PDA

View Full Version : GMC 86 suburban 6.2 turbo

diesel daniel
02-23-2007, 11:49
Kjøpte meg en delebil med noen goodies på. Banks turbo og modifisert eksos, eksospotta(en potte) var som et 50 liters fat ! Stemmer det at den gir 207 hk med turbo ? Kjøpte egentlig bilen for å ha en reserve bakaksling, men spørmålet er om jeg burde flytte over turboen eller kanskje fikse opp gemsen,var en del rust. Motoren gikk utrolig pent, ikke noe røyk/ujevn gange og relativt stille enda den hadde gått 406.000 km (kanskje overhalt). Desverre lekker den kjølevæske fra motoren. Drypper ut fremme på passasjerside, rart om toppen skulle sprekke slik at det lekker ut og ikke inn i sylindre. Kan det være noe annet enn toppen/toppakning ?

Mulig turbo for salg !
OG
overdimensjonert eksosanlegg !

Chevy-Sheriff
02-23-2007, 14:25
Heisann!

Turbo er gøy!

Banks kittet gir ca.60HK extra. Da spørs det hva du hadde før turbo-oppsettet.....men rundt 200 gamper bør den trøkke ut.

Eksosanlegget som følger bankssettet er 3"

Det er endel komponenter som må flyttes over, skal du bruke turbooppsettet på en annen motor.
Da kan det være greit å ha en orginal-intallasjonsmanual. Ta kontakt på mail eller PM hvis du trenger, så kan jeg ta en kopi av den jeg har.

Det kan lekke ifra vannpumpe, eller boltene som fester vannpumpa.
Boltene går inn i kjølekanalen i blokkka, og det MÅ brukes tettemiddel på gjengene.
Det kan også være toppakkningen som er defekt.

diesel daniel
02-24-2007, 01:53
Må nok gå litt i tenkeboksen angående hva jeg skal gjøre. Skal først undersøke motoren nærmere mht til kjølevæskelekasje, samt oljelekk fremme. Hadde vært artig med 60 hk ekstra, spesielt med tung vogn bakpå. Er litt redd for at turboen blir å ta rotta på motorn min da.

Du får nok PM hvis det blir overbytting, takk for det !