Results 1 to 3 of 3

Thread: Kjøp av King Cab MT - litt hjelp? =)

Default Kjøp av King Cab MT - litt hjelp? =)

Har titta på pick-up'er en stund og må snart få ut fingeren, ellers blir det bare dagdrømming.. tongue.gif

Lurer litt på denne her:

http://www.finn.no/finn/car/object?f...mp;WT.svl=Link

Hvordan er det med prising på slike ombygde biler? Det virker som om alle som selger AT og MT forventer å få igjen hele ombyggings summen når de selger bilen...? Regnes det ikke verditap på selve ombyggingen??

Hva mener dere spesifikt om prisen på denne bilen?

Hvilke ting bør jeg være spesielt oppmerksom på ved kjøp av slik bil? (utfra bildene på finn er den jo åpenbart blitt terrengkjørt)

Jeg spør rett og slett fordi jeg har begrensa peiling bil... men vet når jeg ser no gromt.. wink.gif

Alle tips, tanker og innspill mottas med takk!! =o)

Rett til himmels Kaare's Avatar

Linken din til finn.no er dessverre død for øyeblikket pga en systemfeil står det.

Men kan si følgende:
    Hvis du kjøper en original bil for så å bygge den opp lik den som sannsynligvis er i annonsen. Modifiseringen til Arctic Truck/Mountaintruck eller Xtreme4x4 + alt det andre ekstrautstyret bilen gjerne er påkostet med, passerer du fort prisen på en brukt "fiks ferdig". Så svaret er egentlig, ja. De fleste forventer å få igjen (og får det mer eller mindre også) påkostningene. Det er også lettere å finansiere en bil som er ferdig enn å kjøpe en original bil for deretter å modifisere den. Billån går jo greit for de fleste. Det får du også til en ok rente. Men skal du modifisere bilen etterpå og ikke har de kronene tilgjengelig på konto og/eller ikke har mulighet til å låne med pant i f.eks huset må du kanskje ty til forbrukslån. 150000,- med rente på rundt 20%? Det blir dyrt!

Bilene tåler en tur offroad (jeg mener ikke "herjing"). Stort sett er de eneste skadene etter offroad kjøring noen riper i lakken og tectylen. Har du selv tenkt å bruke bilen offroad bør ikke dette bety noen ting - du får det fort selv. Er du derimot ute etter et strøkent eksemplar å skli rundt på stripa med, er det kanskje ikke like moro med riper i lakken. Dette må hver og en avgjøre selv. Stort andre skader enn dette blir det som regel ikke. Skulle det likevel være noe/bli noe mer, fanger servicene hos merkeforhandler opp dette. De fleste som eier slike biler er veldig opptatt av å holde bilenene sine i topp teknisk stand.

Den tekniske biten på King Cab (er det det det er?) har jeg ikke peiling på. Kunne erfaring med å ha kjørt diverse varianter - også offroad

Rett til himmels Kaare's Avatar

http://www.finn.no/finn/car/object?f...91&WT.svl=Link

Riktig link? Utstyr her for en pen sum.

Bookmarks