PDA

View Full Version : Setebelter går i "lås" ved demontering

Zuki
02-26-2007, 12:38
Ja, har et sett 3-punkt setebelter til overs, men lurte litt angående dette. Da de blei demontert og trakk seg inn i snella, gikk hele greia i lås på en måte. De lar seg ikke dra ut av snella igjen! En annen som jeg kjenner opplevde det samme, så det virker som det KAN være normalt:rolleyes: . Hvordan får jeg sela ut igjen fra snella når det har skjedd?

Geir
02-26-2007, 12:44
du må holde snella i samme posisjon som den er i når den er montert i bilen .

samme kan du oppleve hvis f.eks. bilen står skrått og du prøver å ta på deg beltet.

Zuki
02-26-2007, 13:55
Takk, skal prøve det!

Ut fra signaturen din regner jeg med du vet om denne siden: http://www.chucknorrisfacts.com/

Har sterkt vurdert en t-skjorte derifra: There's no chin under Chuck Norris' beard, just another fist"

HardKåre
02-27-2007, 15:07
Kan stemme det, ja... Er kanskje en "kule" i snella som må ligge rett i et spor, slik var det på en -98 polo jeg skrudde på i allefall... Hvis du dro hardt i beltet ble kula med beltet ut, og låste beltet. Så ramlet den på plass igjen når du slakket på beltet. Hvis beltesnella er tiltet kan kula ramle ut av sporet og låse beltet.

Siden jeg ikke visste bedre, så demonterte jeg snella... nono
Huui og hælvett, plutselig så smalt det ut ei 3m lang spiralfjær mellom fingrene mine, kan tro jeg sleit med å få montert dr***en igjen... newburn

Zuki
02-27-2007, 15:09
Det var helt korrekt, takk for hjelpa...