PDA

View Full Version : Se her TheChief, kjøring/sladd

Chevysub
11-24-2007, 23:17
Kjørte begge unga hjem etter bursdag i kveld, kom snø gett :) Først kommer link til snøsprut på motorveien, spruta sykt, men synes ikke så godt på filmen desverre.

Kommer link til SLÆDDING UTEN BUTTING OGSÅ. (Neida Øyvind, erter ikke:rolleyes:)

http://www.youtube.com/watch?v=6bUHMtStZMw

.

Chevysub
11-24-2007, 23:23
Litt mer slææædd http://www.youtube.com/watch?v=OkWlr8QW73w

Chevysub
11-24-2007, 23:50
Og her er siste, først med 2wd og etterpå med 4x4 og 4hjulsslædd rundt stolpe.

Og det er grøft og jorde på andre siden da, så det er litt trangt når nesten 6 meter slådde kommer sidelengs ;)

http://www.youtube.com/watch?v=0dkUSBlu-9E

Chevysub
11-24-2007, 23:57
Og på slutten i den siste filmen så slipper guttungen en due, holdt på å le meg ihjæl når jeg hørte det (på filmen)

Chev_G30
11-25-2007, 09:42
Og på slutten i den siste filmen så slipper guttungen en due, holdt på å le meg ihjæl når jeg hørte det (på filmen)

Rå lyd i skuta di,hørte dua jeg å haha...

Oddimann
11-25-2007, 11:46
Såg himmla gøy ut det der.Her i Stavanger er det ikke antydning til snø engang.Litt hagl i dag,men kansje senere?? Kommer alltid så forbanna sent her på andre siden av "fjellknausen" :p

Red_Baron
11-25-2007, 11:47
Kommer link til SLÆDDING UTEN BUTTING OGSÅ. (Neida Øyvind, erter ikke:rolleyes:)

.

HÆ HÆ HÆThefingerThefinger

Er lov å mobbe litt da.... Skal vi leie en parkeringsplass og "drifte" litt en dag?

Så får vi øvd oss litt vi som ikke får til!

Red_Baron
11-25-2007, 11:48
Såg himmla gøy ut det der.Her i Stavanger er det ikke antydning til snø engang.Litt hagl i dag,men kansje senere?? Kommer alltid så forbanna sent her på andre siden av "fjellknausen" :p

Det er faktisk ikke snø her i ås heller. Det er bare en halvtime unna Tore.... Ikke antydning til snø en gang....

Chevysub
11-25-2007, 12:31
Men på en annen side. Å slædde rundt, leke litt er faktisk viktig.

Man lærer å kjenne sin egen bil og hvordan den oppfører seg. Biler oppfører seg litt forskjellig alt etter dekktype etc, og det er viktig å vite hva som skjer når man får en sladd eller må ta en unnamanøver. På den måten er man litt bedre rusted i det tilfellet det virkelig skjer noe, eller unngår å brekke ræva på bilen over en betongskiller, hehe.

Så å "leke" er fint det på det viset at man finner ut åssen bilen funker. Men det må jo skje på steder uten andre biler, og på steder man kan utføre testinga trygt. Disse tunge bilene sklir godt og lenge, og det er jo noe å huske på. Det er ikke Fiat Tipo man raller rundt i liksom :)

Oddimann
11-25-2007, 13:59
Merkelig greier,ganske lokale snøbyger får en si.
Men er helt enige med Chevysub,viktig å sladd rundt omkring der en muligheten til det.Og i tillegg så er det ganske gøy. Husker når jeg tok "lappen" for "ørti" år siden,så hadde vi glattkjøring.Men hva faen lærer du av å se på andre?Prøvde meg en gang,og rasa bort i en plastikktønne,og da var liksom jeg ferdig med glattkjøringa.Men tok det grundig igjen senere ,bann på det!!!

Amund
11-25-2007, 22:15
Er lov å mobbe litt da.... Skal vi leie en parkeringsplass og "drifte" litt en dag?

Så får vi øvd oss litt vi som ikke får til!

Si fra a, jeg vil væme :) Er greit med snø og is her oppe, men har ikke finni noen bra parkeringsplass enda...

TheChieF
11-25-2007, 23:17
ehemhrmf, syns denne mobbinga tar litt av her jeg.Thefinger Men det er ikke min skyld at denne hersens betong klossen plutselig fikk stor tildragning til den lekre rønna mi. :D:D:D

som baronen sier "er lov å mobbe litt" og jeg tåler litt mobb.

RamDodge
11-25-2007, 23:25
Er dere en klubb eller noe så kan dere gjøre som vi gjorde i den lokale amcarklubben vår. Vi leide glattkjøringsbanen på Rudskogen en hel lørdag. Reglene var greie, hold dere under 60 og forsøk å ta det litt pent på tilførselsveiene inne på området, ellers så var det fritt frem med piruetter og den slags. Var veldig artig, og det gikk med en halv tank diesel på Ramen. Det beste var at vi søkte kommunen om "tilskudd for trafikksikkerhetstiltak" så de dekka nesten hele baletten for oss.
Men det var veldig lærerikt faktisk, en fikk jo forsøkt forskjellige hastigheter, 2wd-4wd og mya annet. Ikke mye som minnet om glattkjøringa fra kjøreskolen. Vi avslutta med et race rundt banen med bestetid, noe de bruker å ha når politi og ambulansesjåførene er på besøk og frisker opp kunnskapen :)

http://www.youtube.com/watch?v=w5MKKOKcYR8

tigger
11-25-2007, 23:37
Det der så jo rått ut!!!!

TheChieF
11-26-2007, 00:25
Hmmmmmmm, kansje jeg kan slippe å få mere skader på bilen også da, så ut som steinene holdt seg rolig på den banen der i hvertfall. :D:D:D

Red_Baron
11-26-2007, 06:02
Hmmmmmmm, kansje jeg kan slippe å få mere skader på bilen også da, så ut som steinene holdt seg rolig på den banen der i hvertfall. :D:D:D

Steiner pleier det Thefinger

Chevysub
11-26-2007, 07:49
ehemhrmf, syns denne mobbinga tar litt av her jeg.Thefinger Men det er ikke min skyld at denne hersens betong klossen plutselig fikk stor tildragning til den lekre rønna mi. :D:D:D

som baronen sier "er lov å mobbe litt" og jeg tåler litt mobb.

Er bare snill mobbing veit du. :)

Men, når du er så teit at du må læsse til sånne elementer såååååååThefinger

Neida. Kjedelig å ødelegge bilen da, selv om det var moderate skader

.

Amund
11-26-2007, 15:57
Parkeringa ved Bohus/bak Statoil/McDonalds ved påkjøringa E18 nordover alnabru/furuset... ja dere veit vel hvor jeg mener. Blank is hele plassen ser det ut som... men det hadde jo vært genialt å fått til noe hvor man slipper å miste lappen for litt aktiv kjørestil...