PDA

View Full Version : bakerste tverrbjelke på ramma, 89 sub

TheChieF
11-28-2007, 20:19
noen som har byttet den? er det eventuellt mye jobb? og hvor for man eventuellt kjøpt den?

Oddimann
11-28-2007, 22:12
Jeg har ikke byttet den bjelken,men jeg kappet opp den K-5en som jeg hadde,og da la jeg merke til at bakskjermene er både sveist og skrudd fast i denne bjelken.Gulvet er ikke skrudd fast i denne bjelken,jeg såg ihvertfall ikke noen skruer der,men gulvet henger ihvertfall fast.Kan det vere sveist kansje? Godt mulig.
Men kan tenke meg at det er en del arbeid å få skiftet den bjelken hvis du ikke har gjort det før.Hvis du har en kompis som sveiser,og han vil ha en lapp eller 2 for jobben,så er det verd hver en krone skulle en tro.

Tom K
12-02-2007, 17:02
er det selve rammebjelken eller den profilen i karrosseriet under bakdørene du mener ?

TheChieF
12-04-2007, 23:59
selve rammebjelken

Oddimann
12-07-2007, 20:41
Vet jeg burde vert ute og sjekka først,men gidder liksom ikke nå i drttværet.Men er ikke den bjelken klinka (nagler)fast? med 2 stk klinker i hver ende? Da er det vel greit å skifte den,men for at alt skal vere som det liksom skal være,da må du vel på med nye nagler?? Ikke lett å gjøre det under der med vanlig hammer ihvertfall,men det finnes jo noe som heter lufthammer.

Oddimann
12-07-2007, 20:47
Måtte ut å sjekke ja.:):) Joda den er klinga fast med nagler,og de er IKKE lett å komma til.Såg nesten ut for at bensintanken måtte ned først.
Men nå må jeg si at jeg har K-5-78 mod,men -86 mod som jeg hadde var lik mener jeg.
Lykke til.