Page 18 of 29 FirstFirst ... 8161718192028 ... LastLast
Results 426 to 450 of 721

Thread: Her skravler vi!

Modified

Default Dekk og meninger......

Synes det er kjempefint at sånne som colargol har kjempepeiling på alt som har med terrengkjøring, dekkvalg og biler å gjøre......

Slike resurspersoner har jo byggd tusener av biler som går til lands, vanns og kan fly bare man monterer seter fra danmark og kjørt internasjonale trophy og challenge i en mannsalder

Da blir det nemlig innmari lettvinnt for oss andre stakkars kålhuer som ikke har greie på noe å få oss superbiler med verdens beste dekk og heving sånn at vi kan kjøre hvorsomhelst og møte hvemsomhelst i verden for ikke å måle krefter, men å kjøre over de totalt.....

det eneste vi trenger å gjøre er å handle hos'n
    Air down, be happy!

Standard

amen
    Trenger en sjuer med åtter

Fotograf knixen's Avatar

Quote Originally Posted by colormax View Post
    Til Rambalder
    Jeg tror du har helt rett i at dette er letvint, for kålhoder som deg ja .
    men ser du på hva som er skjed den siste tiden så er det nok gjort litt mer en det du har fått med deg innen Nissan4x4 miljøet.
    Men målet mitt har vert å hjelpe alle i den utstrekning jeg har mulighet til det, også kålhodene som du mener du hører til blant da.
    Så er det jo opp til hver og en hva de vil kjøpe, men det viktigste er jo at de fleste blir veldig fornøyde, og det er de jo
    Selv om kålhoder og dine likesinnede mener noe annet som jeg forstår det.
    Tror det er mer lurt å sette pris på hjelp man får, en å irritere seg over hjelp andre gir.
    min erfaring er at de som klager mest på hva andre gjør, er de som gjør minst selv.
    Helt riktig at vi formidler deler fra alle de største dele levrandørene i Norden og litt fra USA og Australia. Så derfor har vi funnet frem et brukbart godt lovligt ombygnings spekter til de fleste biler.
    Også helt riktig at vår kunskap blir brukt til biler som er på både Expidisjoner og kjører konkuranser over lange strekk som Bamako -Budapest og lignened.
    Siden de velger å bruke denne kunskapen flere år på rad, så muligens vi gjør noe riktig der også.
    Men en ting er helt klart, det finnes altid folk som liker drite på andre, og det er somregelt kålhodene.
    Mvh Roger
    Jeg driver med dette kun forde jeg synes det er gøy, den dagen jeg ikke synes det er gøy vil jeg slutte med det.
    Hadde kålhodene gjort litt beder forarbeid , ville de vist at de handlet nettopp via de beste levrandørene, bare til bedere priser.
    Men kålhoder er kålhoder.
    Dette vinner du mye på Roger!
    used to have a runner...

"I used to go missing quite a lot... Miss Canada, Miss United Kingdom, Miss World." —British soccer bad boy George Best

Men hva vinner egentlig du da Knixsen???? kålhuer??
    jeg slettet da faktisk dette innlegget. men jeg får gjøre det en gang til da.
    Det er bra vi har deg Knixsen, du gjør mye bra du. som moderator:-)
    Last edited by 4x4Norway; 08-10-2009 at 22:05.

Knixen å colormax hysj hysj hysj hysj hysj hysj hysj hysj hysj hysj hysj hysj hysj hysj

Rett til himmels Kaare's Avatar

Quote Originally Posted by barnehageonkel View Post
    Knixen å colormax hysj hysj hysj hysj hysj hysj hysj hysj hysj hysj hysj hysj hysj hysj
    Hehe - fint profilnavn, men er nok flere med den oppfatningen. Fint om vi kan slutte å slenge dritt...

En bekjent har fått lyst på kort Y60. Trodde ikke han hadde råd til å påspandere seg en ferdig ombygd, men er det noen som har en kort Y60 her de vurderer å selge, ombygd eller ei - send meg gjerne en PM.

Quote Originally Posted by Kaare View Post
    En bekjent har fått lyst på kort Y60. Trodde ikke han hadde råd til å påspandere seg en ferdig ombygd, men er det noen som har en kort Y60 her de vurderer å selge, ombygd eller ei - send meg gjerne en PM.
    har ikke du en kort y60 som er ferdig ombygd, som lengter etter brukes da

Default Denne

Her har du noe, som ser ut til å vere et veldig godt emne.
    Så skaffer jeg alle delene han trenger til en god pris
    ikke kjøp gammle rust hauger det blir altfor dyrt.
    http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18464234
    Blir fin på 38" denne. med 4,2 L Turbo
    Er jo fine dekk- felger på den da, (skal tro hvem han har kjøpt de av)

Standard

Default y 60

har en som snart skal selges. men den er lang. mere bil for pengene selges med alt ytstyr som trenges, breddere motert. 4" emu. warn 9,5 ti i fanger,nedgiring mark adapter(ny i eske) snorkel, sperre bak,komprssor, 96 mod. 5 seter,.

Standard

Quote Originally Posted by E.T View Post
    har en som snart skal selges. men den er lang. mere bil for pengene selges med alt ytstyr som trenges, breddere motert. 4" emu. warn 9,5 ti i fanger,nedgiring mark adapter(ny i eske) snorkel, sperre bak,komprssor, 96 mod. 5 seter,.
    Det er en meget pen patrol og ikke en eneste del kommer fra vår alles kjære offroad onkel colargol
    Trenger en sjuer med åtter

Quote Originally Posted by E.T View Post
    Dette høres ut til å vere en fin bil for meg dette , siden han andre ønsket kort, som du sikkert leste øverst
    Hadde vert gøy, om du kunne legge ut noen bilder av vidundere bilen.
    Er den mye bedre en den i anonsen over, må dette vere en virkelig perle.
    Jeg mener bilen i anonsen er et veldig bra eksemplar, og er en bil som en ganske nybegynner vil ha mye glede av. Så er den heller ikke dengt og herjet med, ser det ut som.
    Tar man vare på denne bilen, så har man gratis hobby lenge.

Standard

full annonse vil bli å finne under kjøp og salg i ca uke 36. men den blir nok noe dyrere også. mye utstyr.

Default Hva er mye utstyr

Hva er mye utstyr
    Skjermer 5000 kr
    Tabor 9,5t 4500 kr
    IC til et par tusen.
    Nedgiring 6000 kr i akslene?? annet er så godt som ubruklig til tereng turing.
    Er det masse mer som er gjort med dene bilen din.
    Er litt spent på bilder.
    er helt greit å betale mer for en bil som er veldig fin og har mye utstyr, nettopp derfor jeg anbefalte denn som står på finn.
    Nå er det da heller ingen grund til å godta den prisen som står på finn heller, de fleste legger inn med prutningsmonn.
    Så det er lov å prøve seg der også.

Standard

winsjen er en warn. ikke tabor. nedgiring er til transfear kassa. nytt lavserie drev. fungerer som bare pokker. 2 stk i området som har det. hvorfor skulle nå ikke det fungere til all slags kjøring..?

Takk gutta. Skal få lurt ham inn her så han får deltatt i praten selv. Sett den du la ut link til, colormax - ser j.. pen ut!
    Bilen vil bli fyllt opp med bikkjer, så strøken trenger den neppe å være. Han sa kort der han stod ved siden av min Y60, men ønsker og meninger er jo til for å endres

Påndus: Fruen skal bruke Y60'n til bikkjer hun også - den kommer nok på veien igjen iløpet av høsten Hun er rimelig lei av å vaske firmabilen innvendig hver gang hun har vært i skauen med dem - fint med en røff gml Patrol da.

Modified

Wink priser og antakelser.....

Hva er mye utstyr
    Skjermer 5000 kr
    Ok roger - hvor mange sånne skjermer har du montert selv???? - kappet, sveist og lakkert masse???? tid er også penger...

Tabor 9,5t 4500 kr
    Warn 9,5ti....... må nok legge på 10 laken til......oi- holdt jo nesten på å glemme..... vinsjen må ha noe å sitte fast i - fanger feks...... noen batterier å drifte den med hadde vært greit det oxo

IC til et par tusen.
    Aldri nevnt.....

Nedgiring 6000 kr i akslene?? annet er så godt som ubruklig til tereng turing.
    Er det masse mer som er gjort med dene bilen din.
    Noen som nevnte nedgiring i akslene?? - vet du hva den originale er og hva du får plass til i diffene??? - prøv transferkassa - funker helt rått (hvis du vet hva lavserie og terreng er.....)

Er litt spent på bilder.
    er helt greit å betale mer for en bil som er veldig fin og har mye utstyr, nettopp derfor jeg anbefalte denn som står på finn.
    Nå er det da heller ingen grund til å godta den prisen som står på finn heller, de fleste legger inn med prutningsmonn.
    Så det er lov å prøve seg der også.
    Er forresten jævlig sugen på å se noen bilder av deg i terrenget..... sånn nedi budapest med teamlogoen på skjorta og gjørme til livet, vinsjtauet over skuldrene og kasteblokk i hånda.... Sandkassa på svarstad når du sover i sjåførsetet på en gammel Fj60 duger ikke gammle mann;)

Bygge bil som er funksjonibel, ikke bare stable deler tar tid og erfaring..... ettersom du stadig vekk snakker om "vi" i innlegget om meg som kålhue... har vel samarbeidspartnerne dine masse bilder av onkel Roger som står i verkstedet med sveiseapparat og vinkelsliper....rett bak plateknekka og dreiebenken når han putter ned en 20 timersøkt for å gjøre seg klar til avreise til bamako (??????)

Har Aldri vært i Bamako eller budapest jeg....

Men Har heller aldri sett Onkel colargol hverken i örnskjöldsvik, boden, olerum, Gjällevarre, Kalix, Kiruna, Söderhavn, Kättilstorp, Odal, Gærhølet, svinndal eller Rena..... faen... jo - stemmer det - trur jeg har sett deg på rena.... men aldri bak rattet i skogen (mulig jeg blander sammen sandtaket på rena og svarstad da... ganske likt - bare litt mer stein på Rena)

Alle har rett og lov til å kjøpe hva de vil og putte på bilene sine, men det er jo lov å tenke litt sjøl - lage noen ting hjemme i smia, kjøpe noe som ikke alle andre har, og hvem vet.... sjøl om kålhuer ofte bor på bygda..... ganske nært bakken (og i sommer har det regna no Jæææææævlig åt dem) så er det ikke nødvendligvis sånn at dem har lyst til å handle av hvemsomhelst - for det er jo ikke noen større sjangs for at det blir godkjennt på biltilsynet alikevel?????

Mange biler har du hatt selv som er godkjennt??? med 37"++???

Har ekspertisen og heliumturen bort fra grasrota hjulpet deg noe med det???

Er nå ganske fornøyd med å være et kålhue jeg da.....holde meg der jeg hører hjemme... på bakken... i møkka..... bruker mest mulig tid på verkstedet for å sørge for at de gamle rusthaugene mine tar meg og tinga mine rundt i skogen....... og hjem igjen med bilder på kamera og minner i hodet istedet for å........????

God efta godtfolk!

Håper jeg ikke har ødelagt lesinga deres med alt våset mitt

-Venter på bilder b
    Air down, be happy!

Default Kålhuer

Nå var det deg so fortalte du hørte til blant kålhodene , jeg bare refererte til dit utsagn.
    men jeg drar ikke påstanden din over tvil, når det gjelder det.
    Det at man bygger biler til forskjelig bruk er jo helt greit
    men at man skal bygge dette på biler som skal kjøres 96% på veg er helt feil.
    Samme med dekkene. hva dere bruker i gjørme bading i Russland er da ikke nødvendigvis relevant i tereng turing bruk her i Norge.
    Det er jo heller ikke videre smart å oppfordre folk som har en bil de ønsker bruke på veg og litt i terenget, til å bygge xtreme biler som aldri vil gå gjenom en kontrol på biltilsynet.
    Så får du bare komme med bilder av bilen din og fortelle hva du har gjort med den. så kan du samtidig fortelle hva av dette som må fjernes etter en teknisk kontrol.
    Jeg beskylder selfølgelig ikke deg for å vere et kålhue. jeg bare viser til din beskrivelse , der du forklarer deg på vegne av, vi kålhuer.
    Men hyggelig du har kunskap om meg, jeg vet jo faktisk ikke hvem du er en gang og egentlig synes jeg det er greit
    Har du bygd bil med masse utstyr, som overgår alt det vi har tilgang til så må jeg si jeg gleder meg veldig til å se det.
    kom med noen bilder da

Men helt alvorlig... Er det ikke greit om vi runder av diskusjonen om hvem som har rett, strerkest pappa, fetest bil, mest eq, størst..., og så videre?

Forresten: stryk det med fetest bil... Vil gjerne se bilder og forklaringer om hva man har gjort og hvilke løsninger som er valgt, og ,ikke minst, hvorfor!! Fete biler og smarte løsninger (av alle slag) liker vi!

GT

Quote Originally Posted by Rambalder View Post
    Er forresten jævlig sugen på å se noen bilder av deg i terrenget..... sånn nedi budapest med teamlogoen på skjorta og gjørme til livet, vinsjtauet over skuldrene og kasteblokk i hånda.... Sandkassa på svarstad når du sover i sjåførsetet på en gammel Fj60 duger ikke gammle mann;)

Bygge bil som er funksjonibel, ikke bare stable deler tar tid og erfaring..... ettersom du stadig vekk snakker om "vi" i innlegget om meg som kålhue... har vel samarbeidspartnerne dine masse bilder av onkel Roger som står i verkstedet med sveiseapparat og vinkelsliper....rett bak plateknekka og dreiebenken når han putter ned en 20 timersøkt for å gjøre seg klar til avreise til bamako (??????)

Har Aldri vært i Bamako eller budapest jeg....

Men Har heller aldri sett Onkel colargol hverken i örnskjöldsvik, boden, olerum, Gjällevarre, Kalix, Kiruna, Söderhavn, Kättilstorp, Odal, Gærhølet, svinndal eller Rena..... faen... jo - stemmer det - trur jeg har sett deg på rena.... men aldri bak rattet i skogen (mulig jeg blander sammen sandtaket på rena og svarstad da... ganske likt - bare litt mer stein på Rena)

Alle har rett og lov til å kjøpe hva de vil og putte på bilene sine, men det er jo lov å tenke litt sjøl - lage noen ting hjemme i smia, kjøpe noe som ikke alle andre har, og hvem vet.... sjøl om kålhuer ofte bor på bygda..... ganske nært bakken (og i sommer har det regna no Jæææææævlig åt dem) så er det ikke nødvendligvis sånn at dem har lyst til å handle av hvemsomhelst - for det er jo ikke noen større sjangs for at det blir godkjennt på biltilsynet alikevel?????

Mange biler har du hatt selv som er godkjennt??? med 37"++???

Har ekspertisen og heliumturen bort fra grasrota hjulpet deg noe med det???

Er nå ganske fornøyd med å være et kålhue jeg da.....holde meg der jeg hører hjemme... på bakken... i møkka..... bruker mest mulig tid på verkstedet for å sørge for at de gamle rusthaugene mine tar meg og tinga mine rundt i skogen....... og hjem igjen med bilder på kamera og minner i hodet istedet for å........????

God efta godtfolk!

Håper jeg ikke har ødelagt lesinga deres med alt våset mitt

-Venter på bilder b
    Nå var det deg so fortalte du hørte til blant kålhodene , jeg bare refererte til dit utsagn.
    men jeg drar ikke påstanden din over tvil, når det gjelder det.
    Det at man bygger biler til forskjelig bruk er jo helt greit
    men at man skal bygge dette på biler som skal kjøres 96% på veg er helt feil.
    Samme med dekkene. hva dere bruker i gjørme bading i Russland er da ikke nødvendigvis relevant i tereng turing bruk her i Norge.
    Det er jo heller ikke videre smart å oppfordre folk som har en bil de ønsker bruke på veg og litt i terenget, til å bygge xtreme biler som aldri vil gå gjenom en kontrol på biltilsynet.
    Så får du bare komme med bilder av bilen din og fortelle hva du har gjort med den. så kan du samtidig fortelle hva av dette som må fjernes etter en teknisk kontrol.
    Jeg beskylder selfølgelig ikke deg for å vere et kålhue. jeg bare viser til din beskrivelse , der du forklarer deg på vegne av, vi kålhuer.
    Men hyggelig du har kunskap om meg, jeg vet jo faktisk ikke hvem du er en gang og egentlig synes jeg det er greit
    Har du bygd bil med masse utstyr, som overgår alt det vi har tilgang til så må jeg si jeg gleder meg veldig til å se det.
    kom med noen bilder da
    Hepp, hepp, gutta! Vi har stor takhøyde her inne, så uttalelsene deres lar jeg stå.

Rambalder: Colormax kjører faktisk bra
    Colormax: Alle med Nissan er ikke kun ute etter å kjøre Terreng Touring. Offroad er mye mer enn det = Good Year MTR på 15 felg er mao ikke det ultimate for alle. Den diskusjonen skulle jeg gjerne se avsluttet...

Quote Originally Posted by globetrotter View Post

Men helt alvorlig... Er det ikke greit om vi runder av diskusjonen om hvem som har rett, strerkest pappa, fetest bil, mest eq, størst..., og så videre?

Forresten: Stryk det med fetest bil... Vil gjerne se bilder og forklaringer om hva man har gjort og hvilke løsninger som er valgt, og ,ikke minst, hvorfor!! Fete biler og smarte løsninger (av alle slag) liker vi!

Gt
    x 2

Default Enig

Er helt enig nå er det jo ikke mer G/YMTR i markede.
    Så nå selger vi den Nye B/F M/T dekket istedefor, nå er det verdens beste.

Helt klart ikke alle kjører tereng turing her inne,
    Men alle kjører da heller ikke søle løp og fjelkatring heller,
    Så er det da ikke nødvendig av moderatoren i forumet å kopierer et innlegg jeg fjernet rett etter det ble lakt inn. lukter vel litt kålhue av det også.
    Elers er jeg helt enig i at dette er lite matnyttig til annet en fårikål
    Er jo foresten tid for fårikål nå

Er helt enig nå er det jo ikke mer G/YMTR i markede.

Helt klart ikke alle kjører tereng turing her inne,
    Men alle kjører da heller ikke søle løp og fjelkatring heller,
    Så er det da ikke nødvendig av moderatoren i forumet å kopierer et innlegg jeg fjernet rett etter det ble lakt inn. lukter vel litt kålhue av det også.
    Elers er jeg helt enig i at dette er lite matnyttig til annet en fårikål
    Er jo foresten tid for fårikål nå
    1. Innlegget du refererer til som slettet kan ha blitt besvart samtidig som du slettet. Sagt før her: Tell til 10 før dere trykker svar. I dette forumet får man stå for det man poster. Vi hverken sletter eller redigerer innleggene slik som det gjøres i enkelte andre forum.

2. Har spikrer du vel fast en gang for alle at du er kommersiell aktør og at dine anbefalninger av dekk eller hva skulle være kun er basert på at du er ute etter å selge varer og ikke "hjelpe" i den forstand. Dvs. på overtid nå at du skaffer deg en gul stjerne her inne slik at alle ser at du har eller kan ha kommersielle baktanker med dine innspill og anbefalninger. Hvis ikke må vi nok utestenge deg herfra. Dette skylder vi både brukerne og de betalende kommersielle aktørene vi har.

Men dette var faktisk en glimrede kommentar!

Dessuten vet vel de fleste hva Colormax foretrekker av dekk, så reklameeffekten av en slik post er vel i praksis begrenset.
    (på den annen side så sponser vel Agrip T en gul stjerne, vel? fint bidrag til forumdrift, det.)

GT

Standard

Godt å se at denne tråden ikke dør ut Kaare.
    Artig å følge med her.

Page 18 of 29 FirstFirst ... 8161718192028 ... LastLast

Bookmarks