PDA

View Full Version : pokker'n å, maskinisten jager

TheChieF
10-25-2007, 19:45
bilen jeg kjøpte i helga går å jager på det som skal være jevn fart, f.eks 90 km/t etter å ha kjørt en stund i denne farten, så begynner den å "jage" (les sitter en mus i motor rommet å gir ekstra gass uten at pedalen beveger seg.)
Merkelig ja, irriterendes så absolutt.

Får legge til at det sitter elektrisk føde pumpe på den, da boltene til den mekaniske vist nokk hadde knekt, og da satte bergheim på en elektrisk. når jeg holder på denne mens motoren går, eller bare tenningen står på så kjenner jeg at den pulserer, og ikke pumper jevnt, synes nå jeg da.

noen som har vært borti lignende?

EKJ
10-25-2007, 20:22
Kansje den ånder så mye at den går på egen guffe når den blir varm:eek:
Har du prøvd å trykke lett på bremsepedalen når dette skjer?

TheChieF
10-25-2007, 22:30
hmmm, det skulle i så fall være rart hvis det skjer, for det ble gjort ganske så omfatende arbeid hos bergheim i bærum på den i fjor sommer. har fått tips om å bytte diesel filter tidligere, så skal bare få tid til å kjøpe det å prøve den muligheten også.

Red_Baron
10-26-2007, 07:18
er bilen kjip å starta når den er litt varm også?

Mad Max
10-26-2007, 08:01
Tja synes det høres ut som litt luft i anlegget ditt jeg..
Noe jeg tror den elektriske pumpa di er opphavet til...

TheChieF
10-29-2007, 23:37
er bilen kjip å starta når den er litt varm også?
Nei, den er ikke det, starter på første slag. Er heller lei når den er kald, men det er fordi den er bortskjemt med motorvarmer, noe den ikke får av meg.

Tja synes det høres ut som litt luft i anlegget ditt jeg..
Noe jeg tror den elektriske pumpa di er opphavet til...

Kjørte 25 mil med bilen på fredag, og rundt 20 på søndag, og da var det ingen antydning til at den jaga, så jeg skjønner egentlig ikke stort.
ikke har jeg bytta diesel filter enda heller, noe det var noen som mente at kunne være årsaken.

EKJ
10-31-2007, 19:28
Grunnen til at jeg spurte om det med bremsepedalen er at jeg har opplevd at bryteren til cruise kontrollen kan gi noen artige hikker når bryteren er slitt, bla at den øker hastigheten selv hvis vippebryteren står i on posisjon.

Xjrebel
05-03-2010, 13:00
bilen jeg kjøpte i helga går å jager på det som skal være jevn fart, f.eks 90 km/t etter å ha kjørt en stund i denne farten, så begynner den å "jage" (les sitter en mus i motor rommet å gir ekstra gass uten at pedalen beveger seg.)
Merkelig ja, irriterendes så absolutt.

Får legge til at det sitter elektrisk føde pumpe på den, da boltene til den mekaniske vist nokk hadde knekt, og da satte bergheim på en elektrisk. når jeg holder på denne mens motoren går, eller bare tenningen står på så kjenner jeg at den pulserer, og ikke pumper jevnt, synes nå jeg da.

noen som har vært borti lignende?Er det noen som kom til en løsning/konklusjon på dette problemet?En kompis ringte og fortalte at bilen oppfører seg som beskrevet over her,denne 89 mod Suburban har 6.2 D og mekanisk fødepumpe,i tillegg er den tungstartet etter å ha stått noen timer.Det er ingen synlige lekkasjer på røra til og fra tanken.Flere teorier mottas med stor takk.