PDA

View Full Version : Førerlisens - klubbtilhøriget

Arne
11-06-2007, 19:50
Siste frist for å bytte til annen klubb i 2008 er 15. november.
(Gjelder alle med årslisens.)

Husk at du skal kunne fremvise gyldig medlemskort for klubben som er angitt på din førerlisens. Dersom du står oppført med en annen klubb enn den du skal kjøre for i 2008 må du gi beskjed snarest.

Bruk dette skjemaet: http://www.bilsport.no/lisenser/dokumenter/div_bytteklubb.pdf

backup
11-09-2007, 23:24
Heisann.
Finnast det ei mailaddresse å sende dette til? Enklare det...
Eg hadde bil- og førarlisens for biltrial i 2006, men ikkje i år. Stiller med ny bil og annen klubb for 2008.

Mvh
Stein

Arne
11-09-2007, 23:30
Bytte av klubb kan du sende til info@bilsport.no

Har du ditt gamle lisensnummer, kan du også be om fornyelse av denne pr. mail.

Søknad om nye lisenser må sendes pr brev eller fax om du ikke scanner dokumentet da.

Mats Erik
11-11-2007, 20:29
Hei.
Skal begynne å kjøre til neste år,
Vil eg då kunne kjøre for Kvinnherad Offroad Club eller må eg kjøre for ein klubb som er med i kna/naf,nmk etc??

Tommy
11-11-2007, 20:31
Du må kjøre for en klubb tilknyttet NMK, NAF, MA, KNA, AMCAR

Jan
11-11-2007, 20:45
Det holder vel å melde seg inn i F.eks. Amcar og kjøre for den klubben du vil?

Arne
11-11-2007, 21:04
Det holder vel å melde seg inn i F.eks. Amcar og kjøre for den klubben du vil?
Lisensen skal ha påført hvilken NBF tilsluttet klubb du tilhører og du må kunne fremvise medlemskort i denne klubben. Denne klubben skal også fremkomme på start- og resultatlister.

I Offroad har denne delen av dokumentkontrollen blitt oversett, men det vil nok bli strengere neste år.

Mats Erik
11-11-2007, 22:08
Så eg må bli medlem i en klubb tilknyttet NMK, NAF, MA, KNA, AMCAR for å kje nc til neste år?

Tommy
11-11-2007, 22:24
Om du skal løse årslisens, for å løse engangslisens trengs ingen klubbtilhørighet,,,

Jan
11-11-2007, 22:48
Det kommer til å ta knekken på mange klubber hvis klubben må stå i en organisasjon.

Arne
11-11-2007, 23:04
Det kommer til å ta knekken på mange klubber hvis klubben må stå i en organisasjon.

Det er slik det alltid har vært, ingen endring på dette området. Det er utøveren som må ha medlemskap i en av organisasjonene under NBF.
Et vanlig medlemskap i NAF, KNA, NMK, MA eller AMCAR er helt ok. Medlemskap i klubber tilsluttet LMK blir også akseptert.

Ønsker klubben deres å arrangere Bilsport i Norge må dere eventuelt samarbeide med en klubb som er tilsluttet NBF, f.eks. Offroad Trøndelag (AMCAR) eller Utkanten (NAF).

Jan
11-11-2007, 23:06
Så da kan jeg som medlem i Gærhølet og Amcarmedlem kjøre trial neste år?
Det var jo det jeg skrev lengre oppe på siden.

Tommy
11-11-2007, 23:08
Det kan du... men ikke for Gærhølet, men for Amcarcrossbonedcrossboned

Sven Arne
11-12-2007, 11:09
...og om jeg ikke husker feil.....
man er ofte medlem av NAF eller en annen organisasjon gjennom sin vanlige bilforsikring, og dette er vel godt nok?

Sven Arne

Tommy
11-12-2007, 11:55
Om man har fullt medlemskap så holder selvsagt det, men ikke om man kun har veihjelp gjennom forsikringen...

Mats Erik
11-18-2007, 16:12
Viss kvinnherad offroad club melder seg inn i et motorsport forbund, for eks, kna eller nmk. no etter denne fristen for klubb bytte, kan ein då løse årslisens og kjøre for denne klubben??

Arne
11-18-2007, 16:15
Viss kvinnherad offroad club melder seg inn i et motorsport forbund, for eks, kna eller nmk. no etter denne fristen for klubb bytte, kan ein då løse årslisens og kjøre for denne klubben??

Det er kun de som har årslisens i 2007 som må melde fra hvis de vil ha en annen klubb påført førerlisensen som sendes ut ved nyttår.
Har du ingen lisens fra før, fyller du bare inn søknad som vanlig og oppgir hvilken NBF tilsluttet klubb du er medlem av.