PDA

View Full Version : Y60-motorbytte-akselbytte- generasjons info

seahunter
10-04-2007, 21:30
Hei folkens

Har forsøkt meg litt på nabo forumet med y60 spørsmål, men på enkelte felter har responsen vært liten så jeg prøver her-

har en 2.8td som jeg gjerne vil bytte motor på, tenker da i retning av en 4.2 ltr diesel, er det så straightforward at man bytter motor, gearkasse, og fjærer foran, så er man igang ??

4.2 ltr skjønner jeg også kommer i utgave uten turbo, kan man flytte over turbon fra 2.8 ltr`n ?

hva så med godkjenning av dette motorbyttet, er det plain paper swapping, eller må bilen gjennom teknisk sjekk, hva skjer så om motoren kommer fra utlandet, vil staten ta del i kalaset ??

Hvor kan man få tak i 4.2 ltr utgaven, vet det er folk i Norge som skaffer.

Så over til 2,8 ltr og dens terreng fremkommelighet ,,,lik null----
jeg har lsd på min, og den holder ikke , jeg vil ha meg en sperre aksling bak, gjerne foran også..

igjen er vi over på 4.2 ltr, som også kommer med sperre, kan jeg bare bytte akslinger foran og bak så er bilen god to go ?.

alternativt hvor god er en frisk lsd aksling som kanskje har rullet 100 000, imot en med sperre ?

Hvor kan jeg få tak i sperre akslinger ???, vet igjen det er personer i norge som kan skaffe.

--------------------

Patrolen kommer jo i flere navn og utgaver alt fra maverick til patrol, hvilke versjoner er kompatible med y60`n -- tenker da på deler , motor osv

-------------------

takker veldig for gode utfyllende svar, og gjerne linker til nettsteder som gir mer info.