PDA

View Full Version : Overhaling av 208 transfer

ToyLux
12-13-2007, 09:55
Har noen gjort dette før?

Har en "romle-lyd" i transfer kassa... newburn
Snakket med noen for og få litt råd, men det var d lite med..
Startet med og bytte kjede, pads på skifte gafler og utgående lager bak, men lyden ble ikke bort.

Nå har jeg plukket kassa i molekyler igjen, så nå skal den ikke settes sammen før ALT er bra. Har vært og handlet ALT av lager, mangler kun det doble nålelageret på hovedakslingen. Der må jeg og telle hvor mange nåler som var fra før. Skal også bytte oil pump gear, trust washer og annulus gear hub bushing.

Fikk inntrykk av at dette ikke var vanlig salgsvarer hos US autoparts...
de hadde ikke solgt noen av delene før, og noen hadde de en gang i 2000 sist osv..

Har noen erfaring med overhaling av disse kassene?

Det jeg lurer på er slitasjen på noen av disse messing delene i kassa, low range lock plate og synchronizer stop ring.. Bør jeg skifte disse?

Har noen erfaring med overhaling, andre deler som bør skiftes osv?

Chevy-Sheriff
12-13-2007, 11:33
Sorry....
har missbrukt mange av disse kassene uten problemer....

Er det en divorced kasse ?

ToyLux
12-14-2007, 06:51
Sorry....
har missbrukt mange av disse kassene uten problemer....

Er det en divorced kasse ?

Vet ikke helt hva du mener, men det er ikke en fraskilt kasse fra automaten. Den sitter med vanlig adapter mot th700r.

Får bare prøve, skifter i alle fall lagrene og noen "messing" deler som jeg ser er slitt. Kan godt hende jeg var heldig og fikk en kasse som har trilla noen tusen mil... Thefinger

Chevy-Sheriff
12-14-2007, 10:48
Jeg mener akkurat det du skriver :D....Divorsed er separert kasse...:)

og det har du ikke......

Du har vel kosta på den kassa så mye nå, at du vil fortsette å bruke den ?

Jeg har en 208 som jeg ikke får brukt, tror jeg. mener den har sittet bak en 700. skal sjekke splines i helgen.
Er din for 1500,- hvis du vil ha den.

Det er noen som har hatt problemer med lagrene på utgående akseler disse, når dem er kjørt nesten tomme for olje overt lengerer tid.

ToyLux
12-17-2007, 20:20
Har vell kommet forlangt nå ja.. crossboned
Men takk for tilbudet!