PDA

View Full Version : LC lj70 Snorkel og aksel spørsmål

Finken
10-19-2007, 17:08
Hvor får jeg tak i snorkel? Og da snakker jeg ikke om bygge tips til en jævli bra en med universal eksos rør ifra biltema og no slange klemmer, skal se ordentlig ut og passe, har sett noen som det er støpt Landcruiser inn i plasten også.

Og nye utvekslinger til akslene, er vel ikke likt på high pinion og vanlig?
Må kjøpe en drevsats av vært slag?

Blom
10-19-2007, 20:01
Safari lager skikkelige snorkler, lik som jeg har på min hvite 87Lux, men da selvfølgelig tilpasset Cruiseren din.

Ser at både BG Nor AS og det nye firmaet som ha begynt å annonsere innpå her, er det Norsk offroad teknikk eller noe sånt de heter, vil kunne skaffe deg en slik tilpasset din bil.

High Pinion krever et eget high Pinion drevsett, ja. Krummingen går motsatt vei, så pass på at du får et sett av hver.

Finken
10-19-2007, 21:38
Takker for svar.
Er alle diffene til Toyota standard deler på en måte?
Alle 8" er like, alle 7,5 er like osv osv
Tenkte på hvis jeg kjøper sperre eller drevsats så passer det så lenge det er til 8", er vel det som er på cruisern?

Blom
10-19-2007, 22:36
På en måte er 8" like, men det er detaljer som skiller.

Som :
4 cyl models i USA har normalt åpen carrier og 45 mm lagerstuss og 80 mm utvendig på lagre.
Våre biler her hjemme med LSD har 50 mm lagerstuss og 80 mm utvendig på lagre.

Dvs at diffbremser, sperre ol. passer om hverandre såfremt du har rette lagre.

V6 modeller av Hilux/pickup/Tacoma og enkelte cruisere har 8" diff med 83 mm utvendige lagre. Mener at disse har 50 mm lagerstuss.
Er usikker om du her får lagre i 45/83 mm om du ville montere inn en åpen carrier fra en 4 cyl diff i et V6 hus.

V6 har generelt kraftigere lagre enn 4 cyl og "norske" biler, så du kan si at det ikke alltid er et entydig svar her.

Rukus
10-20-2007, 08:51
Brodern har en 4runner 2.4 td, den hadde rginalt V6 diffhus....:eek:
Har alle runnere det?

Finken
10-20-2007, 10:49
Akkurat, men da er det bare og handle sperrer til 8" når jeg kommer over noen da.

Kikka på nettsia til ALLPRO De hadde komplette differ nå så jeg, med ARB og 5,29 utveksling.
1595,- USD for hi pinion
1495,- USD for V6

Kansje detta hadde vært no for Cruisern.