PDA

View Full Version : winsj kobling

martin
02-16-2007, 20:12
Har en winsj som jeg ikke får til og kjøre inn. Noen som vet hvor ledningene ifra de punkta jeg har ringa rundt skal? Den grønne ledningen som er der skal ikke nødvendigvis gå der.Det er en Warn winsj forresten

HardKåre
02-18-2007, 17:10
Her ser du koblingsboksen min: (Warn M5000)
http://forum.m4x4cn.com/uploaded/HardKåre/2005210162831_winchrele%20mod.jpg

Har etpar ekstra ledninger på min da, for å ha winchstyring inne i bilen... :cool:
I allefall: Fra tilkoblinga i koblingsboksen går det 3 ledninger: Èn til hver av relèene (for inn- og utkjøring) og den siste til hovedstrømkabelen fra batteriet. Dermed går det strøm fra batteriet, inn i fjernkontrollen og ut til det relèet som kjører winchen i riktig retning når du toggler winch-switchen....

Den siste grønne ledninga ser du er koblet opp slik som på din winch, dvs kun inn på ett av de punktene du har markert og opp til det ene relèet. (De blanke sylindrene.) Prøv å kjøre strøm direkte inn på relèene, ett i gangen. Hvis ikke du da får winchen til å bevege seg i riktig retning må du sannsynligvis ha nytt relè?

martin
02-19-2007, 17:31
Hmm får prøve det der litt ja så får jeg se om ikke jeg får den igang igjen
det ser rimeligt likt ut på ledningene så det er vel som du sier mest sannsyneligt et relee