PDA

View Full Version : Trekkbilen min

Vier
02-17-2007, 12:43
Jeg ble lei av å kjøre Ford Cargo til treff og konkurranser :eek: Konklusjonen ble at jeg måtte kjøpe meg henger og trekkbil.
Trekkbilen sa seg selv ettersom Mopar er veien å gå uansett hvilken vei du har tenkt deg Thefinger

'93 Dodge Ram med Cummins diesel og manuell kasse.
Hengeren er en Agados maskintralle/varehenger.

Slimboyfeit
02-18-2007, 09:52
Ser jo bra ut detta .

Vier
02-24-2007, 14:05
Jepp, og nå har Ramen fått navigasjon. Så nå kan jeg dokumentere hvor mye feil jeg har kjørt...

Vier
02-24-2007, 14:05
Som dere ser har jeg Hillbillyteppe på dashbordet. Fint? :p

Slimboyfeit
02-24-2007, 16:13
Mangler barer Biltema ull på ratte nåThefinger

Vier
04-30-2007, 21:44
Jeg gikk ganske raskt lei av pickup, og har nå konvertert til Ford Excursion. Dette er virkelig en velutstyrt stasjonsvogn, men det beste er en bensinmatet V10-motor :cool:

extremetoy
04-30-2007, 21:46
hvordan er sjåfør siden på light trucken nå da? crossboned crossboned

Vier
04-30-2007, 21:56
hvordan er sjåfør siden på light trucken nå da? crossboned crossboned

Sjåførsiden er fin (alt er relativt...) Copilotsiden derimot ser ille ut. Jeg må nok banke litt stål før Ålesund :eek:

extremetoy
04-30-2007, 21:57
Sjåførsiden er fin (alt er relativt...) Copilotsiden derimot ser ille ut. Jeg må nok banke litt stål før Ålesund :eek:stemmer d.. kjevhendt jeg vettu:)

Vier
12-02-2007, 20:35
Jeg har slitt med at hengeren har levd sitt eget liv i hele år. Jeg har prøvd meg frem med forskjellig lufttrykk, variert kuletrykk og økt akselavstanden på hengeren. Ingenting av dette har hjulpet, og hengeren har sladdet rundt svingene både over fjellet og langs fjordene...
Til slutt fant jeg ut at det var på tide å prøve noe drastisk, og spanderte på meg nye dekk. Faktisk var flere av dekkene så slitt etter EN sesong at de måtte byttes ut uansett.
Originaldekkene var diagonaldekk med skråmønster. De nye er radialdekk med mønster som går i lengderetningen.
Snakk om forskjell! Nå følger hengeren etter bilen uansett, og jeg kan slappe litt mer av bak rattet.
Jeg hadde ikke trodd at dekkene skulle bety så mye på en henger.

Amund
12-02-2007, 22:40
Hmmmm betyr dette at dodgen er til salgs? How much eventuelt?

Vier
12-03-2007, 06:51
Hmmmm betyr dette at dodgen er til salgs? How much eventuelt?

Dodgen ble solgt i høst. Den går nå på din side av fjellet.
Jeg trodde du hadde nok biler? Thefinger

Amund
12-03-2007, 08:04
Ja, du har nok rett. :( :p

Vier
10-09-2008, 19:42
Her var det lenge siden oppdatering... men så er det ikke så mye spennende heller da.

Stålkonstruksjonen i fronten fjernet jeg tidlig. Stygg sak, som veide mye.

Nye hjul i høst. De gamle var herjet av korrosjon.

29886

Som viser på bildet har jeg montert manuelle nav ettersom de originale var av en automatisk type styrt av vakum. Med de manuelle kan jeg bruke lavserien uten at fremhjulene kobler inn. Veldig bra ved rygging med henger for eks. spesielt på asfalt. Dette gjør at girkassen ikke sliter så mye samtidig som det ikke oppstår kraftig binding i drivverket. Det er store krefter i sving når en så tung bil skal snues på fast underlag i 4wd...

Og nå er stabstag bak på vei fra Summit, sammen med nye, lekre dempere :smile:
Jeg jakter stadig på kjøreegenskaper. Lurer på om de finnes langt inne i Forden en plass...