PDA

View Full Version : ET regel spørsmål

jan terje
12-30-2007, 09:34
http://pirate4x4.no/forum/showthread.php?p=49909#post49909

Hvorfor må bilen fra USA tilfredstille norske regler for å delta i ET?
Gjelder det alle ikke norske biler i ET?
Denne bilen har ihvertfall bur i motsetning til mye merkelig fra Europa.

Tommy
12-30-2007, 09:40
Dette er et godt spørsmål og sikkert noe Janne kan svare på, tror det skal holdes et møte i Januar, og regner md at det gies dispensajsoner på slikt som bur, og annet, og at hvert land får følge sine krav...

Det største problemet for Matt er faktisk lisenser og forsikring, engangslisenser kan kun skives ut til borgere av EU land, men det problemet har vi muligens også med russere, og jeg regner med at det ordner seg.

jan terje
12-30-2007, 09:46
Det største problemet for Matt er faktisk lisenser og forsikring, engangslisenser kan kun skives ut til borgere av EU land, men det problemet har vi muligens også med russere, og jeg regner med at det ordner seg.

Det bør kunne løses med en eller annen personlig forsikring. Vil tro att de har en form for forsikring på løp i USA, for å slippe ett milliard søksmål om det skjer noe.
Det er jo team over til Europa og kjører drag racing, så det er nok en løsning.

Grunnen til mitt spørsmål er rett og slett att det ville være synd om han ikke kommer pga. att han må bygge om halve bilen. Ett slikt krav er fornuftig ut fra vår sikkerhets tenkning, men da må det gjelde alle.
Ett untak etter mitt syn er selvsagt att han må ha 4 punkts sele og ikke sykkelhjelm;)

Tore Hansen
12-30-2007, 10:06
- hvem er det fra US of A som kommer da?? - har noen bilde av bilen??

jan terje
12-30-2007, 10:08
Prøv linken i første innlegg Tore.

Tore Hansen
12-30-2007, 10:29
ja,så det nå... du må huske på at jeg er ikke den skarpeste skjeia,vettu,hehe:rolleyes::rolleyes:

Tommy
12-30-2007, 11:34
he he du er vel ikke det..
Det er vår gode venn Matt Love som kommer Tore... han har fortsatt teamgenseren vår, jeg har snakket med han en hel del på PM.
Genseren vår er vist fremdels yndlingsgeneren hans.. uhuuuuu

Matt har vel en høne å plukke med både deg og Kristian vi var jo litt uheldig med teltet hans når vi reiste fra Finland

KJELLIS
12-30-2007, 18:03
Så han Matt har en bil altså , Hadde en mistanke om at han hadde det kun i kjeftenThefinger

Blesvik
12-30-2007, 18:59
Heftig bil har han også!
Caddilac 6 liter alu åtter (samme som ls1 bare større) 700r4 automat, atlas transfer og Portaltek aksler med sving på begge.
Litt lang (275cm) men kul bil!

Janne Bronndal
12-30-2007, 22:25
Dette er et godt spørsmål og sikkert noe Janne kan svare på, tror det skal holdes et møte i Januar, og regner md at det gies dispensajsoner på slikt som bur, og annet, og at hvert land får følge sine krav...

Det vil komme informasjon vedrørende sikkerhetsregler/krav etter at møter i januar er avholdt.
Mvh
Janne

Tore Hansen
12-30-2007, 22:44
Så han Matt har en bil altså , Hadde en mistanke om at han hadde det kun i kjeftenThefinger

er det Matt Love det som kommer til ET.. gammel kjenning,jo

Janne Bronndal
01-24-2008, 12:10
Eurotrial er ingen FIA-gren, det finnes derfor ikke offisielt internasjonalt regelverk for denne grenen. Arendal Offroadklubb / NMK Arendal søkte NBF om dispensasjon til å gi tillatelse til å la hver deltager følge sitt lands sikkerhetsregler.
NMK Arendal anmoder imidlertid alle om å bygge om sine biler i henhold til norske sikkerhetsregler. Dvs. at vi anbefaler burforsterkning under Eurotrial.

Beslutning fra NBF: Det gis dispensasjon slik at hver deltager kjører etter sitt lands sikkerhetsregler.Men minimum sikkerhetsregler som beskrevet i Eurotrialreglementet skal etterfølges
For neste års Eurotrial arbeider man for å få til et felles sikkerhetsreglement.

Forsikringer:
Vi har ikke anledning til å utstede engangslisenser til utenlandske statsborgere.
Dette fordi forsikringsselskapet kun kan forsikre deltagere med norsk fødselsnummer i folkeregisteret.

Hver enkelt deltager er selv ansvarlig for å inneha gyldig forsikring som dekker en selv personlig ved evnt en ulykke. Dvs vanlig reiseforsikring er ikke godt nok.
Førerlisens må foreligge og fremvises.
EU borgere må fremvise Europeisk Helsetrygdkort.
Utenlandske deltagere må signere sammen med påmelding på at de har og kan fremvise gyldig forsikring.

Arrangørlisensen dekker skade på evnt en 3 person men ikke på deg selv som deltager.
Eksakt ordlyd vedrørende gyldig forsikring og at hver enkelt deltager er selv ansvarlig for å ha dette i orden vil bli skrevet inn i Tilleggsreglene for Eurotrialreglene.

Ovennevnte informasjon vil bli lagt ut på engelsk senere i dag.

Janne Bronndal