PDA

View Full Version : Skjermbreddere til pajero gen2 (kort)

volvojeep
01-10-2008, 00:26
Er det noen som veit hvor man kan få kjøpt breddere til pajero 93 mod kort type? Eller om det er noen som har et par brukte dem skar selge?

Maylinn
01-10-2008, 16:19
prøv BG Nord eller norsk offroadteknikk...
Tror ihvertfall BG Nord har Warn breddere til pajero..
tror ikke det er lett å få kjøpt brukte bredere,har fått mange henvendelser om jeg har noen å selge,er ganske stiv pris....

volvojeep
01-10-2008, 18:54
prøv BG Nord eller norsk offroadteknikk...
Tror ihvertfall BG Nord har Warn breddere til pajero..
tror ikke det er lett å få kjøpt brukte bredere,har fått mange henvendelser om jeg har noen å selge,er ganske stiv pris....

Ok:) Da skar jeg prøve og ringe norsk offroadteknikk i mårra å høre. Bgnor tror jeg ikke har visst jeg ikke tar helt feil. Mener jeg har hørt etter der før.

Maylinn
01-15-2008, 15:25
Ok:) Da skar jeg prøve og ringe norsk offroadteknikk i mårra å høre. Bgnor tror jeg ikke har visst jeg ikke tar helt feil. Mener jeg har hørt etter der før.

Hvis ikke jeg tar feil hadde Bgnor breddere til gen1 pajero ihvertfall..
legg gjerne inn ett innlegg hvis du finner ut noe...

SilverFox
01-15-2008, 17:16
prøv brettakantar.is å send en mail/ring til de.. ser lik ut som jeg har på min bil.
http://i155.photobucket.com/albums/s285/kjelldip/30092007287.jpg

Maylinn
01-15-2008, 18:16
Hva pris er det på bredderne dine?????

SilverFox
01-15-2008, 18:51
pris fra brettakantar tror jeg havner på rundt 8-10 lapper. er usikker. men så må du regne med ca 2 lapper for lakking og grunning vis du setter bort det arbeidet.

Kjøpte disse fra en på offroad (nei han lager ikke disse mer. han har sluttet) men var nødt til å kappe disse opp og støpe de om på nytt, siden de var støpt skeivt. brukte vell alt i alt rundt 9 lapper . dette gjaldt da, støping, tilpassing, grunning, pussing og lakking og festing.
brukte vel rundt en god del timer på dette også. tror ikke bilen var på veien på 1 1/2 uke fra den ble parkert, til bilen var på veien med lakkerte breddere.

volvojeep
01-21-2008, 19:35
Bgnor har til gen1, men dem har ikke til gen2 kort type fikk jeg beskjed om. Har sendt en mail til brettakantar.is men har ikke fått at noe svar enda.

SilverFox
01-22-2008, 16:40
Her er ett annet bilde.
Nei har hørt de er dårlig på mail. tror nok det er bedre og ringe:rolleyes:

volvojeep
01-22-2008, 18:42
Ringte norsk offroad teknikk i dag, og dem skaffet noen EGR breddere som passet kort gen 2 pajero. Kostet 2900 pluss moms. Hun som jeg fikk hjelp av der var meget hyggelig og jeg fikk kjempe serviceThefinger Neste gang jeg skar ha noe så skar jeg ringe dit først. Hun gikk også inn på Pirate4x4x.no og så på skjermbredderne som du har SilverFox å hun sa de EGR bredderne ikke var så ulike di du har. Kan ta et bilde av dem når dem kommer så skar jeg legge det ut her.

SilverFox
01-23-2008, 22:25
Joda vet godt hvordan de EGR bredderne ser ut. Men legg ut bilde når du har fått dem på...:)

Går bare å venter på pakke fra Arctic Trucks jeg nå da...Thefinger

sako
02-02-2008, 19:55
Er det ingen som har laget avstøp i plast? Å lage noen former til skjermutbyggere må da ikke være så vanskelig.

Jeg lagde panser til broderens løpsbil. Var fint helt til han startet første løp:mad:

Må kansje sette i gang med formlagingcrossboned

SilverFox
02-03-2008, 12:21
ja begynner du produksjon av dette, så kan du tjene deg noen kroner på dette..

sako
02-08-2008, 13:20
Broder var innom en liten tur idag og vi diskuterte hvordan form og innfestning av bredderene skulle lages.
Det ser ut til å bli litt arbeid med å utvikle bredderene da det må lages 4 maler eller former.
Er det noen som har tenkt litt på hvor mye eller langt ut de skal stikke?
Ønskes bredderene limt eller skrudd fast. Jeep har en skrudd løsning på sine. Er dette ønskelig eller må innfestningen skjules?
Ønskes det en modell med bakdøra som går over bredderene bak eller skal bredderene deles å monteres på skjerm og dør?

Noen tanker om dette?

Nå bruker jeg litt tid innimellom på en løsning å bruker min egen gen2 som prøvekanin.

Eller skal jeg bare gi beng i å lage noe?:rolleyes:

sako
02-15-2008, 17:27
Ja det ser ikke ut til at interressen er stor. Så da gidder ikke jeg å bruke tid på dette.

SilverFox
02-17-2008, 23:21
interessen er nok definitvt der. ta tiden til hjelp.. desverre er det ikke så stor trafikk på dette forumet som ett annet..

Alexm88
02-08-2011, 11:17
Skjedde d noe mere med skjermbredderene her?:)
Kunne tenkt meg bilder av disse fra Norsk Offroad Teknikk:D