PDA

View Full Version : Slissede bremseskiver?

Finken
11-07-2007, 13:42
En kompis av meg kjøpte slissa og borra bremse skiver tel hiluxen sin, får man slissa skiver tel Land Cruiser 60?
Skal ha 60 bremser på men lj70, væt tøft med slissa skiver.

Noen som veit eller har et tips?

Tom K
11-07-2007, 16:26
Hvis du har tenkt til å bruke bilen i terrenget så ville jeg IKKE kjørt med borra eller slissa skiver, det er penger rett i dass. du vil slite unødig mye på bremseklossene pga all møkka som legger seg på og virker som slipepasta, slike skiver er beregnet på biler som blir kjørt hardt slik at bremsene blir skikkelig varme og derfor trenger ekstra kjøling.

Finken
11-07-2007, 20:48
Nå har jeg netopp forklart en tomling på NLCK.NO at jeg veit hva slissa skiver er og fordeler og ulemper med det, har hatt slissa skiver på andre biler og veit hva bakdelene er, veit også fordelene, mange ettermarkeds skiver av litt grom type har også en helt annen ståltype og bremser bedre.

Takker for alt av svar, men vil heller ha svar på det jeg lurer på enn alt annet rundt temaet.

Tom K
11-07-2007, 20:54
Hmm smart å spørre når du vet best selvThefinger

Finken
11-07-2007, 21:10
Hvis du hedde lest hva jeg spurte om så hadde du sett at jeg spurte etter hvor jeg kunne få kjøpt slike skiver.

Spurte ikke etter fordeler og ulemper. Thefinger

knixen
11-07-2007, 21:12
Nå har jeg netopp forklart en tomling på NLCK.NO at jeg veit hva slissa skiver er og fordeler og ulemper med det, har hatt slissa skiver på andre biler og veit hva bakdelene er, veit også fordelene, mange ettermarkeds skiver av litt grom type har også en helt annen ståltype og bremser bedre.

Takker for alt av svar, men vil heller ha svar på det jeg lurer på enn alt annet rundt temaet.

Må bare si at det neppe er vondt ment å nevne dette og at slike tråder som dette er til hjelp for flere her. Så info rundt temaet er forsåvidt intr for oss andre, selv om det kanskje ikke er det for deg... ;)

Har du sjekket wilwood sine sider? Vil tro de har noe å by på...

Finken
11-07-2007, 21:24
Skjønner det, men da kan man formulere svaret sitt litt anderledes og ikke komme med slike dumme komentarer etterpå.

Har sjekka brembo, wilwood, ebc brakes, og i rotors.
Alternativet da er og bruke ei universal skive ifra wilwood eller brembo og lage et bellhouse som passer originale skive innfestinga.

Jeg kan jo også frese slisser i ei vanlig skive, det er også en mulighet, en billig og enkel løsning ihvertfall.

Tom K
11-07-2007, 22:20
Hvis du synes det er tøfft med slissa skiver så kan du jo lete litt her

http://search.ebay.com/search/search.dll?from=R40&_trksid=m37&satitle=brake+rotors+landcruiser&category0=

Finken
11-07-2007, 22:37
Har finni skiver. Tøft er det, men ganske effektivt.

DBA.COM

Finken
11-08-2007, 09:34
Prøvde og redigere innlegget over her, men det gikk ikke.
Mente og si at det også er effektivt.
Slissene holder klossene reine og forhindrer glassering av klossene ved mye bremsing.

Finken
11-08-2007, 09:37
og rette adressen er www.dba.com

Finken
11-08-2007, 09:46
Og ARTIC TRUCKS som er forhandlere i norge ifølge nettsia til dba.com
Og de har skiver til alt av toyota 4x4.

Finken
11-09-2007, 18:50
Rette adressa er www.dba.com.au