PDA

View Full Version : Hoel`s garage- from Toyota to Jeep and back....

Pages : [1] 2 3 4 5 6

hoel-in-one
12-08-2007, 22:52
Etter mange år med trening og bygging av biler til ymse bruk, ble fristelsen for stor i 2007 etter et par runder på Pirate Jamboree, til å bygge en bil som kan kombineres med gatebruk og trailkjøring i Light Truck. 4Runneren har for mye historie fra USA og er for fin til å ødelegge i løypene... det ble noen greie pokaler og plasseringer etter debutløpene, og dette ga mersmak. Har sagt til meg selv og andre i et par år at "Nå skal det ikke bygges flere biler!"... men once enthusiast - always enthusiast. Jeg vil først takke for støtten i de løpene jeg deltok i sesongen 2007 ! Jeg er glad dere i klassen hadde takhøyde for disp på buret bla. Denne bilen går over i pensjonistenes rekker som et ikon for AllPro Offroad i California, som har gjort mye for sporten der borte og bidratt siden 1997 med ekspertise og deler.

...nå begynner en ny epoke ! Hugge biler, samle deler og finne sponsorer. Jeg legger ut noen bilder i rask rekkefølge .. dette er resultatet av dårlige kamerater og en svak sjel :)

Jeg var heldig å få kjøpt en kort 1987 HiLux fra Gorm (Crom) med riktig akselavstand - 260cm - gikk på med dødsforakt....

Jeg forsøkte å legge ut bilder, men fikk feilmelding fra server - vi fortsetter senere. Har fått TopTruckChallenge 2006 og 2007 til lager nå, så da ryker det en øl eller to på de to filmene... later guys !

hoel-in-one
12-09-2007, 00:01
Er vel ikke så mye annet å si enn at det går unna for en gammel hugger..
sendte ramme avgårde.. sandblåsing, epoxygrunnig og epoxy rammelakk..

hoel-in-one
12-09-2007, 00:14
Så var det hytter.. den sorte var råtten, jeg fikk tak i en til med luke i taket .. ikke bra, så kom det donorbil nr 3.. og den hytta blir tatt hånd om..

Mats Erik
12-09-2007, 00:21
Har tru på at denne bilen kommer til å bli bra!:)

hoel-in-one
12-09-2007, 00:25
Den gamle 4Y mtoren forsvant sammen med gearkassen - en 3L V6 satt montert i en bil i østfold..... der skulle den jo ikke sitte.. den skulle jeg ha !!
En tur til Råde og vi slo to fluer i et smekk - Gorm fikk deler og jeg fikk deler..

hoel-in-one
12-09-2007, 00:32
Jeg har trua òg, men tid er et alltid et problem... gjør så godt jeg kan .
Satte motor på plass i ramma og fikk på testhjul.. bare for moroskyld !

hoel-in-one
12-09-2007, 00:39
Både før og under denne prosessen - som har tatt tid - har selvsagt andre kosmetiske detaljer kommet til lager og er sendt til lakkering...
Har ikke tatt bilder av glassfiberen, men den ser slik ut..

jan terje
12-09-2007, 00:40
Når starter du opp med denne?

hoel-in-one
12-09-2007, 00:45
Tenk bare bilen 5" høyere med 37" hjul !!
Detaljer har kommet, og er klare til montering i ramma.. dvs drivverksdetaljer -
det har gått måneder og lange dager .... ikke alt har kommet enda -jeg venter fortsatt på framakselen min..

hoel-in-one
12-09-2007, 00:47
;)Hehe, jeg la ut det bildet med hensikt JT !! Den står godt parkert, det er neste prosjekt - trenger balje fra midten og bakover.

hoel-in-one
12-09-2007, 01:16
Kosejobb med transferkasser... det tar tid !

hoel-in-one
12-09-2007, 01:29
Hjul har kommet, og jeg har montert beadlocks til den store medaljen.. kuule hjul -sponset av ProComp Tire & Wheel faktisk !

hoel-in-one
12-09-2007, 01:37
Akselen jeg venter på...

hoel-in-one
12-09-2007, 01:42
Har en del idèer på bur også, det er trangt inne i bilen, men jeg skal ha skilter på denne og evt bruke den i trophy i utlandet - da er det utvendig avtagbart som er muligheten evt. .. her er en del bilder av en interessant rig !
Jeg ser flere muligheter.. og leiter fortsatt.

EvoMan
12-09-2007, 01:56
gå for et utvendigbur :) det er tøfft.

blir bra dette

Blesvik
12-09-2007, 03:16
Det var på tide du fikk lagt ut noen bilder!
Bygget ser meget bra ut Hoelern!!
Gleder meg til å se den ferdig:)

Hilux
12-09-2007, 08:41
Vakkert Hoel :eek:

Har venta på bilder av den her Thefinger

Tommy
12-09-2007, 08:58
Dette har vært en etterlengtet garasje, gøy og se, og synes virkelig dette ser lovende ut, nå får gutta i Light Truck noe å strekke seg etter.....

jan terje
12-09-2007, 09:07
;)Hehe, jeg la ut det bildet med hensikt JT !! Den står godt parkert, det er neste prosjekt - trenger balje fra midten og bakover.

Kjøp en komplett plast balje, TUV godkjent, fra Tyskland eller Frankrike. De er lager så de passer sammen med orginal front. Ellers finnes det nye baljer hos Spekter i USA.

Tøff trial bil vil jeg legge til:)

tjd
12-09-2007, 09:53
Rått Hoel ! Er det Toyota stikkaksler eller er det blanding med noe heavy amerikans? Dette blir en kanon bil - vi følger med i spenning.

Rukus
12-09-2007, 10:41
Rått Hoel ! Er det Toyota stikkaksler eller er det blanding med noe heavy amerikans? Dette blir en kanon bil - vi følger med i spenning.

Det er Toyota diff hus, å dana 60 ytterender. Altså en hybrid mellom Toyota å dana 60. En solid sak dette ja.

Å til Hoel: Det var på tide!! Men sånn sett, har jo sett bilder av dette før Thefinger:eek: Blir en killer i LT ! !

hoel-in-one
12-09-2007, 12:24
Spec på bilen blir noe slikt:
HiLux - 260cm akselavstand
HiLux bakaksel, hybrid Dana60/Toyota med HyPinion - begge aksler med 5.29:1 utveksling og ARB - fra AllPro
Skivebremser bak fra AllPro, ventilerte skiver foran og bak, IFS Calipere foran -fra AllPro og TrailGear
Bremsemaster og vacuumklokke til nyere Tacoma og HJ80 - fra California Minitruck
Motor - 3VZ-E - origianlmotor i HiLux og 4Runner fra 1986
Gearkasse - original Toyota
Transferkasse - original- ombygd med 4.77:1 utveksling -Advace Adapters
Doubler hus forsterket - fra Advance Adapters
Transfershiftere - fra TrailGear
Marlin doubler med 4,77:1 utveksling - fra Marlin Crawler
Felger- ProComp Racing Alu beadlocks 9x17 -6mm innpress
Dekk - ProComp X-terrain -37x13,5 -17
Reservehjulsett - TRXUS MudTerrain 37x12,5-17 red label på samme type felger.
Styresnekke med uttak for steeringassist- og pumpe fra TrailGear
Steering assist fra TrailGear
Fjæring - sannsynligvis 4" sett fra TrailGear
Dempere - ProComp MX pigtail racingdempere med reservoar
Front og bakfanger samt rockguards - fra AllPro
Glassfiber skjermer og plansider - fra Hannemann Fiberglass
Seter og belter ennå ukjent type
Bensintank - 60 liter RCI fuelcell
Batterier - 2 x Optima
Vinsj - gjett ! Warn RockCrawler 9.5 med tau.
Kommer til å kjøre med stålpanser - glassvinduer og skyvbart bakvindu org. Toyota !
Jeg vil lage halvdører for konkurransekjøring og har akkurat nå manko på et par til akkurat dette.
Buret blir etter all sannsynlighet bygget utenpå, med muilghet for å demontere. Siden det skal være skilter på den, er ikke BT noe særlig glad i at rørleggeren har tatt fagprøven på utsiden ;-)
Målet er å ha 100% ferdig bil til sesongstart og bilutstillinga på Hellerudsletta.
Jeg bygger samtidig en bil til, og det blir litt mye med småbarn og mors lørdagsåpne butikk ... derfor går det litt i rykk og napp etter som deler blir samlet opp. Det er jo bare å skru det sammen ! akkurat....

Den blir rød - Toyota originalfarge 3E5 - samme dekor som Runneren....

Kaare
12-09-2007, 13:09
Spennende prosjekt :)
Hvorfor går du for 17" felg fremfor 15"?

hoel-in-one
12-09-2007, 13:46
Tja.. ingen andre enn Pål har gjort det her enda, og det er en trend som øker i USA - logisk nok. Bedre stødighet i dekket, og "lengre" marktrykk med økt diameter. De fleste gode dekkene til vårt bruk kommer i de dimmensjonene også. Jeg tror det er starten her hjemme også... Det er egentlig bare på snø det er fordel med liten felg og stort dekk for flotation. I rock`n roll teller ikke det all verden - der er det myke dekk med god stabilitet som teller.

Tommy
12-09-2007, 13:57
Flere kommer nok til å gå for 17" eller større i år... mer presis styring og inne så mye bouncing er nok grunner for det..

knixen
12-09-2007, 14:24
En annen fordel er jo at du får mer klaring under bilen. Jeg har lenge vurdert å gå opp på felgstørrelsen på sommeren.

som hoelern sier, det er kun på vinteren det er en bakdel.

Gleder meg til å følge med her!!! Stå på Odd-Arild! :p

Tommy
12-09-2007, 14:50
En annen fordel er jo at du får mer klaring under bilen.

Denne skjønte jeg ikke.. totalhøyden blir jo den samme!!

knixen
12-09-2007, 14:59
Hvis du slipper ut mye luft av dekkene så vil du komme en viss avstand fra felgkanten og fra senter av akslingen. Når felgen da er større vil avstanden fra senter bli større og du vil få mer klaring under bilen tilsvarende halvparten av økt diameter på felgen.

Dette gjelder ikke når man har høyt luft-trykk. Da er det total omkrets som teller.

Tommy
12-09-2007, 15:00
Hvis du slipper ut mye luft av dekkene så vil du komme en viss avstand fra felgkanten og fra senter av akslingen. Når felgen da er større vil avstanden fra senter bli større og du vil få mer klaring under bilen tilsvarende halvparten av økt diameter på felgen.

Dette gjelder ikke når man har høyt luft-trykk. Da er det total omkrets som teller.

OK.... da skjønner jeg...

hph
12-09-2007, 15:12
Stå på Odd Arild - dette blir gromt!!

hoel-in-one
12-09-2007, 15:15
som hoelern sier, det er kun på vinteren det er en bakdel.

Gleder meg til å følge med her!!! Stå på Odd-Arild! :p

Knut - det er damer som har bakdeler ! .. det er ulemper om vinteren Thefinger

Ellers takk ;)

Kaare
12-09-2007, 16:14
Knut - det er damer som har bakdeler ! .. det er ulemper om vinteren Thefinger

Ellers takk ;)

Knut: Jeg tror Arild mener det er ulempe at vi ser damenes bakdel dårligere om vintern.

Forøvrig greie svar på 15" VS 17"

hoel-in-one
12-09-2007, 16:19
Knut: Jeg tror Arild mener det er ulempe at vi ser damenes bakdel dårligere om vintern.

Forøvrig greie svar på 15" VS 17"

Helt riktig Kåre... alt for store kåper over bakdelene ;)

Kaare
12-09-2007, 16:21
;)

En ting til: Ideen om demonterbart utvendig bur har jeg aldri tenkt på. Virker jo som en genial ide. Men noen anelse om hva vekta på et slikt bur vil kunne ende på?

hoel-in-one
12-09-2007, 16:22
Glemte å legge ut bilde av servopumpen med tilhørende reservoar og kjøler..
Denne er kraftig nok til å drive standard snekke + assistcylinder.

hoel-in-one
12-09-2007, 16:28
;)

En ting til: Ideen om demonterbart utvendig bur har jeg aldri tenkt på. Virker jo som en genial ide. Men noen anelse om hva vekta på et slikt bur vil kunne ende på?

Det er vanskelig å si.. må nok være 4 mann eller en talje for å løfte det av.
Jeg tenkte litt på å montere det mot fangeren foran, ved A stolpen, ned mot stigtrinnene på siden bak døra, og mot fangeren bak. En del blir sittende igjen på innsiden av skjermene bak som en del av plankonstruksjonen.. om du ser i garasjen til Gorm (Croms prosjekter) så ser du et rammeverk .. noe slik med tillegg av rør som et flatbedkit fra AllPro... det må noen runder i tenkeboksen til før jeg bestiller rør... Følger med så godt jeg kan på forumsidene til TrailGear også - der er det mange fine løsninger på mye.

Amund
12-09-2007, 17:01
Et sånt bur veier nok ikke allverden. Rørramma mi var det ikke noe stort problem å bære rundt på før jeg skrudde noe fast i den, tipper 60-80 kg, spørs jo hvor mye rør det er, tykkelser og braketter osv. Men er selvsagt ikke så lett å løfte det av å på når bilen er i midten.

Kaare
12-09-2007, 18:09
Tankespinn:
Bakre del kan være permanent fastmonter. BT har vel ikke noe imot det?
Fremre del + hytta = 2 deler
Enten sammenføyd etter "teltstang-prinsippet", eller som 2 helt separate deler? Lettere å håndtere for kun 2 mann.

fastfoot
12-09-2007, 18:59
Et sånt bur veier nok ikke allverden. Rørramma mi var det ikke noe stort problem å bære rundt på før jeg skrudde noe fast i den, tipper 60-80 kg, spørs jo hvor mye rør det er, tykkelser og braketter osv. Men er selvsagt ikke så lett å løfte det av å på når bilen er i midten.

he, har du gjort noe med rørramma ???????? :rolleyes::rolleyes:

hoel-in-one
12-09-2007, 20:32
Tankespinn:
Bakre del kan være permanent fastmonter. BT har vel ikke noe imot det?
Fremre del + hytta = 2 deler
Enten sammenføyd etter "teltstang-prinsippet", eller som 2 helt separate deler? Lettere å håndtere for kun 2 mann.

Buret må være 6punkt, og jeg tipper at det bør være en hel unit. Skal diskutere dette med de som vet...må lese regelverket nøye så det ikke blir kluss

knixen
12-09-2007, 20:38
Med fare for å fornærme luxen med dette bildet så viser det i allefall et flott avtagbart utvendig bur på denne jeepen som var på lapland trophy.

hoel-in-one
12-09-2007, 20:50
Tror ikke den løsningen blir godkjent gitt... som tillegg kanskje.

hoel-in-one
12-09-2007, 22:12
Hva vil teknisk utvalg si til denne saken da ?? Jeg tror det blir bestilling på en slik på mandag !

Exclusive Trail-Gear offset tube design, increases ground clearance 3/8" under tubing. High clearance shell, ensures a minimum of 3/4" additional clearance under the differential. Heavy-duty, press formed, 1/4" plate steel center section shell. Differential mounting surface is made from 1/2 plate to ensure studs can not pull out, even under heavy loads. Outer flanges made from 4130 Chromoly. Precision alignment checked using start-of-the-art 3D digital imaging equipment.

Uses stock 1986-1995 Toyota Pickup/4Runner axle shafts, vent and fill plug. No drain plug on bottom of housing. Optional fill / inspection cap installation $50 additional. Note: Optional inspection opening may interfere with upper/center link mount of link suspension system. Overall housing length 51 3/8" mounting flange to mounting flange. Additional lengths will be available soon. 54 lbs. Unpainted bare metal finish. Includes drain plug

Hilux
12-09-2007, 22:51
Uff, disse Trail Gear gutta har mye gromt. Har sikla et par timer foran skjermen på sidene dems :eek:

jan terje
12-10-2007, 07:53
Hva vil teknisk utvalg si til denne saken da ?? Jeg tror det blir bestilling på en slik på mandag !

Dette er da en rett aksling? Men, hadde de rette gutta skiftet klasse til Light Truck, ville de nok hevdet det var en mellomting mellom rett og portal. Da tenker jeg ikke på klaringen under klokken men på den offsett hylsa.

Får håpe du velter av og til slik att vi får beundre dette killer driv verketThefingerThefingerThefinger

Chevy-Sheriff
12-10-2007, 09:01
Tja.. ingen andre enn Pål har gjort det her enda, og det er en trend som øker i USA - logisk nok. Bedre stødighet i dekket, og "lengre" marktrykk med økt diameter. De fleste gode dekkene til vårt bruk kommer i de dimmensjonene også. Jeg tror det er starten her hjemme også....

HA!!! Endel av oss i LT har kjørt med 16 og 16.5 felger i en årrekke....så det er ikke no nytt......
.....det er de andre klassene som tar etter......ThefingerThefingerThefinger

Detta blir bra Hoel!
Stå på, så skal du få konkuranse til neste år......crossboned

shortlux
12-10-2007, 09:27
Detta blir kult Hoel. Gleder meg til å se den i løypene

hoel-in-one
12-10-2007, 11:42
HA!!! Endel av oss i LT har kjørt med 16 og 16.5 felger i en årrekke....så det er ikke no nytt......

For å få dekk på de bilene deres må det jo store felger til, tromlene er jo 16" diameter ... ikke at det stopper noe bedre av den grunn... det er bare Amerikansk !! .... og etter hva jeg har sett, så tror jeg ikke at det hjelper stort heller ..hehe Thefinger

Jeg gleder meg til 08 sesongen !

Chevy-Sheriff
12-10-2007, 12:16
Stopper gjør vi når vi ligger opp-ned.......crossbonedcrossbonedcrossboned

hoel-in-one
12-10-2007, 12:49
Stopper gjør vi når vi ligger opp-ned.......crossbonedcrossbonedcrossboned

Du er god .. du leste mellom linjene du Trond ;)

Chevy-Sheriff
12-10-2007, 13:50
Fant denne på e-bay.
Synes planet var fint:

12716

12717

Du kan lage to 4-punkts bur. Vi har disp til det.

hoel-in-one
12-10-2007, 15:50
Det er litt i likhet med flatbedkitet til AllPro som jeg tenker å bruke.. Jeg drar over til USA i februar på Offroad SEMA i Indianapolis og drar over til LA rett etterpå... tenkte jeg skulle finne noen fine biler ferdig til LT klassen og ta de hjem. ?! Er ikke det lurt - billigere konkurransebil får man vel ikke tak i tror jeg.

Lillegutt
12-10-2007, 17:18
Her er et bilde fra statene trur jeg.. Dette liker jeg....

Chevy-Sheriff
12-10-2007, 18:07
... tenkte jeg skulle finne noen fine biler ferdig til LT klassen og ta de hjem. ?! Er ikke det lurt - billigere konkurransebil får man vel ikke tak i tror jeg.

Det er dritlurt.....:)

Jeg har sett endel billige K5 og Pickups over der....
Disse har vert utstyrt med 4-6 tomms fjørheving, store hjul, krastige aksler (D60) beadlocks ++++++
Pris fra 2500$ og oppover
Det blir uansett dyrere å kjøpe ett prosjekt har hjemme og så kjøpe alle delene...

hoel-in-one
12-10-2007, 18:29
Det blir uansett dyrere å kjøpe ett prosjekt har hjemme og så kjøpe alle delene...
No shit !

Nå er bestillingen sendt av gårde på akselhus og litt mer dill dall... tar inn mer enn èn om noen vil bygge maken.
Det kommer med fly - forhåpentligvis ikke lang leadtime slik at jeg kan legge den under treet :rolleyes: Tok med tårn for 14" slaglende på framdemperene også.. kjekt at hjulene er nedi bakken..... Det kommer samtidig en drøss med airshocks til de som vil bygge med det ..... rett og slett litt julaften ;)

Kaare
12-10-2007, 21:34
Jeg drar over til USA i februar på Offroad SEMA i Indianapolis og drar over til LA rett etterpå... tenkte jeg skulle finne noen fine biler ferdig til LT klassen og ta de hjem. ?! Er ikke det lurt - billigere konkurransebil får man vel ikke tak i tror jeg.

Gruble, gruble... De har jo ikke Patroler der jo?!!!

knut e
12-10-2007, 22:22
No shit !

Nå er bestillingen sendt av gårde på akselhus og litt mer dill dall... tar inn mer enn èn om noen vil bygge maken.
Det kommer med fly - forhåpentligvis ikke lang leadtime slik at jeg kan legge den under treet :rolleyes: Tok med tårn for 14" slaglende på framdemperene også.. kjekt at hjulene er nedi bakken..... Det kommer samtidig en drøss med airshocks til de som vil bygge med det ..... rett og slett litt julaften ;)

hva slags pris vil det bli sånn rundt regnet på 4 airshocks type 14-16" sånn ca?

skulle hatt til cruiseren min igrunn

hoel-in-one
12-10-2007, 22:34
Ikke helt sikker enda, de kommer med fly sammen med en del andre ting, så helt eksakt vet jeg ikke før jeg har fraktomkostningene. Jeg vet det i løpet av uka tipper jeg.

Hilux
12-10-2007, 22:42
forhåpentligvis ikke lang leadtime slik at jeg kan legge den under treet

Så jeg risikerer å måtte stå å montere dempere på selve julaften da?? ;)

Holten
12-10-2007, 22:51
Er jo morro det! crossboned

knixen
12-10-2007, 22:54
Kan jeg bytte ut spiralene mine med airshocks?

hoel-in-one
12-10-2007, 23:05
Så jeg risikerer å måtte stå å montere dempere på selve julaften da?? ;)

Fikk svar nå, klart om ca en uke - da blir det juleaften uka etter - dvs i romjula med normal flyfrakt. Det har vært det han kalte - nasjonal tørke på airshocks - i november og så langt i desember. Swayaway er ajour pr 12/12.

hoel-in-one
12-10-2007, 23:06
Kan jeg bytte ut spiralene mine med airshocks?

Ville vel ikke gjort det nei......

Rukus
12-11-2007, 07:47
No shit !

Tar inn mer enn 1 stk av den bak aksel hylsa? :rolleyes:

Hilux
12-11-2007, 08:56
Fikk svar nå, klart om ca en uke - da blir det juleaften uka etter - dvs i romjula med normal flyfrakt. Det har vært det han kalte - nasjonal tørke på airshocks - i november og så langt i desember. Swayaway er ajour pr 12/12.

http://www.norcc.com/forum/Smileys/default/tongue.gif http://www.norcc.com/forum/Smileys/default/kissing.gif http://www.norcc.com/forum/Smileys/default/tongue.gif

hoel-in-one
12-11-2007, 08:58
Tar inn mer enn 1 stk av den bak aksel hylsa? :rolleyes:

... ja 2 stk - you want for Christmas ?

knixen
12-11-2007, 09:08
Pris?

hoel-in-one
12-11-2007, 10:41
Pris?

4800.- m/flyfrakt

knixen
12-11-2007, 11:01
ifs eller std bredde???

Tom A-G
12-11-2007, 11:02

Detta blir bra Hoel!
Stå på, så skal du få konkuranse til neste år......crossboned

17" er da ikke noe.. 20" er nå tingen etter min mening :cool: Nå er vel jeg den eneste som kjører med lav-profil i biltrial...

2008 blir ett av de få årene en kan bli europmester i LT...

Rukus
12-11-2007, 11:09
ifs eller std bredde???

Er vel IFS bredde.

Mad Max
12-11-2007, 11:20

Hvor har du det i fra???
Jeg fikk beskjed om at LT ikke skulle kjøres i neste års ET..

Chevy-Sheriff
12-11-2007, 11:32
Det stemmer desverre.

Ingen LightTruck kjøring i EuroTrail.

Grunnen er grei nok. INGEN andre land enn Norge kjører denne klassen.

Ergo blir det intet "Europeisk" mesterskap, men ett Norskt.....

FORSLAG:

ALLE som har, skal, eller vil kjøre i Light Truck, møter med bilene på Brokelandsheia under ET.
Der lager vi en "stand" hvor vi profilerer bilene og klassen...

crossbonedcrossbonedcrossboned

jan terje
12-11-2007, 11:33

Det stemmer dessverre ikke du, Hummer guttene som klassen ble laget for stilte ikke opp og dermed forsvant klassen i ET. Kommer nok heller ikke tilbake.

Chevy-Sheriff
12-11-2007, 11:38
De som ikke har LT bil....:

kanskje Hoel kan plukke med seg denne hjem:

Ligger startbud på 500$
Kjøp nå : 2500$

Grovt regnet pris (2500$), ferdig fraktet og momset til Norge: 32.000 Nkr !!!!!

1973 K5 Blazer Cheyenne
Originally an AZ truck, very little rust.
Comes with BESTOP soft top and hard top.

Dana 44 & 12 Bolt w/ limited slip.

35x12.50x15 BFG Muds. 95% tread on black rock krawlers.

6" Skyjacker Lift
Tow Hitch
Strong goodwrench 350.
Rebuilt TH350 trans.
swapped in NP205 w/slip yoke and skid.
New rear driveshaft (3").
Tom Woods front shaft.
Winters performance gated shifter.
Onboard Air (York w/ 3 gallon tank)
Custom front bumper with tow points.
Crossover Steering

12739

hoel-in-one
12-11-2007, 12:00
Det stemmer desverre.

FORSLAG:

ALLE som har, skal, eller vil kjøre i Light Truck, møter med bilene på Brokelandsheia under ET.

Jeg tar gjerne bilen med dit ned - vi lager stand - jeg tar med buss og telt.

..men du Trond, hva skal vi med 3 tonn jern til 2500 dollar ? Den tar jo en 40foter aleine Thefinger

Akslene er IFS bredde foreløpig, de kommer i forskjellige bredder senere. Tror vi evt kommer til å lagerføre standard og IFS bredde.

Chevy-Sheriff
12-11-2007, 12:14
Jeg tar gjerne bilen med dit ned - vi lager stand - jeg tar med buss og telt.

Det hadde vært tøfft. crossboned

..men du Trond, hva skal vi med 3 tonn jern til 2500 dollar ? Den tar jo en 40foter aleine Thefinger
.

....Så du mener vi kun trenger konteiner'n og ett sett hevefjører......:D :D :D

Da blir det jo slik:

12740

hoel-in-one
12-11-2007, 17:46
Hehe.. du har svar du ;) Det blir et opplegg der nede. Janne var innom i dag og jeg tok det opp med henne.
Det er bare å stryke karosserisidene :)

Chevy-Sheriff
12-11-2007, 22:07
Det er bare å stryke karosserisidene :)

Det blir en helvetes jobb.....:eek:

Tommy
12-11-2007, 22:49
Light Truck var Eurotrial klasse i 2002 og 2003, etter påtrykk fra norske førere, den siste gangen i Italia i 2003 deltok det to i klassen en svenske og en Italiener begge i Unimog, italieneren var vel rundt 80 år, og svenske Johan Hellmann slo han med rundt 800 prikker...
Men veldig positivt om dere kan lage noe rundt ET på hjemmebane...

jan terje
12-11-2007, 23:04
Hmmm.
Men hvorfor ikke samle norges Light Trucker en lørdag og kjøre Verdens Mesterskap?

Palle
12-11-2007, 23:08
Det stemmer desverre.

FORSLAG:

Der findes jo også et lille antal LT i Danmark, dog er der flest "kort tung", jeg ved ikke om de kan gøre sig i norge, mht akselafstand osv?
Men det er jo også en helt anden diskussion, end det tråden handler om, og jeg må nok sige, at Hiluxen bliver fin:eek::eek:

hoel-in-one
12-11-2007, 23:17
Hmmm.
Men hvorfor ikke samle norges Light Trucker en lørdag og kjøre Verdens Mesterskap?

Ingen dum idè!! Vi har litt tid på oss, så det bør kunne la seg ordne på et vis .. det er jo lenge lyst midt på sommeren.

Takk Palle, jeg skal gjøre mitt beste - klassen trenger å vokse !

hoel-in-one
12-11-2007, 23:34
Jeg sendte en mail til TrailGear i stad>

Is there leadtime on the axlehousings ?

Svar>

They are not available for dealers at this time. You will be the first dealer to get any. No lead time. Your 2 are laying on a pallet as we speak. Please make any revisions asap so if any issues or back orders arise we are ahead of the game.

Er det kuult eller..

Chevy-Sheriff
12-12-2007, 10:37
Opprinnelig skrevet av jan terje
Hmmm.

Ingen dum idè!! Vi har litt tid på oss, så det bør kunne la seg ordne på et vis .. det er jo lenge lyst midt på sommeren.

:D Light Truck World Championship 2008 :D

....sounds extremly good.....crossboned

hoel-in-one
12-12-2007, 14:31
Jeg oversetter regelverket og sender ut invitasjoner til USA - Australia - Nederland og Ungarn. Hva kreves for å kalle det worldcup eller VM, de gjør det jo i Formula Offroad, og det gjelder bare ei helg på Island !

Chevy-Sheriff
12-12-2007, 14:47
Får vi til noe slikt, vil en av mine drømmer oppfylles:

...et slags Tough Truck Challenge i Norge.......

....nå tør jeg ikke drømme mer, for da må jeg skifte bukser.....:o:rolleyes::eek:

jan terje
12-12-2007, 15:07
Jeg oversetter regelverket og sender ut invitasjoner til USA - Australia - Nederland og Ungarn. Hva kreves for å kalle det worldcup eller VM, de gjør det jo i Formula Offroad, og det gjelder bare ei helg på Island !

Det kreves intet.
Nå er det slik att selv ET i trial kun er ett lokalt klubb løp på papiret, så det er bare å finne arrangørklubb, melde løpet inn til NBF og finne en dato.

Ja Hoel og Sjeriff, gidder dere? ;););)

jan terje
12-12-2007, 15:10
Light Truck World Championship 2008, kansje på tide med en egen tråd på ideen?

Amund
12-12-2007, 15:30
...et slags Tough Truck Challenge i Norge.......

....nå tør jeg ikke drømme mer, for da må jeg skifte bukser.....:o:rolleyes::eek:

Kan vi ikke lage en slags TOP TRUCK CHALLENGE konkurranse da, en serie med helt jævlige løyper, åpent for alle med bur og belter, men lage så mye gørr og bratt og grusomt at alle med liten bil forsvinner i gjørmepytten... arrangere det som challenge eller noe, invitere alle som har lyst fra hele europa men skilte med at løypene er jævlige.... og så gir vi ut DVD av hele skiten. :cool:

hoel-in-one
12-12-2007, 15:31
Kanskje lurt, ellers blir det mange sider her... TopTruckChallange - Scandinavia kunne også vært en god idè - terrenget finnes jo..

Chevy-Sheriff
12-12-2007, 15:56
Vi fortsetter her:

http://www.pirate4x4.no/forum/showthread.php?t=9159

hoel-in-one
12-13-2007, 11:23
Kunne ikke la vær å prøve reservehjulene mine på Runneren i går.. skal la de sitte på under romjulskjøringa på Herstua for å få et inntrykk av nybilen med smale hjul....

Rukus
12-13-2007, 13:22
Ehh...du mister, den sjakkel vinkeln bak dær...den e vel ikje helt bra...:confused:

Ellers så ser d jo ut som råe hjul da.

hoel-in-one
12-13-2007, 14:13
Ehh...du mister, den sjakkel vinkeln bak dær...den e vel ikje helt bra...:confused:

Ellers så ser d jo ut som råe hjul da.

Helt fin den... hadde akkurat sluppet den ned fra bukken så den stod slik til jeg rygget..

Blesvik
12-13-2007, 20:30
Kunne ikke la vær å prøve reservehjulene mine på Runneren i går..
Reservehjulene??!!:eek:
Andre ville jo ha gitt bort ei nyre for å få "Sticky" Red Label Trxus!!:p
Eneste settet i Europa?

Holten
12-13-2007, 20:33
Du kan godt få nyra mi hvis jeg får dekka! Jeg trenger bare en så :p

Amund
12-13-2007, 20:37
Du kan godt få nyra mi hvis jeg får dekka! Jeg trenger bare en så :p

Hmm det måtte jo vært en veldedig sak. BG NOR sponser syke og trengende med vitale organer! :cool:

Rukus
12-13-2007, 20:54
Helt fin den... hadde akkurat sluppet den ned fra bukken så den stod slik til jeg rygget..

Ja men da så. Begynte å lure :p

Holten
12-13-2007, 20:57
Har vi en deal da? Thefinger

hoel-in-one
12-14-2007, 09:51
Det var det siste settet de hadde igjen hos SuperSwamper, og nok det eneste i Europa ja.... det er reservehjul !!! Jeg var heldig med den ! De kostet over 600dollar pr stk - og det var innkjøpsprisen til TransAmerican... Jeg har ikke reservehjul til reservehjulene - de hadde bare 4... Meen da kan jeg jo bruke X-terrain`ene som reserve for de... io nå ble det mye :rolleyes:

Nyrer driver vi ikke med dessverre - så vi har ingen deal Holten, i tilfelle du er syk!

Chevy-Sheriff
12-14-2007, 11:52
Kjøp BOGGERE og swix rød-klister - sticky som faen.....crossboned

hoel-in-one
12-16-2007, 13:51
Legger ut et par linker her på tranferkassearbeid- den første er gearbytte i 1 transferkasse. Den andre er montering av doubler.

http://www.trail-gear.com/videos/toy-tcase.wmv

http://www.trail-gear.com/videos/toydualcase.wmv

Jeg har tatt masse bilder underveis også.

Her er monteringsanvisninger som kan skrives ut.
Først på kun transferkasse - gearskift, og nr 2 på dualkit.

http://trail-gear.com/tech/470install/470inst.html

http://trail-gear.com/tech/dualcase/index.html

Best of luck !

hoel-in-one
01-15-2008, 11:31
Det skjer ikke all verden, men karosseridelene er ferdig lakkert en av dagene og jeg har begynt på hytta. Gearkassen brukte jeg et par timer på for å gjøre den klar til lakkering slik at det blir helhet under i drivlinja. Akslehuset bak har kommet, men jeg har ikke fått gjort klar stikkaksler og kaliperfester enda... TID!!! er et problem.
Jeg har klart å dra på meg nok en bil.... men den får vente en stund !

Chevy-Sheriff
01-15-2008, 11:51
Bur er lurt uansett, det.......:cool:

crom
01-15-2008, 12:38
hmmm ny bil på gården,får ta en tur en dag og se litt da

hoel-in-one
01-18-2008, 23:18
Fått gjort litt småtteri.. nå er det god plass til hjulene, seksjonerte og kappet inn hjulhusene på hytta og fikk lakkert girkassa.. kommer seg !
Glassfiberen er ferdig... base og klarlakk i masser..

Amund
01-18-2008, 23:35
De glassfiberskjermene er det blankeste jeg noengang har sett... og jeg har vært på SEMA!

Blesvik
01-19-2008, 00:44
Dette er porno Hoelern!:D
Det blir utrolig flott!
Blir det Pro Comp eller TrXus dekk på denne?

Tommy
01-19-2008, 05:21
blir vel noe sticky greier......crossbonedcrossboned

hoel-in-one
01-19-2008, 08:49
Dette er porno Hoelern!:D
Det blir utrolig flott!
Blir det Pro Comp eller TrXus dekk på denne?

Ja takk, begge deler ;)

Hilux
01-19-2008, 09:49
Shiny :eek:

Lekkert Hoel, ikke mye møkk som får destet seg til det der ;)

shortlux
01-19-2008, 10:09
Dæven de skjermene var naise!! Dette gleder jeg meg til å se ferdig!

Rukus
01-19-2008, 10:11
Utrolig flott arbeid! Ser jo helt porno ut. Men sånn sett, hva annet kan man forvente av en erfaren bygger som deg: :cool:
Må vel bestille noe greier hos deg snart så jeg får fart på min bil crossboned

hoel-in-one
01-19-2008, 12:06
Hadde bare tullingene hos Currie blitt ferdig med framakseln nå så.... Jeg får så difuse svar... spurte i går hvordan det gikk med akselen og et par paller som skal komme sammen med akselen.. fikk til svar: It was picked up yesterday.
Javel, alt eller mangler akselen... jeg blir så sur ! Bestilte den i høst en gang og den er enda ikke klar.. det er så amerikansk ! Må få greiene i hop så jeg får tatt EU kontroll og godkjenne hevesettet.. det er jo vår !!!crossboned

hoel-in-one
01-19-2008, 20:51
Jeg fikk fyrt opp Master`n i garasjen i dag og tatt et lite tak. Siden kassa ble ferdig lakkert i går, måtte jeg finne frem clutchen. lagre og alt som hører til. Drivlinja må på plass før hytta kommer på.... legger ut noen bilder. Kvaliteten er mobil !
Lageret i svinghjulet satt godt fast, måtte finne frem "runker`n" og sveise fast en 6mm skrue med hodet innafor senteret av lageret.. det kom ut og det nye sitter som et skudd. Skiftet utløserlageret samtidig - man vet jo aldri !

hoel-in-one
01-19-2008, 20:57
Litt trøbbel med å laste alle bildene på en gang.

hoel-in-one
01-19-2008, 21:42
Amund kom forbi da jeg drev med hjulkassene foran.. han hadde med kamera og koste seg litt med detaljer og gnistsprut....

hoel-in-one
01-19-2008, 21:49
Etter seksjonering og en runde med god hammermassasje er det kun smådeler av skjøten og feste til Locariskjermen til overs. Ingen platedeler er fylt inn..kun kapp og sveis.

hoel-in-one
01-19-2008, 22:04
Det er mellom 5 og 7 cm differanse nederst, og jeg har ikke målt differansen, men det blir god plass lenger opp også, nok til 37".

Per
01-19-2008, 23:45
Fy f.. så imponert jeg blir over deg, hvor f... tar du arbeidslysta fra....
Jeg har riktignok gjordt litt idag jeg også, men syns liksom ikke så godt, det skjer ikke så mye pr dag her virker det som....

Amund
01-20-2008, 00:02
Er du den første/eneste i trial som kjører med sinterclutch? Og som har glassfiberskjermer med 6 lag klarlakk? Eneste med hybrid Dana 44/toyota? Eneste med doble transferkasser med 4,7:1 utveksling i den ene? Eneste med hydro assist? Eneste (nå for tida) med skilt? Er det noe jeg har glemt da? :p

hoel-in-one
01-20-2008, 00:27
Dana44 hybrid å Runneren - Dana60 hybrid på den nye... ellers er det riktig ;) ... og 4,77:1 i begge kassene......

Blesvik
01-20-2008, 00:46
14325

Kaare
01-20-2008, 01:05
Vræl og f og konge! Trenger du en lærling?!

knut e
01-20-2008, 07:34
skulle bli en grom bil dette ser det jo ut til men det jeg undrer på er om du har vunnet i lotto ettersom du tydligvis har kjøpt deg varmedress på TESS

hoel-in-one
01-20-2008, 11:10
;)Jeg tror den arbeidsjakka er 6 - 7 år gammel, holder seg bra. Tror den kostet ca 750... kjøpte en ny fra Blåklader... den kostet 1500.- det var mer enn jeg trodde gitt ! Den bruker jeg bare til pent ;-)
... nei jeg spiller ikke på lotto, og jeg tror jeg har spart mye penger på å la vær :rolleyes:
På en annen side... jakka er er det billigste i denne sammenhengen....tror jeg
Kåre, jeg er så egoist at jeg sier ikke fra om lærlingeplass før jobben er ferdig..
Jeg hadde egentlig bestemt meg for å slutte med bygging, men ble lurt..... eller selvlurt. Det er nest siste eller tredjesiste krampetrekning, det står et par prosjekter til i kø... men jeg trenger nok ikke lærlinger, jeg trenger forskere ;)
Det blir helt egen garasje for den neste....
Jeg begynner å bli utålmodig, det er varmegrader og sol !

hoel-in-one
01-20-2008, 13:14
BTW, her er pillene jeg tar to av hver gang jeg tenker på prosjektene .... de virker !!

Rukus
01-20-2008, 14:03
Prøver du å hinte frampå at du er en sliten mann? Thefinger

hoel-in-one
01-20-2008, 14:08
litt..... er på topp i midten av 20 åra vet du... nå er jeg 45, så det er full nedoverbakke, må finne alle mulige løsninger for å holde koken ;)

crom
01-24-2008, 21:29
bilen blir fin odd arild. blei fine dem skermene

hoel-in-one
01-24-2008, 21:50
http://pirate4x4.com/forum/showthread.php?t=648228

Stedet for gutter .. et stykke ned på sida. Jeg kjenner det napper i beina !

Rukus
01-24-2008, 22:17
Æi vil æi vil æi vil æi vil æi vil æi vil æi vil æi vil æi vil æi vil æi vil æi vil ! ! ! !

:eek: :eek: :eek: :eek:

Mats Erik
01-24-2008, 22:25
Drømmen!
Ein dag skal eg "over there" å kjøre sånn! Basta!

Hyper
01-26-2008, 11:37
http://pirate4x4.com/forum/showthread.php?t=648228

Stedet for gutter .. et stykke ned på sida. Jeg kjenner det napper i beina !

Er vel bare å pakke snippesken å reise:):):)

hoel-in-one
01-29-2008, 20:57
Det kom litt pynt til bilen i dag.. det pent når det er nytt og blankt !
... har funnet fram adapter og pass............... ja og så tok jeg inn et par komplette bremsekraftforsterkere til Tacoma.. en til min og en til den som måtte trenge.

Irok
01-29-2008, 23:22
Bli en fin bil! For fin? Bli vondt å sjå den hær i skogen:eek:

hoel-in-one
01-29-2008, 23:36
Jeg lager den for å bruke den, men gjør alt slik at jeg kan stille den ut på bilmessa på Hellerudsletta i starten av sesongen. Vil gjerne gjøre at rett med en gang og slippe å skru resten av sesongen.... det får tiden vise. Det nærmer seg i allefall ;)

Jeg vil gjøre alt jeg kan for å skape oppmerksomhet rundt sporten, det er hovedgrunnen. Det trekker blader og annen spalteplass.

.. og så er det noe inni meg som sier at... ser det ut som dritt, så er det dritt... og det er litt av det grunnleggende for å skape det motsatte.

Mats Erik
01-29-2008, 23:39
Når er denne messa??

hoel-in-one
01-29-2008, 23:45
Jeg er ikke helt sikker, er vel i april. Helen som styrer det der har begynt å jobbe på Vålerbanen, så jeg har ikke helt oversikt lenger. Det kommer nok innbydelse snart.

Her er en link: http://motorfestivalen.no/no/no_index.htm

shortlux
01-30-2008, 22:31
Gleder meg til å se bilen på messa Hoel!
Mye snadder deler på bilen...

Jan
02-01-2008, 13:21
Den MKII Hilux med short wheelbase, er det opplagret 2 delt mellomaksel bak på den?

hoel-in-one
02-01-2008, 22:06
Den var delt i to ja..

Vier
02-01-2008, 23:43
Morro å følge med på prosjektet ditt Hoel :) De fleste hverken kan eller gidder å legge så mye finish i trialbilene sine. Da er det godt å se at noen kan dra opp gjennomsnittet. Og når jeg tenker på hvor lite skader du klarte å påføre 4runneren i løypene i 2007 så tror jeg nok du klarer å holde denne med the shiny side up også :cool:

hoel-in-one
02-02-2008, 11:43
Jeg skal gjøre så godt jeg kan med begge deler...

her er mitt neste prosjekt - det handler om å ha baller - har fått låne bil-datoen er 15. februar ! God trening før sesongstart !

http://maps.google.com/maps?f=q&hl=en&geocode=&q=34.3844++-116.5239&ie=UTF8&ll=34.3846,-116.521683&spn=0.012343,0.028667&t=h&z=16&om=0 kart

http://www.pirate4x4.com/forum/showthread.php?t=582038 bilder

http://www.extremewheelers4christ.org/map1.html kart

PS- siste linken har ikke noe med min trosretning å gjøre - jeg tror ikke før jeg får se det !!grnpirate

Her er siste infoen jeg fikk i går kveld:
I am going to the Rubicon in 5 minutes, On Monday I will give you all the details. We are going out on Friday and sat, and will rap it up on Sunday morning. I have about 10 built rigs that are going with us. You can’t come to the US with out running the toughest trails in the world, The HAMMERS. So we need to get you to go to Troys pad and get his rig and I will have a group lead you to the hammers where we will meet and punish rocks.

John

shortlux
02-02-2008, 11:56
Noen som har det ja! God tur, neste år tar vi med bilen våres å reiser.....

knixen
02-02-2008, 11:57
bare ta bilder!!! Gleder meg på deres vegne!!!

HAH
02-02-2008, 13:12
http://maps.google.com/maps?f=q&hl=en&geocode=&q=34.3844++-116.5239&ie=UTF8&ll=34.3846,-116.521683&spn=0.012343,0.028667&t=h&z=16&om=0 kart

http://www.pirate4x4.com/forum/showthread.php?t=582038 bilder

Jøss, rett ved Palm Springs / Coachella Valley jo! :) Et fantastisk sted, var der 12 dager høsten 2006. Sjekk http://www.palm-springs.org/ for mer info. Anbefaler på det sterkeste å tilbringe noen dager i Palm Springs eller en av de andre "Desert Cities" i Coachella Valley. Jeg skal garantert tilbake dit, enten i år eller til neste år. :cool:

ShuDuck
02-02-2008, 13:55
God tur! Det er jo drømmen å få kjørt der :eek:

hoel-in-one
02-02-2008, 14:08
Jøss, rett ved Palm Springs / Coachella Valley jo! :) Et fantastisk sted, var der 12 dager høsten 2006. Sjekk http://www.palm-springs.org/ for mer info. Anbefaler på det sterkeste å tilbringe noen dager i Palm Springs eller en av de andre "Desert Cities" i Coachella Valley. Jeg skal garantert tilbake dit, enten i år eller til neste år. :cool:

Been there, done that... vi har bare en uke i California og mange leverandører å treffe.....
Skal allikevel gå inn på linken din å sjekke.
AllPro ligger i Hemet, og det er på veien mot Palm Springs - var der i fjor.
Takk for tipset anyway ;)

Hyper
02-02-2008, 16:15
Blir vel denna bilen da:):):):):)

hoel-in-one
02-02-2008, 17:57
Stemmer det codriver/driver - vi får bytte på litt Jarle ;) ER snippesken klar ?

Det jeg ikke har nevnt er at vi først skal på SEMA Offroad i Inidanapolis førstkommende torsdag.... blir ikke avskrekkende det heller tipper jeg. Da blir det natrulig nok en tur på Indy500 banen og museet ved siden av. De har vanligvis en annen stor messe samtidig i Indy, og sist jeg var der, var den messen egentlig bedre.. det finner vi ut til uka !

Hyper
02-03-2008, 11:58
Snippesken er klar......... tom koffert skal jo shoppe der nede

Hilux
02-03-2008, 12:06
Dere får ha en riktig gooood tur, det høres vannvittig morro ut. Vekk fra dritvær og slaps, til go været og skikkelig kjøring :eek:

Husk kameraet, må ha litt bilder fra kjøringa ;)

hoel-in-one
02-03-2008, 20:47
Jeg håper noen andre har med kamera... jeg skal jo kjøre ;) Det blir nok mange bilder og jeg tipper at det blir lagt ut en del på nettsida til Trail Gear også. Det er jo ikke hver helg de har besøk av nordmenn !! Er sikker på at vi får bryna oss bra mye mer enn vi har gjort til nå i offroadsammenheng. Adrenalinet kommer til å flyte utenpå T-skjorta!

Hilux
02-04-2008, 10:19
Adrenalinet kommer til å flyte utenpå T-skjorta!

Uff da, husk å smør deg godt da vennen, sterk sol og adrenalin er nok ikke så bra for huden ;)

shortlux
02-04-2008, 11:37
Adrenalin? er det det samme som svette?Thefinger

hoel-in-one
02-04-2008, 20:13
Jeg har bare hørt at andre sier det... tror det er noe kroppen skiller ut ved spenning.. kanskje ikke bra som solfaktor. Svettetokter kan det nok bli ja...

hoel-in-one
02-05-2008, 22:36
Pakket og klar.. neste innlegg er fra Indianapolis og SEMA Offroad.

Holten
02-05-2008, 22:50
SEMA..hmm...har du en ledig plass? Thefinger

hoel-in-one
02-05-2008, 23:45
Ja, i tannpirkeresken min....heheThefinger

pumba
02-06-2008, 16:41
kjhapp tur... bare litt over en timeThefingerThefingerThefinger

Hyper
02-07-2008, 01:10
Etter å ha vært på Reisefot i 19 timer, Oslo, Stockholm, Chicago og Indianapolis.
Ved ankomst i Chicago så skremte Hoel meg med at vi sikkert blei stoppa av noen digre, svære, lokale Negre med Batonger, køller og pistoler samt med tilhørende forhør om hvem hva hvor, hvorfor etc, " Jeg har jo bare skole engelsken min :eek: fra x antall år telbake" og grua meg fakt.
Og hva skjedde joda jeg blei seff leda inn til den største som var der:eek.......
Nedtur å skremme meg med sånnt når han som stod der (var fakt bare 1 neger derThefinger) og han var ca 175 og 80kg :cool::cool::cool::cool:
Men nå er vi da framme i Indianapolis og det var det godt å benke seg nedpå Hotellrommet. Kl er nå 19 00 Lokal tid, Summer oss litt før vi går ut å finner en Hel ku å tygge på samt en kald øl. Bilder og mere info kommer etterhvert.

Hvorfor er allt så jævelig svært bortiher????? ThefingerThefinger

SilverFox
02-07-2008, 02:04
dette blir skøy å få reisebrev på:) Dere har det godt :) Blir også en rå bil detta hoelern

shortlux
02-07-2008, 09:17
Er ikke misunnelig jeg....neida....koser meg i kalde regnfulle norge jeg....newburn

Amund
02-07-2008, 09:37
Ved ankomst i Chicago så skremte Hoel meg med at vi sikkert blei stoppa av noen digre, svære, lokale Negre med Batonger, køller og pistoler samt med tilhørende forhør om hvem hva hvor, hvorfor etc, " Jeg har jo bare skole engelsken min :eek: fra x antall år telbake" og grua meg fakt.ThefingerThefinger

Hehe, jeg ble litt skremt da jeg sto aleine i Seattle i en time lang kø til passkontrollen i sånne kubåser, og på skiltet borti der så jeg 'examination room'... da så jeg for meg det man ser på film, på med lange gummihansker og full cavitiy search :eek::eek: men det gikk heldigvis bra, amerikanere er så hyggelige så du finner fort roen :) kos dere, ta bilder og fortell oss hva som skjer!

Hilux
02-07-2008, 22:42
Bilder? Hvor er bildene??

En gang, når jeg blir stor, da skal jeg på tur til US for å kjøre bil i steinrøysa jeg også. Så i mellomtiden får jeg nøye meg med BILDER?!?!

hoel-in-one
02-08-2008, 16:19
Da har vi rehabilitert oss og fått snudd døgnet før allt starter.
dette var i går morges kl 07:
Er viktig å være i form:

hoel-in-one
02-08-2008, 16:20
Bilder? Hvor er bildene??

En gang, når jeg blir stor, da skal jeg på tur til US for å kjøre bil i steinrøysa jeg også. Så i mellomtiden får jeg nøye meg med BILDER?!?!

Var jo bilder du ville ha Jonny, ikke sikker på om du er enig ned valget, ThefingerThefingerThefinger

Hyper
02-08-2008, 16:31
Back to topic:

Vi landet i Chicago i tett snødrev på onsdag, og fikk heldigvis et noe forsinka fly til Indianapolis. Vel fremme så skulle vi jo leie en bil. Hva annet en en ekte Amerikaner kan man leie da, Det ble seff en skikkelig Chevy:

Hyper
02-08-2008, 16:37
Kanskje litt skuffa:eek::eek: da det var en Skikkelig skikkelig skikkelig Chevy Cobalt.

Nederste bildet i forige post er da vi bytter bil etter en liten svingom. Oppgraderingen var ftil en bil med AC, Elvinduer, hekkspoiler og alufelger

Hyper
02-08-2008, 16:49
Det kommer mere bilder etc i kveld/natt. (litt mere relevante bilder kanskje) Nå reiser vi på SEMA Offroad og World off Weels.

Hyper
02-08-2008, 17:27
2 Biler vi så på vei til Indianapolis raceway igår

En fin HJ 80 med kult reggnr og en noe ombygd S10

S10 var noe rusten men ellers et fin bygge

Ellers så møtte vi endel biler på vei til messene igår ettermid.

Nok for nå. mere kommer etterhvert

crom
02-08-2008, 18:45
bra dere har kommet frem .send inn flere bilder av biler og ikke...nono
fint viss du kunne få ordnet det vi snakka om.
ha det morooo vidre og tenk på oss i kalde nord her hjemme.

knixen
02-08-2008, 22:31
Bare følg opp med bilder!!! Kjempebra! :p

Hyper
02-08-2008, 23:55
Innom en kjapp tur på hotellet nå etter Sema,
bytter batterier på cameraene og reiser på World of Wheels

Hilux
02-11-2008, 18:52
Halllooooo, hvor er BILDENE?!?!?!

Hyper
02-12-2008, 17:25
Halllooooo, hvor er BILDENE?!?!?!

Rolig Rolig Jonny,det tar lang tid å legge inn alle bildene, har derfor fortsatt her. opplastingen går raskere på Offroad.no siden
http://www.offroad.no/forum/index.php?showtopic=88632
får heller fortsette her når vi kommer tilbake, vi må jo ut å se og ta disse bildene også :) ikke sitte her foran pc og poste.:)

hoel-in-one
02-20-2008, 17:25
Her er litt morsom lesning også - disse karene kan jo ikke norsk..
http://pirate4x4.com/forum/showthread.php?t=646315&page=2

Amund
02-20-2008, 19:56
Survived The Hammers !

- Troy's Toy did not... :p

Blesvik
02-20-2008, 21:01
Godt at du satte spor etter deg der borte Odd Arild!!:):):)

hoel-in-one
02-20-2008, 21:26
Da har de noe å snakke om, og så husker de The Norwegian !
Du skulle hørt: Finally someone using that car !!! - First time ever - så klappet de :p. Artig, men litt surt at transferkassa røyk. Troy har mange gode kamerater, så det ordner de fort med en sixpack og BBQ !
Vi hadde en enighet om slikt før vi dro til fjells.

Link to photogallery

http://trail-gear.com/events/2008-feb-jv/index.html

hoel-in-one
03-05-2008, 17:09
Så har vi planta beina på bakken og vært en tur i Danmark - ting skjer i mellomtiden..

Nå trenger jeg seter, FIA godkjente belter og en fuelcell !

Blesvik
03-05-2008, 17:12
Shiny!!:)

hoel-in-one
03-05-2008, 17:12
Bare et lite bilde fra Danmark til de som ikke var der..... dette UTEN Fisk i blodet !

hoel-in-one
03-05-2008, 17:14
Shiny!!:)

Tipper NC#1 gjør noe med det nono

Rukus
03-05-2008, 18:04
Tipper NC#1 gjør noe med det nono

Du får hive dæi i polering ætter kvært løp da Thefinger

Den ble jo seriøst shiny :eek:

knixen
03-05-2008, 18:14
Gleder meg til å følge med monteringen! :)

hoel-in-one
03-05-2008, 22:08
..fant noen bilder.. Jeg var hos Marlin i California og fant ferdige dører jeg har siklet på lenge, men så fikk jeg vite etter at jeg kom hjem at jeg ikke kan bruke de i trail... litt synd, men jeg lager dørplater etter de originale - i glassfiber - slik at de kan tas av med 4 - festeskruer eller "duz" tror jeg det kalles. Fant et par bedre bilder av skjermene også.
... og jeg hadde arbeidslyst - og så kom snøen - snakk om nedtur.

Arne
03-05-2008, 22:15
.. men så fikk jeg vite etter at jeg kom hjem at jeg ikke kan bruke de i trail....

Ikke noe problem å bruke de i Biltrial, du må bare bytte klasse;)

hoel-in-one
03-06-2008, 08:50
Riktig :rolleyes:.... men ikke denne sesongen vet jeg.. når skallet er knust, så er det mange muligheter.

Blesvik
03-06-2008, 15:04
Når du har vunnet LT med den denne sesongen kan du jo med enkle grep gjøre den om til en perfekt PM bil neste vinter!!:cool:

hoel-in-one
03-06-2008, 17:07
Når du har vunnet LT med den denne sesongen kan du jo med enkle grep gjøre den om til en perfekt PM bil neste vinter!!:cool:

Delene ligger på lager..... Airshocks og bakstilling - no problem. Er føre var ;)
Hvem sier jeg skal vinne LT, det er kanonsjåfører der !!!! Redskap er ikke alt vet du Pål grnpirate

hoel-in-one
03-06-2008, 21:58
Lettvint.....

Per
03-06-2008, 23:25
Hva f.... er det den vinsjen har for funksjon, ser jo et den går ned på akselen, men........:eek:

Holten
03-06-2008, 23:31
Er for å trekke ned bakenden når du skal kjøre ned en bratt bakke. Kan også bruke den sånn at baken ikke spretter når du skal opp :)

Blesvik
03-07-2008, 00:44
Den er til å trekke bilen ned med når man skal kjøre i sidehelling;)
http://img509.imageshack.us/img509/9397/dsc01729vf7.jpg

hoel-in-one
03-07-2008, 13:53
Eller for å dra med seg gamle damer som har satt seg fast i seksjonen Thefinger

lazy donkey
03-07-2008, 19:14
Eller for å dra med seg gamle damer som har satt seg fast i seksjonen Thefinger

HEHE Den var god:)

crom
03-07-2008, 19:52
hmmm ser ut som du kommet lengre på bilen nå.blir fin. får ta en tur innom en dag og se litt:):):)

krølle
03-07-2008, 20:40
FYF#¤n!! Det blir jo berre lekkert.Kan jo ikke kjøre den bilen i løp!Imponerende finish på den kappinga i hjulhusa:eek::eek:(på alt det andre også foresten)Mere bilder!!!

EvoMan
03-07-2008, 21:51
blir virkelig fin... blir så fin en trail bil bør være :)

knixen
03-07-2008, 22:01
Den er til å trekke bilen ned med når man skal kjøre i sidehelling;)
http://img509.imageshack.us/img509/9397/dsc01729vf7.jpg

Hvor stor effekt har dette?

Tommy
03-08-2008, 09:51
Pål har val fjerna denne.. så effekten var vel ikke noe særlig...
Er vel heller ikke tillatt å bruke inni sekjsonen bare mellom... i Promod

cadiz4x4
03-08-2008, 11:01
Paul, is this for the air of vacum to activate the difflockers....??
Then I and mounted them connected of the motor directly, and they do not work to me well.

http://http://img391.imageshack.us/img391/9238/protoax3.th.jpg (http://img391.imageshack.us/my.php?image=protoax3.jpg)

Blesvik
03-08-2008, 11:20
Pål har val fjerna denne.. så effekten var vel ikke noe særlig...
Er vel heller ikke tillatt å bruke inni sekjsonen bare mellom... i PromodDet var det året jeg kjørte Proto.
Men samme vinteren bygget jeg om opphenget bak så behovet var ikke så stort som ventet.
Dessuten glemte jeg å bruke dem..
Men med Air Shocks er nok behovet større!

Blesvik
03-08-2008, 11:24
Paul, is this for the air of vacum to activate the difflockers....??
Then I and mounted them connected of the motor directly, and they do not work to me well.

http://http://img391.imageshack.us/img391/9238/protoax3.th.jpg (http://img391.imageshack.us/my.php?image=protoax3.jpg)
Hi Antonio!
Yes the blue tank is for vacuum storage.
I us a one way valve on the inlet to keep full vacuum all the time.
Without that you will loose vacuum when you hit the trottle.:)

cadiz4x4
03-08-2008, 15:26
Paul, can you please ,explain me a little mor of as I must install it ,in my car.

hiluxturbo
03-18-2008, 19:21
ja kor blir d av bildan av dn ulakka girkassen??Thefinger:beer::question:

hoel-in-one
03-18-2008, 22:19
Her kommer en liten update. Lakken på hytta og girkassen matcher :smokin:
Det tok et par timer i det gode været på søndag -

Holten
03-18-2008, 22:22
Porno!! Du skal ha skryt for at du legger skikkelig jobb i det :smokin:

hoel-in-one
03-18-2008, 22:26
Jobben skal gjøres kun èn gang ! Slik er det bare ...

hoel-in-one
03-18-2008, 22:48
Takk for komplimentene - mye bedre å kjøre enn å skru ! ..og så ser det pent ut en stund når grunnlaget er bra.

hiluxturbo
03-19-2008, 09:01
d blir en konge bil.
du må bare huske og polere biln etter kvært løp så blir d bra:D

hoel-in-one
03-19-2008, 09:51
Det er en selvfølge, polering før hver konkurranse så tåler lakken flere kvister uten riper. Det er mye klarlakk også, så det er litt å slite på. Det blir vel værre med buret som skal utenfor karosseriet !
Vi får se etter første konkurransen hvordan det blir seende ut - kjenner jeg de rett så blir det mer utfordring i år enn i fjor.
Jeg lager jo bilen for konkurranse - ikke bare fashionshow :laughing:

Nitteberg
03-19-2008, 19:47
Sinnsykt bra da! Håper du rekker første løp.

crom
03-19-2008, 20:05
blir meget bra. blir morro og se den etter vert nå som den blir montert.si fra vi du skal ha løfte hjelp til hytta..den er vell det neste snart:smile::smile:

Tommy
03-19-2008, 20:06
Gøy med folk som gjør litt ekstra... selv ned trialbiler...
Jeg er VELDIG imponert

Maylinn
03-19-2008, 21:43
Dette så veldig strøkent ut..
Hva slags type lakk er brukt på girkassen?? Og hva slags lakk er best å bruke til slike ting hvis det er ment til gatebilbruk...

Kaare
03-19-2008, 22:46
Heftig og begeistret. Gleder meg til å se hvordan du løser buret.

hoel-in-one
03-20-2008, 00:20
Dette så veldig strøkent ut..
Hva slags type lakk er brukt på girkassen?? Og hva slags lakk er best å bruke til slike ting hvis det er ment til gatebilbruk...

Ramma er sandblåst- epoxygrunnet og epoxylakkert. Gearkassene er rengjort, vasket med tynner, epoxygrunnet og lakkert med vanlig acryl - 2 komponent som er bra nok for gatebruk. Karosseriet er epoxygrunnet og lakkert med 2 sjikt - dvs rød base med klarlakk og mykner. Hytta er lakkert med tett farge- dvs 2 komp acryl. Den skal mellomslipes og få klarlakk, er ikke helt fornøyd med lakkeringen som skjedde mens vi var i Løkken... appelsin hører til i fruktfat !

Buret utvendig blir en utfordring, men kun på hytta, bak vil jeg trekke skjermene inn slik at buret vil danne ytterpunktene i bredde med hytta som beskrevet i regelverket. Problemet blir at det skal være avtagbart - det er blir jo skilter på bilen, og utvendig bur er forbudt.... det løser seg !

hoel-in-one
03-20-2008, 23:24
Jeg rydder i garasjen for å få bedre plass og frigjøre litt kapital til trailbilen og det andre prosjektet..
Her en link til annonsene: http://pirate4x4.no/forum/showthread.php?t=12419
http://pirate4x4.no/forum/showthread.php?t=12087

Et par snikbilder av bilen som får alumotor, 350 motoren sitter i og jeg venter på ny framaksel og må ta ut motoren for å få senket den riktig. Det kommer flere bilder når jeg er klar for det. Dette er et spennende prosjekt !

Tommy
03-20-2008, 23:47
porno bling bling felger....

hoel-in-one
03-20-2008, 23:59
mm, blir hvit, brei, lav og bling - K-link og luftfjæring uhhh ! 200 timer igjen.. 200 timer brukt... skulle vært ferdig nå, men trailbil kom innimellom gitt.

Er klar til å sette på hytta på trailbilen i løpet av et par dager - skal bare lage et par mellomaksler - litt lettere å skru ovenfra og ned. Resten av drivlinja er på plass.

Tommy
03-21-2008, 00:02
Så er det snart en bil på vei ned fra nord også... he he
blir travelt fremover...

hoel-in-one
03-21-2008, 00:05
Så er det snart en bil på vei ned fra nord også... he he
blir travelt fremover...

Toyleten kommer nedover med båt i måneskiftet. Tipper den får en tur til sandblåseren ganske med en gang og om ikke trailbilen blir ferdig, får Toylet gå første løp.... `Runneren er pensjonert for konkurranse.

hiluxturbo
03-21-2008, 10:27
trudde du sku bare ha høyre rammevange vongnkorte og skiltan. har hatt framme vinkelslipern og kutta d sånn at d går i en post pakke:D

hoel-in-one
03-21-2008, 12:00
Nei fa... jeg skulle jo ha hele bilen da.....Thefinger

hiluxturbo
03-21-2008, 15:54
ups. håpe du e god og sveise da.
før hær har d gått nån kutteskive nu:smokin:

Gi Gass
03-21-2008, 21:14
Ja, for resten av delene sendte du jo til Bergen... :smokin:

Dette gjorde vi jo av ren hjelpsomhet, da vi fant ut at det ville spare deg for enda mer arbeid.. Thefinger

hoel-in-one
03-21-2008, 22:10
Får bare avbestille båten da.... jaja, det går vel flere tog Thefinger

Forresten, har du sendingsnummeret på pakka ? :laughing:

massey
03-21-2008, 22:21
"Mimre" Finner ikke igjen bildet fra sist den "ble demontert og solgt i biter" hehe.

hoel-in-one
03-21-2008, 23:01
Mer nostalgi...eller mimrebilder

hiluxturbo
03-22-2008, 08:19
blei sent med vanlig brev post. så d e inga sporings nr på d.

Amund
03-22-2008, 10:58
Jeg syns den var kulest i grå grunning... her hadde jeg og nitteberg møkka'n til på rena. Vi kjørte rundt og snudde mellom 3 jeeper som vinsja hverandre fram og tilbake i bånn der... den turen solgte også et sett boggere :)

17264

17265

Hilux
03-22-2008, 11:03
Vogna er tøff på dette bildet, skikkelig Trandumvogn :smokin:
http://www.pirate4x4.no/forum/attachment.php?attachmentid=17234&stc=1&d=1206136849

den turen solgte også et sett boggere :)

Det ble vel solgt mer enn et sett boggere på Rena :smile:

hoel-in-one
03-22-2008, 17:08
..Jonny- Der er bilen nylakkert og med 36" hjul, 18R motor og lockere fram og bak... bildet du ser på samme posten min er ca 1 time senere.... det gikk to breddere i slengen, men du verden så morro vi hadde det.
På den tiden... tidlig steinalder... lakkerte jeg og flere andre slik at det var 10 like biler. Den ene som er kopi av min eksisterer like fin enda i Maura.

Amund
03-22-2008, 21:39
Post bildene igjen Amund - de synes ikke, men jeg vet hvilke det er.

OK, de funker her, men det er vel bare cache'n som spiller meg et puss igjen.

Gidder ikke laste dem opp og ned søttogførti ganger, men de ligger på denne siden: http://nitteberg.110mb.com/offroad.htm

Tommy
03-22-2008, 21:46
OK, de funker her, men det er vel bare cache'n som spiller meg et puss igjen.

Gidder ikke laste dem opp og ned søttogførti ganger, men de ligger på denne siden: http://nitteberg.110mb.com/offroad.htm

Ikke rart de synes.... JEG GJORDE JOBBEN FOR DEG!!!!ThefingerThefingerThefinger

hoel-in-one
03-22-2008, 22:02
Fikk litt hjelp av Kurt og et par karer fra 2x4 i Nittedal til å løfte på hytta i dag, de var innom for å hente litt ideer og prate bullshit i garasjen - det kommer alltid noe godt ut av slikt. Legger ut et par bilder.. i morgen lager jeg mellomakslene ferdig.
Ser ikke aller værst ut fra undersiden heller:smokin:

Amund
03-22-2008, 22:15
Fikk litt hjelp av Kurt og et par karer fra 2x4 i Nittedal til å løfte på hytta i dag, de var innom for å hente litt ideer og prate bullshit i garasjen - det kommer alltid noe godt ut av slikt. Legger ut et par bilder.. i morgen lager jeg mellomakslene ferdig.
Ser ikke aller værst ut fra undersiden heller:smokin:

Detta blir fint, til og med transportfelgene er strøkne jo!

Ikke rart de synes.... JEG GJORDE JOBBEN FOR DEG!!!!ThefingerThefingerThefinger

Dæven, takk skal du ha Tommy, dette er god service! :trooper:

Geared
03-22-2008, 22:21
En utrolig flott jobb du legger i en bil som skal denges i trailsporet, er dypt imponert.

Men galskap er det!

turbob
03-22-2008, 22:37
Ja så bra ut "live" å...legger lista høyt for andre bilbyggere...jeg var en av bullshitt snakkerne som var innom å så smykket:smile:

Takk for titten, var lærerikt å se hvordan en av guruene bygger bil..

hoel-in-one
03-22-2008, 23:02
En utrolig flott jobb du legger i en bil som skal denges i trailsporet, er dypt imponert.

Men galskap er det!

Det er en sykdom - ikke galskap, da hadde jeg vært innesperret for lenge siden ! Til og med fastlegen min sier at det ikke finnes medesin og han har kjent meg i 40år ! :smile:

Jeg skiter i om bilen blir stygg i trailløypa, men den skal uansett være strøken til første start og det er morro å sette en viss standard, og jeg håper det drar flere inn i denne klassen. Det kan bli mange fine biler uten at de behøver å koste en million. Det er bare å legge litt flid i arbeidet og gjøre det skikkelig med en gang. Jeg søker sponsorer til undersiden av bilen.. det kan hende det blir attraktivt :laughing: Har ikke tenkt å spare på kruttet !

Tommy
03-22-2008, 23:11
Det er en sykdom - ikke galskap, da hadde jeg vært innesperret for lenge siden ! Til og med fastlegen min sier at det ikke finnes medesin og han har kjent meg i 40år ! :smile:

Jeg skiter i om bilen blir stygg i trailløypa, men den skal uansett være strøken til første start og det er morro å sette en viss standard, og jeg håper det drar flere inn i denne klassen. Det kan bli mange fine biler uten at de behøver å koste en million. Det er bare å legge litt flid i arbeidet og gjøre det skikkelig med en gang. Jeg søker sponsorer til undersiden av bilen.. det kan hende det blir attraktivt :laughing: Har ikke tenkt å spare på kruttet !

Trodde du hadde skjønt at veien til suksess kanskje er å spare kruttet nå og da...he he he:grinpimp::grinpimp::grinpimp::eyemouth:

hoel-in-one
03-22-2008, 23:19
Å ja da Tommy, når det trengs ! Klarte jo å holde orden på bilen i fjor, men venter egentlig tøffere løyper i år.... da kan det hende at det trengs litt krutt ?!

Per
03-23-2008, 08:58
..Jonny- Der er bilen nylakkert og med 36" hjul, 18R motor og lockere fram og bak... bildet du ser på samme posten min er ca 1 time senere.... det gikk to breddere i slengen, men du verden så morro vi hadde det.
På den tiden... tidlig steinalder... lakkerte jeg og flere andre slik at det var 10 like biler. Den ene som er kopi av min eksisterer like fin enda i Maura.

Går en i Vestby med samme fargene også, nesten ute ved Son...
Om dette er en av de orginale 10 vet jeg ikke

Hilux
03-23-2008, 09:34
Går en i Vestby med samme fargene også, nesten ute ved Son...
Om dette er en av de orginale 10 vet jeg ikke

Straks 10 år siden jeg flyttet til Vestby, men den har ikke jeg fått med meg :question:

Per
03-23-2008, 12:05
Husker ikke navnet, men han som har den bor på gården ved trafostasjonen på Tegneby.
Mulig den er nyere, men går i Warn fargene hvertfall

knixen
03-23-2008, 16:45
Morro å følge med her!!! Stå på Odd-Arild!!! :beer: