PDA

View Full Version : Karrosserifester

Jeeps
02-20-2007, 22:52
Skal til å montere stigtrinn på Tahoen:D , og då må eg montere nokre brakketter på karosserifesteene på ramma!

Spørsmålet er, er det en mutter inni karosseriet, som kan forsvinne når ein tar ut bolten?? :confused: Løsnet litt på bolten i sta, og da kunne den trykkes oppover, virket som om mutteren har bevegelser oppover, men sideveis også?

Red_Baron
02-21-2007, 00:00
Hvis du kommer til er det jo kanskje greit å lime den fast mens du tar ut bolten. En liten dært med superlim kan gjøre jobben et par timer kortere hvis mutteren er laus.

Lykke til hvertfall! :)

Chevy-Sheriff
02-21-2007, 12:46
Nå er jeg ikke sikker på hvordan det er med Tahoe'n.....
Men K5 har disse mutterne i kanaler i gulvet.
Det er firkant muttere som sitter i klammer. de kan beveges oppover og litt sideveis.
Det største problemet på K5 er når skruen har rusta fast i muttern. Når du tar i, løsner klammeret rundt, og muttern går rund.
dette har skjedd meg, både på K5, subb og pickup. Har da måtte måle meg til ca. plassering, og skåret hull med hullsag fra oversiden, i gulvet.

Red_Baron
02-21-2007, 13:03
Jeeps. Spør Chevyhoe. Han har Tahoe og jeg trooor han har drivi med litt bytte av div deler på den. Han veit sikkert åssen det ligger an. Han prata hvertfall om stigtrinna hans en dag han var hos meg. :)

Jeeps
02-27-2007, 20:05
Nå er jeg ikke sikker på hvordan det er med Tahoe'n.....
Men K5 har disse mutterne i kanaler i gulvet.
Det er firkant muttere som sitter i klammer. de kan beveges oppover og litt sideveis.
Det største problemet på K5 er når skruen har rusta fast i muttern. Når du tar i, løsner klammeret rundt, og muttern går rund.
dette har skjedd meg, både på K5, subb og pickup. Har da måtte måle meg til ca. plassering, og skåret hull med hullsag fra oversiden, i gulvet.

Det var det eg var redd for, og mutterene sitter inne i kanalen i gulvet, uten mulighet til å komme til. Mulingens ein kan sette inn ny mutter ved å løfte opp karrosseriet, men eg studerte ikkje dette så nøye:)

Men uansett, nå er stigtrinna montert:D :D Gjikk fint som fa... (naf bakvendt)hehe Alle bolter løsnet uten å ta i altfor mykje. Fann også ut at det var usedvanlig lite rust under Tahoen:D :D