PDA

View Full Version : Misunnelse......

Sven Arne
11-29-2007, 10:41
Må bare få det ut.....
Synes ofte det virker som at når noen legger ned ekstra mye tid, penger og arbeid i en bil, så er det alltid noen som kommenterer negativt på bilen. Den skulle ikke vært godkjent i den klassen o.s.v. Kan man ikke bare innse at sporten utvikler seg? Biltrial er jo en ganske ung bilsport fremdeles, og jeg synes det er moro at den utvikler seg videre. Nå kjenner jeg ikke særlig godt til rally, men en eller annen gang var det en som var først med en 4x4 der. Skulle de forbudt 4x4??? Nei, la biltrial utvikle seg med tiden den også. Nivået blir høyere og høyere, og bilene blir bedre og bedre....sånn er det bare.

hehe...vil benytte denne anledningen til å trekke frem bilen til Pål....Det er vel ikke mange biler som har vært så omdiskutert. Den gjennomgikk en skikkelig kontroll under Eurotrial, og gikk igjennom. Den har ikke blitt stoppet av teknisk i Norge. Konklusjon: Pål har bygget bilen innenfor reglene. Da må mye av pepperen være misunnelse....

Istedenfor å komme med negative kommentarer som følge av misunnelsen, synes jeg at man heller skal si den er jeg misunnelig på...skulle gjerne hatt mulighet til å bygge meg en sånn en...

Selv har jeg ikke tid, råd, mulighet eller kunnskap til å bygge en slik bil som Pål eller mange andre topp bilene i de største klassene, så jeg nøyer meg med min lille røde Suzuki, så får jeg nøye meg med å beundre de flotte bilene når jeg ser de i aksjon.

Sven Arne

supersvein
11-29-2007, 11:20
Må bare få det ut.....

hehe...vil benytte denne anledningen til å trekke frem bilen til Pål....Det er vel ikke mange biler som har vært så omdiskutert. Den gjennomgikk en skikkelig kontroll under Eurotrial, og gikk igjennom. Den har ikke blitt stoppet av teknisk i Norge. Konklusjon: Pål har bygget bilen innenfor reglene. Da må mye av pepperen være misunnelse....
Sven Arne

Håper det hjalp å få det ut Sven Arne...

Men jeg er ikke helt enig. Det finnes kanskje noen missunnelige der ute, og jeg er selv også missunnelig på bilene til både Pål, Jørgen og Tommy (med flere), men tror ikke at folk flest lar missunnelsen drive sine innspill i forskjellige tråder.
Jeg synes også at vi skal være forsiktige med å beskylde folk for å være misunnelige. Folk slutter veldig fort å engasjere seg om en får slike overfladiske beskydninger.

Det er ikke nødvendigvis riktig å konkludere med at en bil er innenfor reglene fordi den har blitt godkjent. Uten å starte diskusjonen på nytt, så har vel en annen tråd her uttrykt ganske stor enighet om at p-m regelteksten ikke samsvarte hverken med regelens intensjon eller praksis.
Pepperen du sikter til kan da heller være irritasjon for at de oppfatter at regelen de selv etterstreber ikke blir praktisert, heller enn missunnelse.

Selv kan jeg ikke påstå at jeg har sett noen innlegg eller argumenter i noen tråder som skinner av missunnelse.