PDA

View Full Version : Gear trøbbel.

Oddimann
09-25-2007, 15:22
Har nevnt det tidligere men nå tenkte jeg at jeg ville ha en tråd om dette.Har en 350 gear til -78 modellen,Bensiner,og den vil ikke opp i 3dje gearet.Har sjekka olja,det er plenty av det (langt over det "ok" merke) Er det for mye da? Har og sjekka om det er vakum,og det er det.Men faenskapet vil ikke geare opp til 3dje.Tok og skifta vakumklokka,fra den andre 350en som jeg har fra den andre K-5en Det er en Diesel.Her var vakumklokka ett hakk større.Er det forskjell på Bensin og Diesel hva vakum klokker angår?
Og så kommer spørsmålet:Kan jeg kjøre med en vakum-klokke fra en 350 gear som har sittet på en 6,2 Diesel???
Jeg har ikke testet dette enda,må spise først:D:D

Tom K
09-25-2007, 16:24
Jeg har akkurat byttet vacumklokka på kassa på min TH400. fikk beskjed på Aarnes om at klokkene var like på på både 350 og 400 kassa, men det var 3 forakjellige størrelser på de, girer kassa di veldig hardt fra første til andre gear??

Oddimann
09-25-2007, 16:30
Nei,den girer greit der,men den kommer ikke videre liksom.Og det som er så forbannet,er at den gira som en drøm før jeg leverte den inn på verkstedet crossbonedcrossboned
Får ikke tid til å sjekke mer i dag,så i morgen så er det påan igjen.

Tom K
09-25-2007, 16:47
Hmm høres merkelig ut, er olja rød og fin? lukter ikke brent?

Oddimann
09-25-2007, 20:16
Ja det gjør det.Men den hugger (ikke så mye)med en gang jeg setter den i "drive",men det gjorde den før også.
Fra vakum klokka så er det en bitte lite slange som går inn på ett rør.Dette røret går opp til motoren,og så er det enda en liten slange som går inn på en stuss som er skrudd inn i forgasser manifoilen,stussen ligger like bak forgasseren.Etter at jeg skifta klokka,så fikk jeg ikke den lille slangen inn på klokka crossboned.(røret tok borti gearhuset) Den "nye klokka" er jo litt lengre enn den gammle.
Jeg kjørte da ned (med en annen bil) til ett bilverksted og kjøpte en vakumslange som jeg skal strekke helt oppe fra motoren og ned til klokka,så får vi se.
Fra tidligere eier,så fikk jeg beskjed om at det var satt inn en 400 converter,og at det var derfor at den gira så fint,og helt ærligt,det gjorde den og.Ingen hugging,myke overganger hele veien.(bortsett fra når jeg satt den i drive)

Oddimann
09-25-2007, 20:18
Sorry,glemte å si det.Olja er helt rød og fin og lukter ikke brent.

randknu
09-30-2007, 17:04
Det at den "hugger" når du setter den i drive er som jeg nevnte i den andre tråden 99% sikkert at dette kommer av slakk i transferkassa. Jeg tviler på om det har noe med girkassa og gjøre.

EKJ
09-30-2007, 22:09
Eller så kan det være for høyt trykk i kassa, med dertilhørende sprengt tetning på stempelet til 3 giret, eller en ventil som har satt seg fast i ventilblokka.

Oddimann
10-01-2007, 20:16
Har skjedd litt nytt her nå ja,Åpna bunnpanna på gearen og fant både spon og fin fin "leire".Så nå er bilen tilbake på verksted og da har jeg levert den andre 350 gearen med også,og da får han se hva han kan bruke.
Han sa at hvis jeg kobla fra kick-down wireren (på forgasseren),og hvis det meste var normalt inni gearkassa,så skulle den komme opp i 3dje giret.Men gjorde den det??? Ikke f#### !!!!!newburnnewburn