PDA

View Full Version : Hvorfor skjer dette hvert år i ProMod?

jan terje
10-16-2007, 19:19
(her er det ingen regel diskusjon)

Så er igjen tiden kommet for diskusjon om regler i BilTrial.
I Proto, orginal, standard og modifisert skinner sola og alle er fornøyde. De smilende førerne i Light Truck foreslår noen små endringer uten att det blir den store debatten. Det kan synes som om klassen resonerer seg til att "ja ja, kan det trekke flere til klassen så hvorfor ikke".

Men så er det norges mest populære klasse. ProMod.
Hvert år det samme- full krig. Og merkelig nok om de samme tingene hvert år også. Hmmm.

Men hva er grunnen til denne nesten hetsende diskusjonen hvert år i ProMod?
(ja jeg vet jeg er en av de "verste")

supersvein
10-16-2007, 19:49
Det vitner jo om engasjement, og det skal vi være glade for.
Jeg synes ikke det er "full krig" selv om det faller noen usakligheter her og der.

Det sier seg selv at dette bare kan oppstå fordi det ikke ble gjort en god nok jobb i fjor, og problemet vedvarer. Det er vel også ganske naturlig med flest innlegg, meninger og tolkninger i den klassen med størst oppslutning.
...jeg håper inderlig at det gjøres solid inngrep i regelteksten i år, så ser vi kanskje ikke en slik tråd neste år.

Blesvik
10-16-2007, 20:00
Det er nok trolig fordi karosseriregelen i ProMod er den eneste regelen i Biltrial som kan tolkes så forskjellig!
At dette gjelder kun denne regelen viser at resten av regelverket har blitt bra!:)

Irok
10-16-2007, 20:06
Håper det bli en konklusjon av den ene eller andre sorten så de som bygger eller skal bygge bil i vinter har noe å forholde seg til. Jeg å Kakken venter i alle fall i spenning. Hmm.. bygge en som klasser i både PM og proto:rolleyes:....
Ps: kun på tankestadiget den da:p

Jan
10-16-2007, 20:44
Grunnen er vel snille tekniske kontrollanter.

jan terje
10-16-2007, 21:41
Hva om vi hentet inn teknisk kontrolant fra drag racing?
Da tror jeg det hadde blitt ett tynt startfelt, dessverre.