PDA

View Full Version : Vel, Wagoneer må slankes...

Vier
02-17-2007, 12:56
I dag tok jeg meg en testtur med ny henger og Wagoneer oppå. Turen gikk til trafikkstasjonen i Haugesund for å sjekke vekta.
Konklusjon: Wagoneer må (bør) slankes 120 kg for å unngå overlast på hengeren. Så nå må jeg finne en god kur :confused:

Vekten viser forresten 2,62 tonn. Hengeren kan være 2,5 tonn totalvekt.

FSJFrank
02-17-2007, 14:00
Kapp taket :-)

Vier
02-17-2007, 14:16
Det kan jeg love deg at frister, men da havner jeg i Modifisert... Og det er ikke aktuelt. Hvis du har sett løypene Modifisert kjører så vet du at FSJ ikke har så mye der å gjøre :eek:
Men når den blir pensjonert skal taket av. Håper bare at den overlever årets sesong.

Chevysub
02-17-2007, 14:27
Er du helt sikker på at vekta virkelig viser riktig ?

Jeg veide Tercelen min med 2 voksne i på ei vekt, nå husker jeg ikke om det var den ved Minnesund eller Hakadal, det er en stund siden.

Da viste vekta 1.65, altså 1650kg. Og det høres mye ut når bilen veier 1005kg + 2 voksne, ca 160/170kg + litt bensin og småtteri. Det var mange kg igjen å gå på til 1650.

Slike vekter skal vel justeres de også ? Men uansett, den vekta var feil, ingen tvil om det. :)

Henning
02-17-2007, 14:57
Bytt ut sideruter og bakruta med plexi/lexan eller byggplast. Det vinner du en god del kilo på. Fjern innmaten i dørene. Er det ellers noe innredning du kan modde?

Vier
02-17-2007, 15:26
Er du helt sikker på at vekta virkelig viser riktig ?

Jeg regner med det, ettersom denne er fast montert på trafikkstasjonen.

Vier
02-17-2007, 15:28
Bytt ut sideruter og bakruta med plexi/lexan eller byggplast. Det vinner du en god del kilo på. Fjern innmaten i dørene. Er det ellers noe innredning du kan modde?

Innredningen er vekk. Jeg tenkte litt på vinduer og innmat i dører. Spesielt bakluka, som er et monster.

Chevysub
02-17-2007, 15:34
Jeg regner med det, ettersom denne er fast montert på trafikkstasjonen.

Den KAN jo være feil alikevel.

Det var noen som tente på vektstasjonen i Hakadal, lurer på hvorfor.........newburn

Henning
02-17-2007, 17:26
Innredningen er vekk. Jeg tenkte litt på vinduer og innmat i dører. Spesielt bakluka, som er et monster.

Har du kappa vekk innerskjermer? etc etc

Espen
02-17-2007, 18:30
Fyll helium i alle dekk..............

ARH
02-17-2007, 19:58
Ute etter diettforslag?

Bensintank? Fangere? Dører/luker? Karosseriplater/overheng/panser? Glass/ruter? Interiør/tepper/seter/plastikk? Beslag/listverk/krom? Lykter? Vindusviskere/-spylere? Eksosanlegg? Kjølevifte? Aluminiumsfelger?

Dette skulle få deg i arbeid en stund! Thefinger

Vier
02-17-2007, 20:14
Ute etter diettforslag?

Bensintank? Fangere? Dører/luker? Karosseriplater/overheng/panser? Glass/ruter? Interiør/tepper/seter/plastikk? Beslag/listverk/krom? Lykter? Vindusviskere/-spylere? Eksosanlegg? Kjølevifte? Aluminiumsfelger?

Dette skulle få deg i arbeid en stund! Thefinger

Nå må du ikke glemme at det finnes regler for modifisering i Biltrial. Når det gjelder karosseri er det endel begrensinger for endring av dette i Light Truck.

Kjølevifte? Er det mye vekt å spare der?? heh

Henning: Jeg hadde håpet å slippe å fjerne innerskjermene. Jeg ser for meg at motorrommet vil se ut som en myr uten de... Men det er mulig de må vekk.

Roger'n
02-17-2007, 21:07
Er vel mulig å lette henger'n noen kilo også.. ? Er det sidelemmer rundt hele så er det jo noen kilo der, hvis dem er til å ta av da vel å merke..
Og hvis du gidder å skru hjul så har du ca 130 kilo ved å ta av to hjul da...

Roger'n...

Jan
02-17-2007, 22:14

Et 4 mm glass veier 10 kg pr. M2

Berge-Olsen
02-18-2007, 13:03
- Grundig underspyling
- Hullsag
- Rustløser (Dette kan jo være litt skummelt:eek: )

ARH
02-18-2007, 22:41
Kjølevifte? Er det mye vekt å spare der?? heh
Jada, det ligger noen kilo i det mekaniske steinaldervifte-rælet, monter heller opp et par elektriske vifter. Alle monner drar, vet du. ;)

FSJFrank
02-18-2007, 23:03
Skal du ha 2 elvifter som kjøler like bra kjøttøksa sparer du ikke mange gramma. Men hvis du kan dumpe bakluka begynner det å monne.

ARH
02-20-2007, 14:06
Njoah, elektriske kjøttkverner er kanskje ikke det mest effektive med tanke på vekttap - men en del andre fordeler, det har de.. :)

Vier
02-20-2007, 18:59
Nei, den mekaniske viften ofrer jeg ikke. Du skal bruke mye penger på en elektrisk for å oppnå like god kjøling.

I dag har jeg vært ute med den mest effektive slankeren. 9" vinkelsliper :D

Amund
02-21-2007, 09:05
Bygg om til golfmotor, montert i passasjersetet, eventuelt kan du ta ut 4 stempler, råder, ventiler, støtstenger, hvis du på død og liv skal ha V8.

Tapp ut all olje i aksler, servostyring, motor og girkasse.

Fjern ei av 2 viftereimer. Fjern annethvert blad på vifta. Fyll radiatoren halvfull.

Bygg stoler av balsa-tre!

Skjær boggerne så det bare er en knast igjen på hvert hjul

Skru ut 4 hjulbolter på hvert hjul

Ta av en bremsekloss på hver calipper

Slip ned 20 av 30 splines på stikkakslene

Fjern annenhver nål i kryssa, annenhver kule i alle lagre, annenhver kule i styresnekka, annethvert blad i bladfjærene.

Tapp alle støtdempere for olje

Fjern annenhver eike i rattet

Slip bort annethvert tall i speedometeret

Ta vekk en av pedalene, den du liker dårligst.

Rydd opp i nøkkelknippet, behold kun de til huset, bilen, båten, hengern og trialbilen.

Tapp av halvparten av syra i batteriet

Mye vekt å spare! :p

Vier
02-21-2007, 09:42
:D :D :D

Jeg velger å fjerne bremsepedalen. Det skulle sørge for god underholdning for publikum grnpirate

ARH
02-21-2007, 18:57
Videre, kan sjaføren av kjøretøyet: Klippe hår og negler, innta slankemat og legge igjen skoene hjemme.

Thefinger

Mad Max
02-22-2007, 06:38
:D :D :D

Jeg velger å fjerne bremsepedalen. Det skulle sørge for god underholdning for publikum grnpirate

Ja da blir det gøy, du har jo allerede fjernet gass pedalen din for mange år siden...

Vier
02-22-2007, 07:35
Ja da blir det gøy, du har jo allerede fjernet gass pedalen din for mange år siden...

Thefinger

Mad Max
02-22-2007, 15:55
Bygg om til golfmotor, montert i passasjersetet, eventuelt kan du ta ut 4 stempler, råder, ventiler, støtstenger, hvis du på død og liv skal ha V8.

Ååååå jaaaa enda en som skal glede oss, vis det er noe JEG gleder meg til så er det brølet bra alle golf og volvo motorene i trail løypene i år...

Amund
02-22-2007, 19:33
Ååååå jaaaa enda en som skal glede oss, vis det er noe JEG gleder meg til så er det brølet bra alle golf og volvo motorene i trail løypene i år...

Vær glad det ikke bare er suzukimotorer du!

I mine øyne skal en motor ha mer enn 4 sylindre, gå reint i helling og ha sånn ca 193 hk minimum... der er alle mine motorer midt i blinken.. ja unntatt toyotan da, men toyota er kjedelig uansett åssen du vrir og vrenger på det :)

ARH
02-22-2007, 19:48
Ikke klem klapringa fra en Ladamotor med slapt register! Thefinger

Du får passe på å stille selv og fylle skogen med Oldsmobile-kubikk-monsterets søte sang.. :)

Mad Max
02-24-2007, 16:32
Fjern hjulene også du Vier så blir tingene kjempe festlig...

Vier
02-24-2007, 16:45
Det er 2 ting jeg kan garantere når det gjelder Wagoneer.
1: Brummingen vil alltid komme fra en Amerikansk V8
2: og hvis det skulle komme blårøyk ut av hjulhusene så er det fra dekk med hår på brystet les: BOGGERE

God helg Thefinger