PDA

View Full Version : Raymond - Clocking ring

Chevy-Sheriff
11-09-2007, 15:10
Jeg finner ikke igjen det bildet av den ringen.

Hva er den til ; 700/208----?

Hva er tykkelsen på den ?

Har ett seriøs problem med å få 208 til å passe på 4L80E 2WD kassa mi.
Adapteret er 2cm for smalt. Mulig det vil la seg løse med en slik ring....

Raymond_K5
11-09-2007, 15:41
Her er bilde av clocking ringen.

11267

Jeg kjøpte den via www.diy4x.com. Den skal passe til NP208/241 og D300. Regner med at den skal passe alle girkasser som passer på disse transferene.
Jeg har enda ikke fått satt den på, men Kert fra www.diy4x.com var i alle fall sikker på at den skulle passe på 700-kassa. Det ser ut til at mellomakselen kommer til å butte i bunnpanna på girkassa, men det vil vise seg...

Jeg har ikke målene på den, men tror ikke den er mer enn rundt 1 cm tykk. Kan stikke bort i garasjen å måle etterpå.

Chevy-Sheriff
11-09-2007, 22:18
Tanx for bilde :)

Hvis den kun er 1cm blir den for tynn.

Jeg tror jeg har en løsning......jeg har ett par smådefekte adaptere til 400/208
Jeg kan sveise det fast i det adapteret jeg skal bruke (med lang fot).
Mener det er jern og ikke støpegods, så det bør holde.
Jeg vil da få ett adaper som er ca.12cm. Noe langt, men så er Huntern en lang bil....:)
Transfer kommer ca.10-12 cm lenger bak. Må bygge nye mellomaksler. Det positive er at vinkelen på fremre mellomaksel ikke blir så bratt....:)

Raymond_K5
11-09-2007, 23:21
Høres ut som en plan. Da har du jo kanskje mulighet til å clock'e opp transfer'n så mye du vil også?
Blir utgående aksel fra girkassa lang nok da? Grunnen til at clocking ringen er såpass tynn er jo at ikke skal bli for lite overlapp på splines inn i transfer.

Chevy-Sheriff
11-10-2007, 01:31
Jeg vil ha "foten" så langt bak som mulig, og da får jeg ikke "clock'an".
Hvis jeg sveiser på ekstra asapteret bakerst, bli det mulig.
Utgående aksel er laaaaang.......og må kappes, selv med dobble adaptere...