PDA

View Full Version : sentral-lås

morten larsen
02-17-2007, 18:52
har en mondeo 94mod med fjernstyrt sentral-lås og defa alarm ,plutselig i går når jeg var ute og kjørte begynte sentral-låsen å lukke åpne seg hele tiden .
noen som har vert ute for noe lignende.......
måtte ta ut sikringen til sentral-låsen for å for å få slått det av.

Dools
02-18-2007, 19:01
Høres helt normalt ut..... Det ER en Europeisk Ford. :rolleyes:
Har selv en 94 Escrot.. bare tull med alt det elektriske på den også.. Sentrallås, viskere, lys, Radio/CD, kupelys, alarm m.m. Thefinger
Lykke til...:o

morten larsen
02-18-2007, 20:55
det er i grunnen en veldig ok bil, hadde ikke brydd meg så mye om det hadde det ikke vert for at e ikke får låst bakdørene uten at sentral-låsen virker...

jan terje
02-18-2007, 21:01
Det er defa alarmen som lager kluss i systemet. Fjern den og gled deg over bilen i noen år til. Snakk med Herr Ekeberg, han fjærnet min & har vært borti endel tilfeller av dette.

Knut G
02-18-2007, 21:46
Guru'n har mest sannsynlig rett. Hadde d samme problemet på en Camry jeg hadde. Fjerna de'faen: Problem solved :D

Geared
02-19-2007, 12:26
Kan vel være brudd i ledningen mellom døra og bilen også. Har vært borti det på flere biler. Mercedes Vito er jo berømt for dette...

morten larsen
02-19-2007, 19:37
det er ikke noe galt med defa alarmen, har koblet den ut og sentral låsen begynner å "danse" igjen når e setter inn sikringen til sentral-låsen ...newburn

FrankWS
02-23-2007, 10:32
Jeg hadde "Dansende" sentrallås på en Volvo 240 jeg hadde en gang. Problemet oppsto på vinteren når jeg kjørte på vaskebrett veier (kjettingspor spesiellt). Jævlig gøy når sentlåsen raser villmann opp og ned i et kjør...

Det var en ettermontert sentlås på min bil, som fungerte på den måten at du kunne låse opp hvilken som helst av framdørene, så ble alle låst opp. (På madammens Carina E, så fungerer sentlåsen kun fra førerdør).

Jeg plukket ut dørpanelene på begge sider foran og justerte de stagene fra sentlåsen slik at når døren var ulåst, så var staget fra sentlåsen også helt ute. Hvis ikke disse er riktig justert i forhold til hverandre, så vil styringsboksen til sentlåsen reagere som om at det låses opp og igjen, opp og igjen... osv osv. Når styringsboksen får disse signalene fra f.eks førerdøren, så sender den signalet videre til de andre dørene.
(Litt vanskelig å forklare, kanskje...)

Intet problem etter dette, hadde bilen i 8 år.