PDA

View Full Version : spørsmål om burinnfestning

sven
02-28-2007, 22:49
Jeg har et lite spørsmål om festeplatene som fester buret mot karosseriet..

kravet er jo 120 mm2 og ei plate på hver side av bilens gulv, eller at den underste platen sveises i karosseriet.

spørsmålet mitt er da som følger:

jeg har en suzuki SJ det de originale boltene blir borret ut og erstattet med gjennomgående bolter med mutter, vil det bli godkjent at jeg da sveiser ei plate midt over karosserifestene og ta ut et hull slik at jeg kan ta ut bolten igjennom plata før buret skrus i..

festemetoden er jo helt etter boka, men det var det med hullet da... det står ikke noe om i reglementet heller om jeg ikke tar feil.

sven
02-28-2007, 22:50
slik

Tommy
03-01-2007, 06:14
Mulig det er litt tidlig her Sven.... men jeg skjønner ikke helt hva du mener...

Chevy-Sheriff
03-01-2007, 08:34
Han lurer på om det er lov å borre hull i festeplata til buret, slik at en annen bolt (karosserifestet) kan dras gjennom festeplata....

Jeg vet ikke om det er lov, men ser ingen grunn til at dette skal være ett problem. Men jeg ville ha brukt en tykkere plate enn minstekravet.

Geir
03-01-2007, 10:15
Dette burde være lov , siden det egentlig er nok med 4 stykk store skiver under karosseriet.

Paja
03-01-2007, 15:10
Slik jeg tolker reglene så skal platen være min 120cm2 uavhengig av form på platen, så om du borer hull i den skal ikke ha noe å si sålenge som du kompensere det arealet du "mister" i hullet med å lage platen større.

sven
03-01-2007, 19:26
Slik jeg tolker reglene så skal platen være min 120cm2 uavhengig av form på platen, så om du borer hull i den skal ikke ha noe å si sålenge som du kompensere det arealet du "mister" i hullet med å lage platen større.

da har du samme tolkningen som meg, men ville høre likevel likevel hvordan folk tolker det:) det kunne jo være at det ikke går igjennom at platen ikke er "massiv"

regner med at det blir slik som dette. men med karosserifestene og bodyliftklossene godt forsterket

Geared
03-01-2007, 19:56
Så om platen er vinklet/bøyd rundt ett hjørne har ingenting å si sålenge den har rette målene?

sven
03-01-2007, 23:50
det stemmer Roar