PDA

View Full Version : Diverse problemer med 89' suburban.

randknu
09-30-2007, 18:31
Jeg har nå fått subben i hus og brukt den litt, men jeg har noen småting som må fikses og noen som bør fikses.

Først og viktigst- vindusviskerne virker ikke. dvs. de virker men bare når jeg trykker på spyleren. velgeren på blinklyshendelen er løs, har ingen posisjoner. Jeg tror bryteren inni rattstammen er ødelagt. Går denne an å bytte?

Hvis ikke kobler jeg heller viskerne på en annen bryter å lar det være. evt. om noen har en komplett rattstamme hvis de er noenlunde enkle å bytte...

En annen ting er at jeg synes TH400 girkassa girer seint. Er det noe jeg kan justere slik at den girer tidligere?

Og en siste ting som irriterer meg litt er at den plastringen som sitter på dørlåsbolten er borte på førerdøra. er det noen som har en enkel og smart løsning på en erstatning til denne?

En siste ting, Jeg skulle hatt noen nye sko til den, men orginalfelgene er bare 6,5" eller 7" brede og duger ikke til 32 - 33" dekka jeg vil ha på. Er det noen som har noen billige 8x16 8bolts felger å selge? gjerne rustspoke eller likn.

Tom K
09-30-2007, 21:41
Hvis den girer seint så kan det være vakumregulatoren på dieselpumpa som er defekt, lett å bytte men koster 2000,-

Oddimann
10-01-2007, 23:12
Nå er det vel på tide jeg hjelper deg litt?Veldig takknemlig for all god info jeg har fått fra deg,så.....
Først dørlåsbolten:En sånn krympestrøpe som elektrikene har,kunne det vert noe??
Kan den hendelen som jeg har til den Blazeren min passe??-86 mod? hvis du har litt tid,så er jeg hjemme om 14 dager,og da kan jeg skru av den hendelen og sende til deg?
Hvis jeg IKKE får av den hendelen,så tar jeg og skrur av hele rattstammen og sender,ok?

Chevy-Sheriff
10-02-2007, 08:41
Gearkassa: prøv å juster regulatoren. Sitter på pass.siden av dieselpumpa.

Den hendelen mener jeg sitter med en liten skrue. Kommer til uten å ta av rattet. Skal være mulig å trekke den ut, sammen med ledningene. Hvis ikke, kapp, lodd, og krympestrømpe.

Jeg mener Granlunds garage har liggnede endel 8x16 felger. Både stål og alu.

randknu
10-02-2007, 18:32
Det er ikke hendelen i seg selv det er noe gæærnt med... Det er en slags multibryter som den stikkes inn i, jeg mistenker forrige eier å vert litt brutal når han bytta hendelen. Det er nemlig knekte greier inni der...

Går det å bytte denne eller må jeg bytte hele rattstammen?

En annen ting: Jeg tror at styresnekka må strammes opp litt, hvordan gjør jeg det, har hørt det er enkelt....

En tredje ting: Da jeg bytta blinkershendelen, fikk jeg reparert ledningen som er til Cruisecontrollen og i motorrommet var cruise-aktivatoren, den belg-greia som sitter over dieselpumpa var frakobla regulatoren, denne har jeg kobla til igjen. Men fremdeles virker ikke CC... noen forslag?

Tom K
10-02-2007, 20:38
CC er vel også vakumstyrt?? virker vacumpumpa di da?

Chevysub
10-02-2007, 20:43
Du sjekker lettest vakumpumpa ved å starte motoren og bruke hendelen på varmeapparatet, den som bestemmer hvor blæsen skal gå. Du skal høre spjeldene lukke seg og åpne.

Ny pumpe koster vel fra 1200-1800 spørs hvor den kjøpes.

randknu
10-03-2007, 19:31
Vakuumpumpa skal virke bra den, iallefall hører jeg de spjeldene legge over fint.
Skal prøve på det med styresnekka imorgen.

Jeg vet det må være klønete å bytte den bryteren, den er iallefall klønete å få ut. Og så må jeg antageligvis lodde ledningene, og borre ut noen nagler som den sitter i.

Jeg justerte den regulatoren som shevy-sheriff nevnte og nå girer bilen som en drøm, det gjorde underverker men nå er den justert helt til endes... Vet ikke om det betyr noe, men kunne jo tyde på at noe er dårlig...