PDA

View Full Version : 40serie som bruksbil

Tommy
12-28-2007, 09:55
Noen som har erfaringer med denne som vanlig bruksbil...

knixen
12-28-2007, 12:25
Har kjørt min hver dag i et par måneder! Det går fint, men du trenger klær for å holde deg varm. Det er en fordel med nye endeledd og slikt, det er jo MANGE deler i styringa og det skal lite slakk til for at den ikke er noe særlig presis.

Så styring og bremser er vel de viktigste tingene som burde være på plass...

Tommy
12-28-2007, 12:27
Bensin eller diesel??

knixen
12-28-2007, 13:27
Jeg er jo glad i diesel da...

Tommy
12-28-2007, 13:28
He he du kan jo selge meg din.... he hecrossbonedcrossboned

knixen
12-28-2007, 14:13
He he du kan jo selge meg din.... he hecrossbonedcrossboned

Min er faktisk allerede solgt... :(

Tommy
12-28-2007, 14:15
nå datt haka i gulvet her gitt... fortell... hvorfor, hvor og til hvilke pris... eller er det hemmelig..

knixen
12-28-2007, 14:36
Hadde egentlig ikke tenkt å si noe om det ennå, siden bilen ikke er hentet. Men den er betalt og registrert over på ny eier.

Den ble solgt fordi jeg har dårlig tid til å jobbe med den. Jeg kjøpte den i utgangspunktet fordi jeg skulle bygge en skikkelig offroad bil av den i stedet for runneren (og selge runnern). Men det ble fort klart at runneren er så bra at det skulle mye til for å få 40en tilsvarende. Så kom drømmen om å bygge den helt original og strøken, men siden runneren ennå ikke er ferdig så ville jeg forsake den ved å starte å bruke penger på 40en også. Noe jeg gjorde en periode...

Den er solgt til Oslo, kjøper får heller introdusere seg selv.

Prisen var lik det jeg betalte, men han får med de delene jeg hadde kjøpt til bilen. Så jeg har et "tap", men det er forsåvidt greit. :rolleyes:

Nå har jeg jo også en familie, og behovet for en familiebil er jo tilstede. Så bilen ble også solgt pga ønsket om å kjøpe en fornuftig bil...

Etter at jeg solgte bilen så havarerte opelen til kjærringa og vi måtte kjøpe en ny bil til henne. Eh, nyere bil til henne... Thefinger Den kjøpte vi i dag...

Nå har jeg et mål om å kjøpe meg en "trekk-bil" til neste år, og håper den kan bli en 60/75/80/90/100/120/200 avhengig av kontofonens velvilje...:p Og siden vi i dag har kjøpt stasjonsvogn så holder det kanskje med en varebil... :)

Steinar
12-28-2007, 20:48
Fy på deg Knut som solgte den igjen..........nono Jeg har fryktelig lyst å si mer men.............

Atle
12-28-2007, 21:49
Søren at den er solgt jeg fikk meg aldri til å spørre om den var tilsalgs :o
( hadde hatt det fint i garasjen min den der ja men men )

Amund
12-29-2007, 01:08
Tommy, er vel bedre å kjøpe den subben du posta til bruksbil. Den var dritkul! Og helt sikkert 10x mer comfy til hverdags... Håvard, en av norges største BJ42-guruer er helt sikkert enig! Han har faktisk en kort C10 pickup med samme front, og 300 hest... (men han kjører vel mest BJ og hilux til daglig da C10n dro 3 liter på mila)

Ikke misforstå meg, BJ'er er et IKON og sikkert en av de mest solide og kule offroadbiler man kan ha, men til hverdags... huffameg.. jeg syns LJ70 var forjævlig å kjøre hver dag, og det er jo 30 år nyere teknologi omtrent.

http://amund.bilbygging.no/coppermine/albums/SEMA07/normal_Resize_Nikon_(56).jpg

Tok bilde av denne på SEMA, et amerikansk firma har begynt å produsere dem på nytt, med V8 (jippi) og Dana-aksler (buhu).

knixen
12-29-2007, 01:42
Fy på deg Knut som solgte den igjen..........nono Jeg har fryktelig lyst å si mer men.............

Angrer fortsatt hvis det er en trøst!:(

Søren at den er solgt jeg fikk meg aldri til å spørre om den var tilsalgs :o
( hadde hatt det fint i garasjen min den der ja men men )

Ja, fin bil å ha!!! Det er jo alltid lov å spørre vettu :)

Tommy
12-29-2007, 09:14
Tommy, er vel bedre å kjøpe den subben du posta til bruksbil. Den var dritkul! Og helt sikkert 10x mer comfy til hverdags... Håvard, en av norges største BJ42-guruer er helt sikkert enig! Han har faktisk en kort C10 pickup med samme front, og 300 hest... (men han kjører vel mest BJ og hilux til daglig da C10n dro 3 liter på mila)

Ikke misforstå meg, BJ'er er et IKON og sikkert en av de mest solide og kule offroadbiler man kan ha, men til hverdags... huffameg.. jeg syns LJ70 var forjævlig å kjøre hver dag, og det er jo 30 år nyere teknologi omtrent.

http://amund.bilbygging.no/coppermine/albums/SEMA07/normal_Resize_Nikon_(56).jpg

Tok bilde av denne på SEMA, et amerikansk firma har begynt å produsere dem på nytt, med V8 (jippi) og Dana-aksler (buhu).

Image is everything.....ThefingerThefingerThefinger

Steinar
12-29-2007, 17:03
Det hadde vært tøfft å hatt en Icon på gårdsplassen, tror det kunne blitt kaldt på denne årstiden her i Alta, men pytt som Tommy sier: Image is everything. Tanken er å bruke min HJ45 PU som bruksbil når skiltene kommer på til sommeren, tror at det kan gå greit når jeg har montert nytt sete med fjæring (og litt støydemping) Kanskje noen andre dekk enn de 35" Simex som står på nå.
Knut: solgte du bilen med de nye dekka på ?? Dem er jeg interessert i........
Når det gjelder Håvard så er vel lux og HJ60 det han har brukt som hverdagsbil de siste årene

knixen
12-29-2007, 17:42
Det hadde vært tøfft å hatt en Icon på gårdsplassen, tror det kunne blitt kaldt på denne årstiden her i Alta, men pytt som Tommy sier: Image is everything. Tanken er å bruke min HJ45 PU som bruksbil når skiltene kommer på til sommeren, tror at det kan gå greit når jeg har montert nytt sete med fjæring (og litt støydemping) Kanskje noen andre dekk enn de 35" Simex som står på nå.
Knut: solgte du bilen med de nye dekka på ?? Dem er jeg interessert i........
Når det gjelder Håvard så er vel lux og HJ60 det han har brukt som hverdagsbil de siste årene

Han kjøpte de med, men er villig til å selge de. Han er ute etter 35" dekk til bilen, var tenkt å ringe deg om dette... :)

Steinar
12-31-2007, 16:58
Han kjøpte de med, men er villig til å selge de. Han er ute etter 35" dekk til bilen, var tenkt å ringe deg om dette... :)

Simexene selger jeg nok ikke (tror jeg :o), men kjøper gjerne de som sitter på BJ'en