PDA

View Full Version : SEBBAN's Blazer

Chevy-Sheriff
02-22-2007, 10:57
-84 Blazer, 305, th700r4, np208, dana 60, GM14BFF, Detroit, warn 8274. mm. mm. Under ständig ombyggnad...

http://memimage.cardomain.net/member_images/9/web/2529000-2529999/2529156_10_full.jpg

http://memimage.cardomain.net/member_images/4/web/316000-316999/316689_22_full.jpg

hej sebban!

Dette er det tøffeste diff-lokket jeg noesinne har sett!

Og en av dem tøffeste K5'ene ochså !

Er det akslar fra en K30 ? hva salgs utveksling ?

MT bajaclaw i 38.5 x 16 ? Hvor brede felger har du ?

4" fjær-løft og 3" bodylift ?

OG : HVOR HAR DU FÅTT TAK I DET DIFF-LOKKET !!!!???? :D

Tommy
02-22-2007, 11:05
Er jo rene skjære Pirat lokket... grisetøft Sebban...

TheChieF
02-22-2007, 11:46
Det diff lokket var drit tøft og kult

Noclass
02-22-2007, 11:55
Den øsa er bare såå rå..

Er den street legal?

Red_Baron
02-22-2007, 13:11
Makan til doning.... sikle sikle sikle... Den dagen jeg får meg så flott Blazer blir jeg glad!!!!

Dritfeit bil SEBBAN!!!crossboned crossboned grnpirate grnpirate :o :o

sebban
02-22-2007, 20:14
hej sebban!

Dette er det tøffeste diff-lokket jeg noesinne har sett!

Og en av dem tøffeste K5'ene ochså !

Er det akslar fra en K30 ? hva salgs utveksling ?

MT bajaclaw i 38.5 x 16 ? Hvor brede felger har du ?

4" fjær-løft og 3" bodylift ?

OG : HVOR HAR DU FÅTT TAK I DET DIFF-LOKKET !!!!???? :D

Tackar för komplimangerna! Diffkåpan är gjuten i 20mm tjock alu, får se hur länge den håller. Den är köpt på Ebay, hittar tyvärr inte säljaren, jag ska leta mer. (Den var ett "måste" när jag såg den, har dödskallar som tema på bilen ;) )
Axlarna är från K30, 4,10 utväxling, detroit bak, öppen fram. (är sugen på att byta till 5,38 samt sätta detroit fram också)
Fälgarna är 15*12".
Och, japp, du har helt rätt med höjningen.
Gatlegal?? Har inte besiktigat senaste tre åren... crossboned Men jag ska göra ett försök nån gång...

Chevy-Sheriff
02-23-2007, 10:17
...... dødskallar på bilen.... crossboned ....du er en ekte Pirate :D

På pickisen och trailbilen (blazer'n) min, har jeg ochså samme aksel-oppsett.
Jag har 4:56 gear. 6,2diesel TH400 och 208 i begge bilene.
Pickisen har like hjul som deg - Baja claw's
På blazern har jag klemt på 44" boggere :D

5:38 i axlarne er på min ønske-liste ochså......och en detroit i framaxlelen på blazer'n, inte på pickisen, det er hverdags-bilen....:D

wa-sho
02-25-2007, 10:43
moltenimagedesign.com heter produsenten av de dif coverne.
sia var nede nå, men om man gjør et bilde søk på eks google ser man noen forskjellige...

TheChieF
02-25-2007, 15:41
Hvis det er av interresse, så fant jeg noen diff covers på ebay.com, her er linken: http://search.ebay.com/Differential-covers_W0QQfromZR8QQfrtsZ0QQsubmitsearchZSearch

Fant også noen fra molten på offroad.com var det vel.

Nutti
03-11-2007, 10:04
minns du vad du har för offset på fälgarna?

sebban
03-12-2007, 09:05
minns du vad du har för offset på fälgarna?

Klart jag minns!! ;) ;) ;)

Jag har 4" backspacing.

Nutti
03-12-2007, 09:45
Klart jag minns!! ;) ;) ;)

Jag har 4" backspacing.

alltså ET -100mm eller ET 0 med 4"spacers?

sebban
03-12-2007, 11:36
alltså ET -100mm eller ET 0 med 4"spacers?

Nja.. jänkarna mäter lite annorlunda..

Jänkarna mäter hur långt in från fälgens baksida som anligget är, enligt mig ett betydligt enklare sätt att mäta. Lägg en linjal tvärs över fälgen och mät djupet till anliggningsytan och du får din backspacing.

ET är mått som utgår från fälgens centrum till fälgens anläggnings yta. så ET 100 stämmer inte.

Fälgarna är 12" breda, centrum blir då 6", Backspacing 4", dvs
ET=2" eller 50,8mm

Fråga igen om du inte är med på hur jag menar.
/MVH Sebban

Nutti
03-13-2007, 10:13
Nja.. jänkarna mäter lite annorlunda..

Jänkarna mäter hur långt in från fälgens baksida som anligget är, enligt mig ett betydligt enklare sätt att mäta. Lägg en linjal tvärs över fälgen och mät djupet till anliggningsytan och du får din backspacing.

ET är mått som utgår från fälgens centrum till fälgens anläggnings yta. så ET 100 stämmer inte.

Fälgarna är 12" breda, centrum blir då 6", Backspacing 4", dvs
ET=2" eller 50,8mm

Fråga igen om du inte är med på hur jag menar.
/MVH Sebban

jag fattar...tar inte däcken i någonstans i styrningen? jag har 17/40 under min bil och är höjd 4"fjädring, 3"kaross och 2"klossar mellan axlar och fjädring...
just nu har jag enbart 8" breda fälgar (i brist på pengar) men har tänkt beställa efter 10" med ET -44mm, så jag funderar ifall man skulle satsa på 12" direkt...

nu med dom 8" breda fälgarna är det mycket nära att det ska ta i armen mellan strarm och servon. kanske du har nån annan typ av styrningsfunktion?

hört nåt om poff sidan? den verkar vara helt nere...:(

sebban
03-13-2007, 22:47
jag fattar...tar inte däcken i någonstans i styrningen? jag har 17/40 under min bil och är höjd 4"fjädring, 3"kaross och 2"klossar mellan axlar och fjädring...
just nu har jag enbart 8" breda fälgar (i brist på pengar) men har tänkt beställa efter 10" med ET -44mm, så jag funderar ifall man skulle satsa på 12" direkt...

nu med dom 8" breda fälgarna är det mycket nära att det ska ta i armen mellan strarm och servon. kanske du har nån annan typ av styrningsfunktion?

hört nåt om poff sidan? den verkar vara helt nere...:(

Ja, 12" passar bäst till så breda däck. Det billigaste är nog att bredda dom fälgar du har, då vet du ju också hur långt in dom går, för du breddar bara ut. Nackdelen är dock att hjulen kommer ut långt på sidorna, så det lär inte bli så lagligt.. jag har ju 3" breddare och det sticker fortfarande utanför lite grand. Min styrning är orginal, och jag upplever inte att det är trångt. Jag har fått kapa ur ordentligt i skärmarna (det räckte inte med bushwackers, har fått kapa i dom också) så jag kan svänga även när det flexar lite.

Som du säger, POFF verkar nere...

Nutti
03-14-2007, 08:29
Ja, 12" passar bäst till så breda däck. Det billigaste är nog att bredda dom fälgar du har, då vet du ju också hur långt in dom går, för du breddar bara ut. Nackdelen är dock att hjulen kommer ut långt på sidorna, så det lär inte bli så lagligt.. jag har ju 3" breddare och det sticker fortfarande utanför lite grand. Min styrning är orginal, och jag upplever inte att det är trångt. Jag har fått kapa ur ordentligt i skärmarna (det räckte inte med bushwackers, har fått kapa i dom också) så jag kan svänga även när det flexar lite.

Som du säger, POFF verkar nere...

ahaa....intressant...att hjulen kommer ut på sidorna har ingen betydelse för mig eftersom jag bor i finland så får jag ha max 33x12,5" och kör med 17/40, så jag lär bli stannad varesig däcken sticker ut mycket eller ej...funderade på buchwackers för nån vecka sedan, men kom fram till att jag inte vill satsa kostnaden då det ändå inte ser lagligt ut :D...för tillfället har jag helt orginal skärmar och det är 3cm till skärmkanterna från hjulen då bilen står rakt på vägunderlag....så det blir nog att skära ur en hel del...

jag och frugan hade tänkt komma över och köra i sommar, men då det ser såhär dystert ut med poff så vet jag inte ifall vi kommer...skulle vara kul att komma redan när det bara skulle vara 4-5bilar, men känner ingen annan där uppe än anders som jag har på msn...skulle du komma ut och köra ifall vi kommer över i sommar?