PDA

View Full Version : Sperre på 86' hilux

Rodriguez
12-30-2007, 17:03
Jeg er relativt blank på dette emnet.

Jeg har nylig kjøpt en 86' 2.4d hilux og har tenkt å sveise sperre bak, hvordan vil dette være å kjøre på vei med, og vil det bli noe mer slitasje på dvs deler?

Har tenkt å bruke bilen på vei og lett offroad med old man emu og 35" dekk.

hiluxturbo
12-30-2007, 19:11
d går med sveisa diff.
litt kukent og kjøre t vanlig med. mye gnelling i dækk i kryss og sånt

Tommy
12-30-2007, 19:17
På glatta er dette rett og slett farlig, eller vil du slite masse dek, og mye slitasje, både på drivaskler, og diff, foringer og fjærer vil også få juling, dropp det og spar penger til en sperre du kans skru av og på. ARB f.eks

Tore Hansen
12-30-2007, 21:52
eller den noe billigere løsningen med diff-brems,passer stort sett over fra hi-ace og lj 70-73...

Rodriguez
12-31-2007, 18:17
har sinnsykt lyst på ARB, men det koster så sinnsykt!
Ja det får bli et spareprosjekt, tror jeg går for ARB

Blom
12-31-2007, 20:12
Utenom ARB finnes det noen veldig gode alternativer for en slunken lommebok.

Dette er EZ-Locker, Lockright, Aussie Locker med flere som bygger på samme prinsipp med å putte nye locker-deler inni din eksisterende åpne carrier. Så har du Detroit Locker som erstatter hele carrier men som har mye samme tekniske løsning.

Jeg har kjøpt og installert en god del Aussie Lockere og er forsåvidt rimelig godt fornøyd med dem med tanke på både for og bakdeler.

Til prisen på, tja, noen tusenlapper og oppover, så er en locker et mye bedre alternativ enn sveising bak.

Er det lite penger, så er kanskje locker bak og en ARB foran en løsning - vil da spare ca. 5-6.000,- på å velge locker bak kontra ARB.
Bare en locker i ene akselen kommer fort på drøye 3.000,- med tanke på at du skal ha noen nye lagre også når du først har diffen oppe. Og eventuelt arbeidspenger også i tillegg om du må ha noen til å gjøre jobben for deg.

knixen
01-01-2008, 02:11
Jeg har aussie-locker bak og arb fremme og er veldig fornøyd med det.

Amund
01-01-2008, 14:09
Vi har Quick-Lok fra Genuine Gear til Toyota på lager på BG NOR, de koster like over 3000 kr stykket. Samme greie som Lockright og de andre billigsperrene. Lette og sette inn, klakker og slarker litt men drar ikke rett fram i svingene og funker helt gull i terrenget.

Rodriguez
01-01-2008, 18:15
Har hørt at quick locker fra Genuine Gear (Gamle Detroit E-Z Locker?) har en tendens til å bli ødelagt rimelig kjapt, er blitt anbefalt å styre unna fra disse å heller gå for lockright eller aussie locker.

Noen som har erfaringer med quick locker fra genuine gear?