PDA

View Full Version : TopTruckChallange - Scandinavia

Chevy-Sheriff
12-12-2007, 14:54
Fortsetter tankespillet her, i stedet for i garasjen til Hoel.
--------------------------------------------------------------------

Under har jeg kopiert det mest esensielle av det som nevnes om denne tanken.

Chevy-Sheriff
12-12-2007, 14:57
Light Truck var Eurotrial klasse i 2002 og 2003, etter påtrykk fra norske førere, den siste gangen i Italia i 2003 deltok det to i klassen en svenske og en Italiener begge i Unimog, italieneren var vel rundt 80 år, og svenske Johan Hellmann slo han med rundt 800 prikker...
Men veldig positivt om dere kan lage noe rundt ET på hjemmebane...

..

Chevy-Sheriff
12-12-2007, 14:58
Der findes jo også et lille antal LT i Danmark, dog er der flest "kort tung", jeg ved ikke om de kan gøre sig i norge, mht akselafstand osv?

..

Chevy-Sheriff
12-12-2007, 14:59
Hmmm.
Men hvorfor ikke samle norges Light Trucker en lørdag og kjøre Verdens Mesterskap?

...

Chevy-Sheriff
12-12-2007, 15:00
Jeg oversetter regelverket og sender ut invitasjoner til USA - Australia - Nederland og Ungarn. Hva kreves for å kalle det worldcup eller VM, de gjør det jo i Formula Offroad, og det gjelder bare ei helg på Island !
..

Chevy-Sheriff
12-12-2007, 15:00
Det kreves intet.
Nå er det slik att selv ET i trial kun er ett lokalt klubb løp på papiret, så det er bare å finne arrangørklubb, melde løpet inn til NBF og finne en dato.

Ja Hoel og Sjeriff, gidder dere? ;););)
...

Chevy-Sheriff
12-12-2007, 15:01
Kan vi ikke lage en slags TOP TRUCK CHALLENGE konkurranse da, en serie med helt jævlige løyper, åpent for alle med bur og belter, men lage så mye gørr og bratt og grusomt at alle med liten bil forsvinner i gjørmepytten... arrangere det som challenge eller noe, invitere alle som har lyst fra hele europa men skilte med at løypene er jævlige.... og så gir vi ut DVD av hele skiten. :cool:

..

Chevy-Sheriff
12-12-2007, 15:01
Kanskje lurt, ellers blir det mange sider her... TopTruckChallange - Scandinavia kunne også vært en god idè - terrenget finnes jo..

...

shortlux
12-12-2007, 15:03
Jeg blir med på Top truck challenge uten tvil, detta har jeg venta på lenge!! Å vi må lage en Dvd!!!

Mad Max
12-12-2007, 15:06
Ja til og med jeg skal gidde å møte opp med sugga da med mindre det blir lagt til Tromsø...

jan terje
12-12-2007, 15:07
Opprinnelig skrevet av Amund
Kan vi ikke lage en slags TOP TRUCK CHALLENGE konkurranse da, en serie med helt jævlige løyper, åpent for alle med bur og belter, men lage så mye gørr og bratt og grusomt at alle med liten bil forsvinner i gjørmepytten... arrangere det som challenge eller noe, invitere alle som har lyst fra hele europa men skilte med at løypene er jævlige.... og så gir vi ut DVD av hele skiten

Da er jo hele tanken borte.

HER TENKER EN PÅ ETT TRIAL LØPI EN ELLER ANNEN FORM FOR STORE BILER MED STYRING I ENDE!!!

Chevy-Sheriff
12-12-2007, 15:09
Ja til og med jeg skal gidde å møte opp med sugga da med mindre det blir lagt til Tromsø...

Ja, jeg håpet jeg skulle få vekket deg fra dvalen.....:D:D:D

hoel-in-one
12-12-2007, 15:11
Light Truck og Truck !! Med eller uten sving i en eller to ender ...

jan terje
12-12-2007, 15:12

Det er vel naturlig å tenke østlandet her, siden det er flest biler der? Eller, er det det? Vi har jo Vier, Arctic, 2-3 i Egersund og ikke minst familien Håland (bilen står vist i tunet endacrossboned) her i vest....

Og vest landet er nærmest USA.... Og på en måte Danmark, som huser mye gromme challenge biler som klasser rett inn i løp for STORE BILER!!!

Chevy-Sheriff
12-12-2007, 15:14
Her er MINE holdepunkter bak denne tanken:

*få blest rundt LIGHT TRUCK bilene

*få øket antall LT biler til neste år

*få med ANDRE LAND i denne klassen

Om vi kaller det Top truck challenge, Tough Truck eller Light Truck Championship, er det samme for meg.

Og til slutt skal vi se: vi er største klasse i Biltrail.....crossboned

jan terje
12-12-2007, 15:15
Jeg er enig i alt du skriver Sjeriff, innkludert "Om vi kaller det Top truck challenge, Tough Truck eller Light Truck Championship, er det samme for meg." bare det heter VM...

Tommy
12-12-2007, 15:57
Kunne vært et tøft innslag på neste års Pirate4x4 Jamboree...

Vier
12-12-2007, 16:07

God ide, da blir det nok litt enklere å skaffe funksjonærer også.

Mad Max
12-12-2007, 16:23
God ide, da blir det nok litt enklere å skaffe funksjonærer også.

Ååå jeg tror Herr Vierdal øyner en rød Hansa i et god selskap..

Chevy-Sheriff
12-12-2007, 20:42

Så absolutt, Tommy!

Men bare hvis det skal kjøres som ett "vanlig" biltrail.

Jeg kan også se det for meg i litt større aspekt:

Som ett slags Tropy eller Challenge
Eller som noe lignende TopTruckChallenge

Isåfall blir det da minimum ett heldags-arrangement.

Jeg ser for meg løyper som ikke er så "trange" som i Biltrail.
og ikke minst : GJØRME !!!
Muligheter for å bruke winch....krabbegear....og motorPOWER....

Noclass
12-12-2007, 21:31

Hvis dette skjer på Jamboree'n så stiller nok du ikke til start.

Da er nok du i Statene.

Minns å huske at den skulle være i begynnelsen av juli..

Eller husker jeg feil?

Chevy-Sheriff
12-12-2007, 21:37
....vi skal vel alltids finne sjafør til Sugga.......:D :D :D

Mad Max
12-13-2007, 06:07
....vi skal vel alltids finne sjafør til Sugga.......:D :D :D

Noen spesiell du tenker på min venn????

BerntS
12-13-2007, 22:12
Surt at bilen min er litt for liten,,,
Digget winche konkuransen på Jamboreeen i år:):)

Jare
12-19-2007, 18:02
So did I somehow understand that some of you would like to start "Top Truck Challenge" kinda competition in Scandinavia or is more like TTC of Norway??

Is it like US way, so that means that all cars, buggies, trucks are competing against others or is there going to be more rules for the competition vehicles??

This sounds fun....

Tommy
12-19-2007, 18:33
The ide as I understands it is that this is going to be a competition for those car who meets the Norwegian Light Truck regulation...

Chevy-Sheriff
12-19-2007, 18:47
Like Tommy mentioned, that was the basic ide.

The idea came up, when we found out thath Light Truck vehicles, were not allowed at Eurotrail 2008.

This is just a "brain-storm" around this idea.

If this become real, I dont know, but would have been fun.
If the competition become real, I hope Light-Trucks from all of Scandinavia will join in....:)

Jare
12-19-2007, 19:41
Ok.... what is the basic rules for Light Truck??

Tommy
12-19-2007, 19:47
Nearly like modified but with wheelbase at more than 260cm...

sivrt
12-19-2007, 19:56
260 cm ja.. Det var som pokker.. XJ`n er 257,6 cm i akselavstand... Ja ja, får satse på TTT heller da..

Jare
12-20-2007, 21:31
Nearly like modified but with wheelbase at more than 260cm...

Hmmmm...ok. Let's just ask that could this truck take part to it:
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/JanneBlomgren-IMG_0048.JPG

It started as a K20 Chevy Pick-Up. Now it runs on D60 front with ARB, FF GM-14 bolt in rear with Detroit Locker, fuel injected Chevy 502cid engine, doubler transfer case, 39,5" Boggers.

So could this Truck take part to Top Truck???

Big_jack
12-20-2007, 22:05
Er det sånn at dette gjelder kunn biler som klasser inn i LT eller kan vi med biler som mangler noen bitte, bitte små cm være med også?? :confused: Kunne tenkt meg å delta i en Range Rover classic. 100" eller 2,54m....

Arne
12-20-2007, 22:06
Hmmmm...ok.
So could this Truck take part to Top Truck???

From the picture I would say yes, with some small changes.

Your are maximum allowed to remove 10 cm of the fenders (whell openings),
a home made bed must be in full length and width of the truck. Hard to tell if everything else is according to rules:rolleyes:

extremetoy
06-27-2009, 20:56
døde dette prosjektet?

Chevy-Sheriff
06-27-2009, 21:05
Døde og døde....:question:

Dette var bare noen tanker rundt noe som kunne bli tøfft.

Jeg må innrømme at tanken fortsatt frister, men jeg har ikke tid til det engasjement en slik happening krever.

extremetoy
06-27-2009, 21:26
Døde og døde....:question:

Dette var bare noen tanker rundt noe som kunne bli tøfft.

Jeg må innrømme at tanken fortsatt frister, men jeg har ikke tid til det engasjement en slik happening krever.Det hadde vært drit kult.. men er det nok biler til å få til noe? kansje som challenge arrangemang. jeg stiller gjerne opp å hjelper til med dette!

Amund
06-28-2009, 15:17
Det hadde vært moro ja, men det burde kanskje vært åpnet for andre biler enn light truck, problemet der har vel vært at det er for få biler? (Dvs jeg vil også være med! :smokin:)

(Men skal løypene være noe a la TTC kunne jeg tenkt meg litt mindre dypt vann...)