PDA

View Full Version : Chevy Blazer K5 Cheyenne

Tom K
10-19-2007, 23:03
Jeg har en 78 mod Blazer som jeg tenkte jeg skulle prøve å få skilter på, bilen har stått demontert i 20 år:eek: og problemet er at brikka med rammenr og div er borte, jeg har skilt nr og papirene på bilen, har hatt bilen i mitt navn siden 1988 men hva sier BT den dagen jeg kommer å skal hente skilter når jeg ikke har denne hersens brikka? regner med at det blir mangel på den på eu kontrollen?

KHD
10-20-2007, 08:57
Jeg trodde det ikke var noe skilt på denne, men at det er slått inn nummer i ramma flere steder langbs ramma.

Oddimann
10-20-2007, 10:32
Moro å høre at det er flere enn meg her inne som har lik bil som meg :D:D Min er på verksted akurat nå,så jeg kan ikke sjekke for deg,men jeg holder på og demonterer den -86 mod min nå,og da fant jeg noe interesant.Når jeg tok av dashbordet (den øverste delen),så var det ett slikt skilt som er naglet fast med popnagler,og der står det en masse bokstaver og tall,(mest tall).Tidligere så har jeg lest her inne at VIN nr står inni dører og lignende,men ikke hos meg,har ikke funnet en dritt for å si det sånn,før nå.
Så hvis det skilte som jeg fant i går er orginalt,så kan det vere der det ligger.Kurant sak å få dashbordet av 7-8 skruer,og vips.OBS: skilte ligger rett over rattet og helt ned mot fronruta.
Men det kan hende at dette bare er karrosseri nr og ikke rammenr.
Du får ha lykke til.
PS: På min så er det montert extra bremselys og ryggelys oppe på hardtoppen,om dette var ett krav på BT vites ikke,men min er kjøpt ny i norge i -78.Kan du hive inn ett bilde av den? er det 350 motor du og har??

Tom K
10-20-2007, 10:44
Jeg trodde det ikke var noe skilt på denne, men at det er slått inn nummer i ramma flere steder langbs ramma.

Det er akkurat der jeg er usikker, jeg husker faktisk ikke om det var noen "VIN TAG" på bilen i det hele tatt, den ble som sagt plukket ned i 1988:o

Tom K
10-20-2007, 10:46
er det 350 motor du og har??

Hehe min er nok en litt billigere utgave, den har ddet meste av utstyr,

men den har sekser og 2wd:o

Oddimann
10-20-2007, 15:13
Jeg var ute og kikket på den -86 mod min igjen,for jeg synes at det var en merkelig plass å nagle fast en VIN tag merke.Joda,på dashbordet så er det ett firkanthull,og det hullet skal sikkert vere oppå det VIN merke,MEN,det merke er flyttet på av en eller annen jævla luring,og da kom ikke det hullet over det merket :eek::eek:,snakker meg om tufs(er)crossboned
En 6er og 2wd?? du slipper ihvertfall noe tull og tøys med 203 kassa da :D:D

Tom K
10-21-2007, 00:29
Blir nok til å bygge om litt her ja, en 350 og litt ekstra drift på framhjula;)

KJELLIS
10-21-2007, 00:37
Hehe lever den bilen ennå? 2wd

Tom K
10-21-2007, 01:01
Lever å lever fru Blom, men vi får se til våren;)

GMC-Sierra
10-22-2007, 09:45
Taggen er ikke noe å bry seg om. Dette er en bil med egen bærende ramme, og ramme nr (VIN) skal være preget på ramma.

Jeg var på BT for mage år siden med subben, der BT gubben ikke fant VIN-nr på ramme, men kun i ruta. Fikk da beskjed at dette ikke er godt nok.

Så om du har VIN nr banka inn i ramma, er dette godt nok.

Tom K
10-22-2007, 10:56
Rammenummer har jeg så da er det jo ikke noe problem

Chevy-Sheriff
10-22-2007, 12:08
Siden dette er bil med seperat ramme og kaross, kan de kreve at det står begge steder.

Det enkleste er å gravere nr. selv med graveringspenn, dremmel, eller lignende verktøy.
Graver på torpedoveggen i motorrommet.

Oddimann
10-22-2007, 16:41
Husk å graver koden for 454 motor da ThefingerThefinger