Page 1 of 21 12311 ... LastLast
Results 1 to 25 of 507

Thread: Klættsmia Trailgarasje

Default Klættsmia Trailgarasje

Da får æ starte ein tråd ifra klættsmia garasje som består av fire offroadera undertegnede,toro,panzer å laffen egentlig så begynne æ å bli rimelig foill akkerat no smærtelindring vettu samt så må æ hold aill stæmman på avstand men det me stæmman e vel itj et ukjent fenomen i offroadværdn da æ for hør heile tia at æ e steintoillat som fær å kjøre dær oppi men men ka gjør man itj for litt oppmærksomhet skål foræstn

toyotan min
    Attached Images Attached Images    
    Last edited by rocky4x4; 02-01-2007 at 19:25.

trækkvogna

Promodified

ja vi må væll få tatt nå bilda i morra når ail bilan kjæm i verkste igjæn jørn bli væll litt ti nedi dær framover for å få dæm klar te sesongen...men d bli væll bare triveli å bynn å skru på "gobilan" igjæn:)

Promodified

da har demonteringa begynt!! framakslingen ska byttes,akselavstanden ska kortes inn, bytte transfer fra 203 te 208 å sian på bila ska bygges om for å få litt ber oversikt!! my å gjør å lita ti

starte jobben me å fjærn karosseriet på hiluxen på mandagen så får vi sjå om det bli hilux i fortsettelsen

Avdanka biltrialfører Tommy's Avatar

Jeg må bare si at jeg synes luxen din er urolig tøff, synd om karrosen forsvinner/forandres, selv om jeg skjønner at det kanskje ikke er så praktisk..
    Tommy Olsen
    tlf: 94141987
    tommy @ pirate4x4.no

Promodified

dreiv å skrota litt på paint i ste...blir væll noe sånnt som blir gjort med karoserie! kanskje ikke den farven men...

Promodified

vart et par tima i garasjen i dag...kaldt som faen!!! -14 må få inn varme no!! men fikk no gjort en del:) gjort om på førersia, vart litt ber oversikt+ at d va litt letter å kom sæ inn å ut!! marius gikk berserk å renska dein nye framakslingen så no e d bare å få laga nå braketta te k-linken å monter!!

Modified tjd's Avatar

I gang Toro ! Ser at du har tatt bort tverr staget i døråpningen. Går du for Dana 44?

Promodified

e gang no ja:) tok bort tverstage å bytta med kryss for å få litt bedre oversikt + at d blir enklere å komme seg inn å ut av bilen... framakslingen blir en gm 10bolt med arb og forsterka stikkakslinger/kryss.

Promodified

fekk gjort litt i dag å:) begge sian e no færdi, gjenstår bare å få på litt karosseri!! bli væll å bynn litt me brakettan te framakslingen i morra... olav fikk gått berserk me vinkelslipern på prosjekte sitt å, bli spennende å sjå koss fortsettelsen blir

Standard

Ser bra ut dette Toro. Men jeg lurer på en ting. De linkarma til akslene, det er sånne traktorstag ? Isåfall, hva har du gjort for å "låse" ledda til staget ? Bruker du den "flattjernsbiten" som sitter der orginalt eller sveiser du dem fast etter å ha justert dem inn.. ?
    Jeg bruker sånne stag på ei bakstilling jeg bygger nå og har ikke helt bestemt meg for hvordan jeg skal låse dem skjønner du...

Roger'n...

Promodified

visst jeg ikke husker helt feil så sveisa jeg dem i ene enden å lot den andre enden vere "fri".... hvordan bil er det du driver med da roger`n??

Standard

Okay.. blir nok til at jeg sveiser dem jeg og. Kjerra jeg bygger er en bil brutter'n skal ha og det er en Suki som har blitt kvitt karosseriet og fått noen meter med rør tredd over seg. Begynte som et lite rask prosjekt som ikke skulle koste penger bare for at jeg skulle lære meg å bruke rørbøyern men det har nok tatt litt av.. hehe..
    Dessverre har det ikke blitt brukt sømløse rør her så dette blir ikke en trailbil.

Her er ett litt gammelt bilde av kjerra..
    Last edited by Roger'n; 02-17-2007 at 23:29.

Promodified

stemme det rogern, har jo sjett denne på bilbygging!! jævli tøfft bygg!! synn du ikke har brukt sømløse rør...men d er bare å bynne på nytt d

Standard

Hadde kjerra vært min så hade jeg brukt sømløst ja.. men denne havner nok oppi Bardufoss etterhvert og blir brukt til å hente posten med eller no så denne for være som den blir...

Men det kan godt hende jeg bygger egen når denne er ferdig å nå har jeg jo lært litt av dette bygget, blandt annet at det bare er dumt å bruke ei ramme som utgangspunkt. Den er jo bare i veien... hehe

Den er jo tøff den vogvna di også da, hva blir den nye hjulavstanden ? På denne er det ca 225 cm og det er ikke lett å få det no særlig kortere enn det hvis man skal ha skikkelig motor gitt..

Promodified

d e faktisk en liten bit me suki ramme under min å...e nokk ikke nå fordel næi, bli uten rammebit på neste bygge!! hva den nye akselavstanden blir er jeg ikke sikker på, skal ned i verkste å forske litt i dag. men håper på å få den ned mot 240 kanskje! vil ikke ha den noe kortere en det, liker å kjøre i bratte baker uten å velte bakover eller framover hvilken motor å gir/transfer bruker du??

Standard

Quote Originally Posted by Roger'n View Post
    Ser bra ut dette Toro. Men jeg lurer på en ting. De linkarma til akslene, det er sånne traktorstag ? Isåfall, hva har du gjort for å "låse" ledda til staget ? Bruker du den "flattjernsbiten" som sitter der orginalt eller sveiser du dem fast etter å ha justert dem inn.. ?
    Jeg bruker sånne stag på ei bakstilling jeg bygger nå og har ikke helt bestemt meg for hvordan jeg skal låse dem skjønner du...

Roger'n...
    På D90x bruker jeg klemmer fra styresdaget på Chevrolrt K30 1987 med Dana 60 framaksel. Fungerer kjempebra når man kapper et spor i røret på staget slik at man får klem på gjengene..

Standard

Ja det er jo greit med litt hjulavstand når det går oppover. Har selv en cj3 og kjenner godt den "veltefølesen" i den når det er bratt ja. Jeg lager denne så kort at jeg kan få med meg begge bilene på lastebilen. Ellers hadde den nok blitt noe lenger.
    Motor i rørbilen blir en 305 med 400 automat og Landcruicer fordelingskasse og aksler. Har enda ikke bestemt meg om det blir sånn offroadgasser eller ett Tbi injectionanlegg. Det planlagte budgetet på denne bilen er sprengt for lenge siden så broder'n for ta den avgjørelsen.
    Hva kjører dere med ?

Den løsningen du har Botters var jo smart da, den burde jeg jo tenkt ut selv.. hmm.. må vel gå ann å få kjøpt sånne klemmer ett sted. Noen som vet ?

Promodified

vi kjører med vanli gasser som er moddet litt, fungere greit men er langt fra fornøyd!! vurderer et tbi anlegg vi å, men d va derre jævla pængannnewburn

da har æ vært nedi garasjen å jobba litt me trailbila det begynne å danne seg en plan for den bli å bruke hilux karossen men skal prøve å gjøre den litt smalere samt flytte framaxeln ti cm frem og bakaxeln tilsvarende og plokke ut motorn sette på "nye" musse pigg topper innsug og kam pluss holley projektion skal få tatt noen bilder neste gang jeg er dær

Quote Originally Posted by Toro View Post
    vi kjører med vanli gasser som er moddet litt, fungere greit men er langt fra fornøyd!! vurderer et tbi anlegg vi å, men d va derre jævla pængannnewburn
    holley projektion innsprut

Promodified

bare en ting å si te dæ jørn.....

Avdanka biltrialfører Tommy's Avatar

Morsom og interesant garasje dette.. men få se noen flere bilder gutter!!!!
    Tommy Olsen
    tlf: 94141987
    tommy @ pirate4x4.no

Page 1 of 21 12311 ... LastLast

Bookmarks