PDA

View Full Version : Hi-Lift montering innvendig - XJ

sivrt
12-16-2007, 17:35
Kom over en finurlig løsning på montering av en 48" Hi-Lift innvendig i en XJ. Veldig greit å ha den innvendig for å holde jekken borte fra gjørme, salt og dritt den blir utsatt for hvis den monteres utvendig, f.eks på en støtfanger eller roofrack.

Hele konseptet er egentlig bare et firkantrør med en brakett i hver side som monteres bak braketten til baksetene med de orginale skruene. Er også to flattjern på røret som Hi-Liften skrues fast i med de medfølgende boltene med håndtak. Denne metoden passer på både 4 og 2 dørs XJ.

Legger ut link til der de lager disse når jeg engang finner siden igjen..

Noen bilder for å vise hva jeg mener..

sivrt
12-17-2007, 07:56
Interior hi-lift mount:

specs:

holds standard 48" hi lift jack
bolts in to stock rear seat holder
allows full use of rear seat
all hardware provided
fits all model year XJs
for off-road use only

price: $40.00 + shipping

Her er linken til siden der denne kan kjøpes: http://www.formattfab.com/
Gå inn på Products, formattfab signature, hi-lift mount.

sivrt
12-17-2007, 08:10
Hvis du ikke kunne tenkt deg å montere Hi-Liften din sånn som i den første posten er kanskje denne metoden et bedre alternativ..

Man legger jekken rett og slett under sitteputen i baksetet. For å gjøre dette må platen i bunnen av jekken tas av men denne henger jo bare i en stk bolt. Det kan også være vanskelig å få puten til å henge i låsen når jekken ligger der så det kan være lurt å feste jekken på et vis i tilfelle.

Hvis noen andre har et godt tips til montering av Hi-Lift innvendig i en XJ eller andre typer Jeep, legg de ut her så andre også kan ha med seg sin jekk sikkert og ute av veien for elementene.

Igjen, bilder av hva jeg mener....

sivrt
12-17-2007, 14:12
Legger inn en link til en test av Hi-Lift gjort av en jeepclubnorway redaktør. Med bilder og de forskjellige bruksområder.

http://www.jeepclubnorway.no/index.php?option=com_content&task=view&id=34&Itemid=26

skywalker
12-28-2007, 23:19
Fin den der med tverrmontering for 48" Hi-Lift bak baksetet. Under baksetet er jeg litt i tvil på - der ligger det en ABS-modul en Infinity-forsterker og en varseltrekant på venstre side og en flaskejekk på høyre side. Ihvertfall på '97 og nyere. Forsterker muligvis kun på Ltd. Flaskejekken utgår vel når det er behov for Hi-Lift.

De som har varevogn kan jo ordne noe i den obligatoriske skilleveggen. Den er suverén til å feste saker & ting i. F.eks. 31" hjul og en Hi-Lift. :)

Ehh.. og jeg rappet noe av idéen her til varegitter i ZJ, WJ-tråden på forumet til Jeep-klubben. ;)

sivrt
12-29-2007, 00:44
Ja under baksetet funker nok best på de eldre cherokeene.

31 tommers reservehjul går faktisk akkurat på den orginale plassen. Hadde det på den `99 mod. jeg hadde. Brukte den orginale festeanordningen også.

sivrt
12-29-2007, 11:44
Kom over en annen kjekk sak som man kan bruke til montering av Hi-Lift innvendig i en XJ. Er rett og slett en liten roofrack inni jeepen. Da kan man ha bagasje og verktøy under og hilift og soveposer o.l oppi racken.
Problemet med den første løsningen jeg postet er at hvis man har med seg masse i lasterommet blir det noe tungvint å ta jekken ut og inn. Det slipper man å tenke på med denne racken..

Bilde av racken jeg mener..

sivrt
01-23-2008, 16:58
Noen som vet hvor jeg kan få tak i en sånn rack som er vist på bildet i forrige innlegg? Har forsøkt å finne på 4wd.com og Quadratec uten hell.

Madbutcher
10-20-2009, 19:44
Noen som vet hvor jeg kan få tak i en sånn rack som er vist på bildet i forrige innlegg? Har forsøkt å finne på 4wd.com og Quadratec uten hell.

Sikkert ikke av interesse lenger ettersom du har bygd deg eget lasterom bak i bilen.. men er helt sikker på at jeg så noe i nærheten av dette i katalogen til Quadratec:smokin: