Results 1 to 6 of 6

Thread: Fugemasse som tåler diesel?

Standard

Default Fugemasse som tåler diesel?

Får ikke pakningen rundt tankmåler/oppsug/retur-enheten eller hva den nå enn heter, på en av dieseltankene til å holde tett. Hvilken fugemasse kan jeg bruke, som tåler diesel? Tyr som oftest til sikaflex, men siden denne pakningen faktisk står under dieselnivået på full tank og ikke bare blir utsatt for plasking, så vil jeg være sikker på at det forblir tett så jeg slipper å ta mainskjiten ned på nytt igjen

Prototype Tom K's Avatar

Sikaflex tåler vel diesel hvis den bare får tørke skikkelig først ? ellers så brukte jeg kjemisk metall som "tettemiddel" på en dieseltank å det holdt i hvertfall det året jeg hadde bilen
    They ain't scratches, they're beauty marks!

Standard

€mantra€:renetørreflater-renetørreflater-renetørreflater:€mantra€

Modified Palle's Avatar

Rudelim!

Det kan du lime en "ny" bundprop fast med, selv med tanken fuld af diesel.

Vi prøvede til nordic trial i sverige for et par år siden, da en kammerat mistede proppen på en stor sten, så der måtte handles hurtigt, men det gik.

Ellers er kleb og tett fra Würth også velegnet.
    Venlig hilsen
    Palle
    http://www.spirillenracing.dk

Standard

Tec7 skal visstnok tåle diesel utmerket ifølge importør, og siden fugepistolen for tiden er ladet med en patron Tec7, så får det bli det da. Og denne gangen blir det trykktesting før montering..

Standard

Jeg fiksa tenken på Landcruisern min for 3 uker siden, brukte da kjemisk metall, men siden det var håpløst og få det helt reint for diesel så lakk det fortsatt etterpå, klinte da over med tec 7 og holder tett enda, da rant det diesel mens jeg klinte på tec 7, tec7 er helt rått til alt man kan finne på og bruke det til.
    Jeg er en såpass hyggelig fyr at jeg kan be en person ryke og reise tel helvete på en slik måte at vedkommende gleder seg til turen.Thefinger

Bookmarks