PDA

View Full Version : Bakruta mi

Chevysub
02-14-2007, 11:44
Har jeg ikke fått meg fin bakrute kanskje :D

Den andre ligger inne, må feste den til skinna på nytt, og få ordna nye rollere til mekanismen. De plast/nylongreiene er helt utslitt.

Red_Baron
02-14-2007, 12:15
må lakken svart da! Thefinger

Blir litt for Bling for bilen din! hehe

Eller du kan ta et digert inverted jollyroger på den! ;)

grnpirate grnpirate

Chevysub
02-14-2007, 12:23
Jo jeg vet at denne blir altfor flott for vraket mitt. Det nærmest lyser kronasjeoverflod etter den kom på plass:p

Tenkte jeg skulle kladde den svart i kveld, hvis jeg gadd liksom.

Skal begynne på ruta ihvertfall. Var å kjøpte meg tube med noe klissklass som fester godt på glass og metall. Noe byggsilikon/sikaflexguffe av noe slag.

Men med min utrolige flaks så klarer jeg vel å montere driten feil når jeg kommer så langt, he he:cool:

Chevy-Sheriff
02-14-2007, 12:28
Jeg kan på det sterkeste anbefalle rosemaling.....:D

Tror det blir vakkert på skuta di......crossboned

Chevysub
02-14-2007, 12:54
Rosemaling ja, med kun svart. Da vil kanskje folk tro jeg er satanist grnpirate

Har tatt av skinna helt fra vinduet nå, og glemte selvfølgelig å se etter hvor den satt. Men finner vel ut av det. Plenty av møkk og silikon der.

Men den skal kanskje stå midt på ? Altså med lik avstand ut til begge sider ? Det virker jo naturlig det ihvertfall.

Skal frese bort all hubbabubbaen i skinna og gjøre rein ruta skikkelig.

Åssen er det med de nylonrullene Trond ? Vet du om jeg må bytte hele dritten, altså hevearmen ? eller får man de løst ?

Kan jo erstatte de med noe annet selvfølgelig, men hadde vært greit å smekka på to orginale saker.

Har mista stemmen etter noen dager med hosting, så er ikke bare å ringe til delesjappene heller vøtt.newburn

Red_Baron
02-14-2007, 13:03
Jeg kan på det sterkeste anbefalle rosemaling.....:D

Tror det blir vakkert på skuta di......crossboned

Dæven... Når jeg tenker meg om hadde det vært fett! Med matt svart og stor rosemaling i blank. Alt sammen svart! Hmmmm... sikkert billig å få til:rolleyes:

Chevysub
02-14-2007, 13:28
Dæven... Når jeg tenker meg om hadde det vært fett! Med matt svart og stor rosemaling i blank. Alt sammen svart! Hmmmm... sikkert billig å få til:rolleyes:

Du kan få plater av meg, har plenty ;)

Red_Baron
02-14-2007, 13:48
Du kan få plater av meg, har plenty ;)

hehe. Tenkte mer på Hellakkering av den rustne haugen av en cab jeg har jeg da.... :D:D

Kanskje kle den i huntonittplateR? Slipper hvertfall at det ruster! hehe...Thefinger

Chevysub
02-14-2007, 19:50
He he, det tør du faen ikke crossboned

Men, noen som veit om festeskinna på ruta skal stå sntrert ? Jeg tror den skal det, var litt kjapp når jeg tok den av, hehe.

Chevysub
02-18-2007, 13:26
Nå har jeg etter å ha vært døden nær av basiller fått gjort rent ruta og skinna, i den grad jeg gidder. Holder på å spikke til noen gummibiter som skal ligge mellom skinna og glasset enkelte steder, men det går på minutter.

Så i dag blir det liming, juhuu.

Men først 2 dårlige bilder som viser at jeg ihvertfall har gjort noe....

Chevysub
02-18-2007, 14:16
Da er skinna på plass, og har blitt strammet opp med tau slik at det kommer skikkelig på plass.

så er det bare å vente 4-6 dager til det herder skikkelig. imellomtiden jakter jeg på rolleremne. Mulig jeg lager det selv og noen kulelagere, eller noe annet drit :)

diesel daniel
02-24-2007, 01:55
Bør være tørt nå.

Chevysub
02-24-2007, 07:59
Er ferdig også.

ruta blei satt inn i går kveld