PDA

View Full Version : kompressor,hvor kan den stå?

sprinter
10-27-2007, 13:10
kan en kompressor stå ute i en ikke oppvarmet bod?
skal skaffe en større komp og har da ikke mulighet for å ha den inne ...

så kan den stå ute i boden hele året??

Irok
10-27-2007, 14:37
Det går bra!
Men husk: ute av syne er ute av minne....(med tanke på oljeskift og service)

sprinter
10-27-2007, 15:31
ja det er vel ganske viktig at den blir holdt godt vedlike da..

epa b loco
10-29-2007, 09:49
Kan få problemer med å få den til å starte, er snekker og bruker kompressor året rundt, min kan bli litt trøblete å få start på når det blir kaldt. Tror også at det vil bli mere kondens med en som står ute hele tiden. Husk å drenere tanken jevnlig+oljeskift+osv.crossboned

Paja
10-29-2007, 19:36
Kan få problemer med å få den til å starte, er snekker og bruker kompressor året rundt, min kan bli litt trøblete å få start på når det blir kaldt. Tror også at det vil bli mere kondens med en som står ute hele tiden. Husk å drenere tanken jevnlig+oljeskift+osv.crossboned

Har samme problem når det blir kaldt. Hjelper som oftest å fylle på litt frostvæske på tanken før det blir kaldt, og skifte olje før det blir kaldt. Vi bruker også å ha noe frostvæske i slangen før vi begynner arbeide om morgene. Videre skal jo kompressoren bli tømt for kondens hver morgen(noe som jo altid bli gjort... )

Tror at problemet med å få den til å starte om vinteren er at avlastningsventilen fryser sånn at kompressoren må starte med trykk i blokka..

Videre trenger kompressoren godt med spenning for å starte lett, dårlige, tynne og lange skjøteledninger er ikke noen god venn for en kompressor.....

sven
05-23-2008, 20:37
fikk et tips av en kompressormann om å bruke syntetisk motorolje på den vi hadde i garasjen før....

vet ikke hvordan det funker, for jeg rakk aldri å skifte før gubben varma opp både kompressoren og resten av garasjen til det meste var beyond repair...