjære litt i skjermer eller kanskje ta et lite bodylift...

knixen
10-25-2007, 19:41
Tenkte på 36 eller 37. Gidder ikke kjøre for pinglete heller.. hehe... Må vel kanskje skjære litt i skjermer eller kanskje ta et lite bodylift...

Skjær skjær skjær!!! Da blir det jo mindre gulv å fikse også!!! ;)

36 eller 37 irok er supert!!! IROK!!!

Øystein
10-25-2007, 20:17
Fant også ut at giringa er ganske annerledes nå. 40 tenner på soldrevet (?) og 8 på pinjongen.

40 tenner på kronhjulet, solhjulet(ene) sveiset kompisen din til planethjulene.
Pinjongen driver kronhjulet som driver planethjulene, som igjen driver solhjulene som sitter på stikkakslene:)

Rett skal være rettThefinger

Red_Baron
10-25-2007, 21:24
Skjær skjær skjær!!! Da blir det jo mindre gulv å fikse også!!! ;)

36 eller 37 irok er supert!!! IROK!!!

Gulvet er vel like rustent og jævlig selv om jeg fjerner rustne hjulbuer? Thefinger

Irok ja... hehe. koster vel skjorta og skjørtene til dama... Men spare spare spare....

40 tenner på kronhjulet, solhjulet(ene) sveiset kompisen din til planethjulene.
Pinjongen driver kronhjulet som driver planethjulene, som igjen driver solhjulene som sitter på stikkakslene:)

Rett skal være rettThefinger

Takk! hehe Thefinger Ikke alltid godt å vite alt! hehe crossboned

Red_Baron
11-23-2007, 16:25
Lenge siden jeg har skrevet her nå. Med god grunn: Bilen har funka VELDIG bra! :D Men er noe jeg lurer litt på her. Hvor ligger feilen når servoen ikke tar like bra som jeg har hørt en Hiluxservo tar?

Jeg kjører med 33-12,5X15 dekk. Men noen ganger er den skikkelig kjip å vri på rattet. Uansett om det er på grus eller asfalt. Den er skikkelig tung. Stillestående altså.

Bytta servopumpa når jeg fikk bilen siden den lakk ca en halvliter i uka. Kan det være no luft i anlegget no sted?

norwegian redneck
12-05-2007, 13:37
Begynner jo å se bra ut dette, søte bilen min. Noen videre planer med bilen??

Chevysub
12-05-2007, 13:44
Lenge siden jeg har skrevet her nå. Med god grunn: Bilen har funka VELDIG bra! :D Men er noe jeg lurer litt på her. Hvor ligger feilen når servoen ikke tar like bra som jeg har hørt en Hiluxservo tar?

Jeg kjører med 33-12,5X15 dekk. Men noen ganger er den skikkelig kjip å vri på rattet. Uansett om det er på grus eller asfalt. Den er skikkelig tung. Stillestående altså.

Bytta servopumpa når jeg fikk bilen siden den lakk ca en halvliter i uka. Kan det være no luft i anlegget no sted?

Kan jo være at den pumpa du har satt på er dårlig. Lufting gjøres vanligvis bare ved å ratte fullt ut begge veier.

sjekka at reimene er stramme og at det ikke lekker olje på de ? da slurer de selvsagt, men du vil ikke høre det pga olja. Blir glætt vøtt

Red_Baron
05-25-2008, 16:56
Etter lang ventetid, så har jeg endelig satt inn motor i luxen igjen.

Bare en ting som gjenstår. Den strammegreia til servoen, det hjulet, er ødelagt. Noen som har en sånn en liggende å slenge? Gjerne med bolten som skal stramme. (Den mangler på min nå...)

Skal prøve å legge inn bilder fra prossessen til uka. Har bildene på telefon! :smokin:

norwegian redneck
05-26-2008, 12:16
godt å høre den lever

Red_Baron
05-31-2008, 21:32
Tok litt tid dessverre. men når økonomi og fikselysten ikke er koordinert blir det vankelig å gjøre noe....:(

MEN! Nå er det bare å få gjort de siste små detaljene så blir det bra! :D Gleder meg til å teste den for fullt på herstua eller svinndal.