PDA

View Full Version : Norsk Offroad Union / Terrengbilforbundet

Tommy
10-10-2007, 20:14
Heisann
Jeg har i 15 år hatt en "Kongstanke" en tanke om å samle hele offroadriket i en forening/klubb. Jeg har luftet dette flere ganger på offroad.no,
og for ca 2 år siden ble jeg bedt om å være med i stiftelsen av en slik. en gjeng håndplukkede personer ble valgt ut av vertskapet her på dette nettstedet og et møte ble holdt på østlandet, der stiftelses dokumenter ble underskrevet og Terrengbilforbundet fikk sin fødsel.

Det ble på det samme møtet bestemt at det i løpet av noen få mnd skulle innkalles til et åpent møte der interimstyret som ble valgt skulle byttes ut med et valgt styre.

Det er til og med endel mennesker som har betalt inn penger til dette, og foreløpig må en vel si at lite har skjedd.
Jeg har flere ganger luftet dette for andre medlemmer av Interimstyret men interessen har av en eller annen grunn vært lunken...

Viktigheten av en slik forening blir stadig viktigere, akkuratt i disse dager utkjemper faktisk AMCAR vår kamp... nesten flaut etter min mening...
Min tanke bak en slik forening er at den bygges opp etter sammen mal som AMCAR.. men dette vil ta tid.

Det er uansett viktig å komme igang, slik det liggar ann nå skjer det ikke noenting.

Jeg stemmer derfor for at det holdes et åpent møte på det sentrale Østlandet i løpet av November...
Da kan vi sammen finne fram til de som virkelig brenner for dette og kan ta det videre..
Hva sier dere??

Samme tråd blir postet på Offroad.no og andre fora

Knut G
10-10-2007, 21:32
Flott at det kanskje begynner og skje noe.
Etterlyste til det kjedsommelige på offroad.no...

Bergum
10-10-2007, 21:51
Endelig.
Håper det kommer frem nå...

BerntS
10-10-2007, 23:21
Dette er noe vi absolutt trenger!
Vi driver hobbyen våres på så mange forskjellige måter.
Noen vil bare dyppe hjulene i gjørme innimellom mens andre trenger dykkermaske.
En paraply organisasjon som kan samle merkeklubber, konkuranse og rekreasjons kjørerne og være en pådriver mot/med myndigheter.

Hva trengs for å få terrengbilforbundet i drift igjenn?

sven
10-11-2007, 13:23
en rekke ildsjeler som har mulighet til å jobbe med dette....

Har mer eller mindre spurt om det samme på offroad.no..

Tom K
10-15-2007, 22:42
Hjelper gjerne til jeg Tommy

Bergum
10-16-2007, 09:32
En av de tingene Norsk Offroad Union / Terrengbilforbundet burde ta tak i, er å få organisasjonen inn i FORF http://www.forf.no/
Vi er i den tilstanden at vi kan frakte store mengder personell og utstyr inn til de mest utilgjenelige deler av Norge, på de fleste tider (år og døgn).

Ved å være med i denne gruppen, så åpner det også for øvelseskjøring, som i direktoratets siste sprell, er untatt reglene for utmarkskjøring.

Vi vil også kunne søke om middler til utstyr og øvelser.

Forf vil ikke ha noe med enkeltklubber å gjøre, kun nasjonale organisasjoner, og her mener jeg at Norsk Offroad Union / Terrengbilforbundet vile være den perfekte portal inn i den organisasjonen.

Vi vil få en større legetimitet, og et bedre sammarbeid med kommune, politi, brannvesen, og statens naturoppsyn.

Vi for vår del, må stille opp på de øvelser og ulykker som krever vår deltakelse.
( Særdeles få til nå, begynn på 0...)

Liker tanken på å kjøpe inn garage, og biltralle på statens regning.....

Tom K
10-16-2007, 11:50
Liker tanken på å kjøpe inn garage, og biltralle på statens regning.....

Tror du bare kan glemme dette.

Bergum
10-16-2007, 12:44
Javist. Har fått tildelt 80.000 til sporingsutstyr, og 30.000 til det samme i to omganger fra Forf middlene.
Jeg er radioamatør, og er inne i det systemet. Thefinger

Vi har mye vi kan utrette, og mye har vi alrede utrettet.
Vi har sammarbeids med:
Brannvesenet i Søgne, Sogndalen og vennesla
Kristiansand Kommune
Agder Politidistrikt

Så kom ikke her å si at det er dødføtt nono

Tom K
10-16-2007, 16:41
Det er så absolut ikke dødfødt, det jeg mente var at jeg tviler på at det blir finansiert hengere, garasjer ol fra en allerede mager konto

crom
10-20-2007, 20:00
hadde vært fint viss det ble noe av denne iden... trodde på den for 2 år siden også og betalte inn penger da. et spørsmål hvor ble det av pengene?? eller ble det en god middag og ved tanken den gangen???

håper dere får igang noe denne gangen, for det trengs vertfall.

Bergum
10-20-2007, 21:45
Jeg kan gjerne bli med å drive i terrengbilforbundet opp mot reddningstjenesten.

jan terje
10-01-2009, 13:00
Hvordan går arbeidet? Er det en grunn for at det jobbes i det stille?
Hva er pengene brukt til? Eller har noen stappet midlene rett i egen lomme? Det var da noen kroner som ble spyttet inn av godtroende når dette startet opp.

jan terje
10-02-2009, 08:40
hadde vært fint viss det ble noe av denne iden... trodde på den for 2 år siden også og betalte inn penger da. et spørsmål hvor ble det av pengene?? eller ble det en god middag og ved tanken den gangen???

håper dere får igang noe denne gangen, for det trengs vertfall.

Hvordan går arbeidet? Er det en grunn for at det jobbes i det stille?
Hva er pengene brukt til? Eller har noen stappet midlene rett i egen lomme? Det var da noen kroner som ble spyttet inn av godtroende når dette startet opp.

Er det ingen som vet noe om dette? Crom spurte for 2 år siden og har ikke enda fått svar.

EvoMan
10-02-2009, 20:47
da går det nok to år til før svaret kommer :) sikkert blitt til en eller flere gode middager hos verdens største restaurant kjede "mc donald", eller hos verdens største fast food kjede "jolliebee"

Mad Max
10-02-2009, 20:53
da går det nok to år til før svaret kommer :) sikkert blitt til en eller flere gode middager hos verdens største restaurant kjede "mc donald", eller hos verdens største fast food kjede "jolliebee"

Er det ingen som vet noe om dette? Crom spurte for 2 år siden og har ikke enda fått svar.

Hva pengene har gått til lurer nok mange på men beskyldninger bør vi vel holde oss for gode til... Så vitt jeg husker (og skyt meg gjerne vis jeg tar feil) så var det vel 4 5 6 personer som engang i tiden skulle møtes ett sted i Hallingdal for å diskutere denne gruppens fremtid...
Og da er det vel i mine øyne også 4 5 6 forskjellige personer som også kan svare på dette spårsmålet inkl noen som eier ett annet forum..

jan terje
10-02-2009, 22:36
Siden temaet siste gang ble relansert i nettopp denne tråden på Pirate er nok dette den mest naturlige plassen å spørre om hvordan det går.
Ikke minst siden vi her snakker om arbeide som bygger på en nå 17 år gammel kongstanke.
Det er jo ikke snakk om beskyldninger men mere spørsmål om hvor saken står og om det finnes en oversikt over hva midlene er gått til. Mange var jo positive når det ble lansert på offroad.no og relansert her så det burde da ikke være uforståelig at enkelte ønsker en oppdatering i saken.

Mad Max
10-02-2009, 22:59
Som du ser av mitt innlegg JT så svarte jeg egentlig på to innlegg samtidig, det ene ett spørsmål og det andre en påstand/beskyldning, Hvor seriøst sistnevnte er kan vel diskuterses....
Hadde feks jeg postet det innlegget på ett annet 4x4 relatert forum (som den ene eieren av satt i gruppen og som kanskje har spist seg mett på Mc Donald) så hadde det vel blitt ett jævla leven... Men siden vi har stor tak høyde her så skriker vi ikke så høyt....

Men kanskje kan di impliserte svare JT??
Eventuellt så kan JT sende dem en PM, navnene kan du få av meg... Ihvertfall noen:smokin:

Blom
10-03-2009, 22:27
For min del, da jeg var på "stiftelsesmøte", så betalte jeg fly og hotell av egen lomme over fjellet.

Ble vel fort drøye 2 lapper som jeg hadde et lite inntrykk skulle iallefall dekkes litt. Siden så skjedde det ikke noe mer som jeg vet om...

Tommy
10-04-2009, 19:42
De som tok initiativ og samlet inn penger til dette var Anders og Anders bak offroad.no, vi ble innbydt for å prøve å komme igang, så vi var en gjeng som møttes på hønefoss. Jeg aner ikke over hvor mye penger som ble samlet inn, men tror ikke det var særlig mye. Om en har spørsmål til dette send de en mail til Anders Garmel (garmel@offroad.no) Han ble den gangen valgt til formann frem til et åpent møte skulle holdes.