PDA

View Full Version : Montere snorkel på 61

Tommy
11-18-2007, 13:12
Så skal jeg i gang med å montere snorkel på min 61
Noen som har gjort det før sm har noen tips, også om hva slags verktøy jeg MÅ ha...

knixen
11-18-2007, 16:33
Du må ha borr. Det er fint med hullkopper i to størrelser, husker ikke hvilke. Jeg hadde kun for det ytre hullet i skjermen (det minste). Måtte bruke luft-stikk sag for å skjære det større og det var litt styr.

Du kan se i frode s sin garasje på nlck for hvordan han gjorde det. Pass på at ved bruk at hull-kopper så kan de "stikke" av og at de dermed skader lakk o.l rundt på skjermen...

Dette fikser du lett Tommy!!!

Finken
11-18-2007, 16:50
Er vel kjekt med hullkopp med senterborr, så styrer det seg selv, bare slå et lite kjølner slag så er det bare og borre.

knixen
11-18-2007, 17:28
Jeg hadde det, men når du er igjennom med senterborret så er det ikke så mye styring igjen...

Finken
11-18-2007, 23:10
Du har jo da et hull som senterborret flyr i som forhindrer at koppen flyr bortover skjermen?

sivrt
11-29-2007, 11:51
Ta deg en tur til Martin å se hvordan det er gjort på hans Cruiser. Står Safarisnorkel på den. Eller er du ferdig med jobben kanskje?

Rukus
11-29-2007, 17:18
Borr me hullkopp er ingen heksekunst. Som Finken sier så styrer senterborret deg igjennom helt til at hullet er ferdig. Bruker slike hullsager daglig å det er jo en lek å bruke det på karosseri å slikt. Kan lage hull i ganske tykt stål med de ja.