PDA

View Full Version : Linelocks

Tommy
01-07-2008, 22:55
Er det noen som har en direkte link til linelocksene som alle bruker.. tenkte på en summit link..

Tom K
01-07-2008, 23:03
Denne kanskje ?

http://store.summitracing.com/egnsearch.asp?Ntk=KeywordSearch&DDS=1&Ntt=line+lock&searchinresults=false&N=+115&y=8&x=29

Tommy
01-07-2008, 23:08
Kan jeg bruke disse??
http://store.summitracing.com/partdetail.asp?autofilter=1&part=SBR%2DLL&N=700+115&autoview=sku

Blesvik
01-07-2008, 23:08
http://store.summitracing.com/partdetail.asp?autofilter=1&part=SBR%2DLL&N=700+115&autoview=sku

epa b loco
01-07-2008, 23:10
::

Blesvik
01-07-2008, 23:10
Ja;)

KJELLIS
01-07-2008, 23:17
Kan jeg bruke disse??

Ja det er dem jeg bruker

Mats Erik
01-07-2008, 23:46
Et lite dumt spørsmål fra ein uviten ein...

Kva er dette her og kva brukes det til:o:o

Tommy
01-07-2008, 23:48
Dette er en måte å lage styrebrems..

Jeg har tenkt å ha de helt nede på akselen, tåler de alt av vann og skit..
Trenger jeg noe annet, tenker på eventuelle overganger eller nippler...

KJELLIS
01-07-2008, 23:53
Dette er en måte å lage styrebrems..

Jeg har tenkt å ha de helt nede på akselen, tåler de alt av vann og skit..
Trenger jeg noe annet, tenker på eventuelle overganger eller nippler...
jeg køpte nipplene på Tess vil tro dem er vanntette

Hilux
01-08-2008, 15:51
Hvordan virker disse:

Må man trå brems for så å låse? Eller er det solenoiden som lager trykk til calipperne :confused:

Blesvik
01-08-2008, 16:10
Du må montere ventilen motsatt vei av det som står i monteringsanvisningen.
Først velger du hvilke hjul som IKKE skal bremse, så trår du inn bremsen.

Irok
01-08-2008, 16:15
Denne fungerer som en krane. God på biler med automatgear.På biler med manuellt gir fungerer spaker bedre. Har sånne på walkyria men bygger om til spaker snart.(dem e solgt)

Hilux
01-08-2008, 17:15
Du må montere ventilen motsatt vei av det som står i monteringsanvisningen.
Først velger du hvilke hjul som IKKE skal bremse, så trår du inn bremsen.

Tøft, får vel klore sammen en bestilling hos Summit etterhvert da ;)

Harald
01-09-2008, 08:58
Før i tiden, bruktes disse som stage lock.
Inn med bremsa, bryter på, slipp bremsa og varm opp dekka.nono
mvh
Harald

unlimited
01-13-2008, 16:56
Det tar litt tid fra man slår av sperra på 303-akslingene til at den faktisk er av. Hvordan går det hvis man kommer opp en bakke, slår av sperre på toppen og legger over helt med styrebrems før at sperra har koblet ut i akslingen?
Det høres ut som om noe skulle bli most. Eller må man bygge om inn- og utkoblingen av sperrene slik at dette skjer tvert man vrir om bryteren?

Tommy
01-13-2008, 17:01
Dette er en risiko... det beste her er uten tvil å bygge om stil skivebremser, da er man kvitt endel av problemet.. med skiver har man ikke bremser som legger seg mere på etterhvert....

Blesvik
01-13-2008, 17:29
Jeg hadde problemer med at jeg ikke visste om sperrene lå inne.
Men jeg byttet ut stoppskruene til vakumbelgen i sperrene med bremselysbrytere til Pajero.
Da tente en lampe når sperra fysisk var av:)

Lasse suzicán
01-13-2008, 19:41
Man kan också använda ABS-ventilblock till styrbromsar.... Mycket billigare och funkar bättre.... Kopplar man rätt kan man sänka trycket på dom hjul man inte vill bromsa trots man trampar på bromspedalen med full kraft... Exempelvis stå i en brant backe med full broms, aktivera styrbromsen och styrbromsa runt UTAN att släppa bromspedalen...... Pål! Du har ju sett detta i min bil...

Blesvik
01-13-2008, 19:58
Man kan också använda ABS-ventilblock till styrbromsar.... Mycket billigare och funkar bättre.... Kopplar man rätt kan man sänka trycket på dom hjul man inte vill bromsa trots man trampar på bromspedalen med full kraft... Exempelvis stå i en brant backe med full broms, aktivera styrbromsen och styrbromsa runt UTAN att släppa bromspedalen...... Pål! Du har ju sett detta i min bil...
Ja, systemet til Lasse er meget bra!
Men det er vel ikke så mange andre enn Lasse som kan få dette til på det viset vil jeg tro:)

Exempelvis stå i en brant backe med full broms, aktivera styrbromsen och styrbromsa runt UTAN att släppa bromspedalen......
Dette er en kjempefordel, som jeg gjerne skulle hatt i min bil!!

Tommy
01-13-2008, 20:04

Dette oppsettet er vanskelig å få til på min bil..
Jeg har jo to krets system en krets fremme og en krets bak, og bremsekraftforsterker kun på bakaksel, planen er derfor å sette en ventil ved hvert hjul...

Lasse suzicán
01-13-2008, 21:23
Men det er vel ikke så mange andre enn Lasse som kan få dette til på det viset vil jeg tro:)
Ähhh!!!!
Jag har 3 eller 4 styrboxar som jag ska leverera till trialbilar detta året....

Lasse suzicán
01-13-2008, 21:24
Dette oppsettet er vanskelig å få til på min bil..
Jeg har jo to krets system en krets fremme og en krets bak, og bremsekraftforsterker kun på bakaksel, planen er derfor å sette en ventil ved hvert hjul...
Nää!
Enkelt.. Jag kan visa dig den 25:e....

Tommy
01-13-2008, 21:25
he he det ser jeg virkelig frem til...