i will bee there.. yupp..
![]() |
![]() |
|
![]() |
|
da har jeg vert i kontak med Janne fra Norskoffroadteknikk og har desverre fått den beskjededen at det ikke er mulig og få kurset kjøreledere før mars.
(ikke helt bestemt når men antagelighvis i mars) da det skal være en nu runde med kursing.
dette er regler fra NBF som sier at det bare skal kurses nytt personell 2 ganger i året.
dette kunne ikke Janne gjøre noe med og det hjelper heller ikke gå til noen andre da ingen av de lisensierte kursledere har lov fra NBF og holde egne kurs utover disse to konferansene.
men vi prøver likevel og få til litt morro ved hjelp av andre klubber og deres kjøreledere.
vi har blandt annet vert så heldige og fått til en god dialog med Norsk Land rover Klubb og får disponere kjøreleder derfra hvorav Truls har vist interesse for og stille dersom det blir behov.
Nestleder NMK Kristiansand Offroad
Man bygger biler, de kjøpes ikke.
hei hei , da har vi gjenomført styremøtet igjen , agendaen for styremøtet var da altså kjøreområdet vårt på Øvrebø !!!!!
møtet ble gjenomført , referat fra møtet legges ut på forumet ila dagen.....
for de som måtte ønske å ha dette på mail , gi beskjed :)
mvh
André
Referat Årsmøte Offroad
15.02.2010
Sted: Brakkene til Nmk
Kl: 18:15
Tilstede:
Frode Sørli, Trond Hagen, Henrik Topstad, Tor Arve Topstad, Christoffer Gundersen, Gina Nor, Nicolay Albert, Tom Garman, Truls Thomassen, Svein Jarle Hovland , TEO (haha)
Sak1 – gjenomgang av årsberetning – André Leser
Sak2 – gjennomgang av Øvrebø /lagt på is – Tom informerer om Storheia evt. området til tidligere MAU Pluggen trial på Kjerrane.
Storheia, Parkvesenet er skeptiske til bruk av motoriserte kjøretøy i området. Men er åpen for at NMK kan bruke Kjerrane.
Tom foreslår at vi kjører på med begge områdene, medlemmene er enig i dette. Enige om at vi må ”vente” til snøen forsvinner slik at vi kan ha en befaring på området.
En gruppe blir satt ned for å ta videre søknader osv opp mot kommune osv, Tom og André tar dette videre.
Sak3 – Regnskap – Christoffer går igjennom tallene, Tom fyller på kontoen.
Det er satt av 40 000,- til Storheia / Kjerrane
Pluss 25 000,- til Offroad
Disponibelt Pr 18.01.2010 : 28 165,50 ,-
Sak4 – valg:
Leder: André Henriksen
Nestleder: Svein Jarle Hovland /2år
Styremedlem: Christian Høyer
Styremedlem: Frode Sørli
Styremedlem: Nicolay Albert
Vara: Tor Arve Topstad
Nytt styre er enstemmig
Sak5 – forslag:
-Tema dag hos Topstad rør på lund. lørdag 13. mars kl 12:00 alle er hjertelig velkommen
-Kjøreleder kurs: Roy, Svein sendes på kurs i Oslo /mars.
-Løpssekretær: Anne Marit reiser deler regninga 50/50 med land rover klubben.
Møtet hevet 19:30
Thorstein André Henriksen
Leder Offroad
Som Leder i Offroadgruppen i NMK Kristiansand så vil jeg informere om at pr. d.d. så har NMK Kristiansand fått nytt kjøreområdet![]()
Deler av styret var idag på befaring og gikk store deler av tildelt området, og ja :) vi fikk oss også en liten kjøretur
Området ligger på Øvrebø/Stallemo og har behov får litt trimming av både skog og kratt!
Det er også et område nede (før oppstigning) som egner seg som "depo", dette området har også behov for noen timer med planlegging og bearbeiding.
Det vil de nærmeste dager bli kalt inn til styremøte for å legge en slagplan for hvordan vi skal gå frem når det gjelder klargjøring av område, midt inne i skogen ligger det også en gammel "løe" eller som grunneier sa "klubbhus" som vi står fritt til å "renovere" til et godt egnet oppholds sted.....
Så kjære medlemmer! Det er bare å gjøre klart "skogsutstyret" for nå braker det snart løst, skulle vi gjøre en god jobb så er dette også meget godt egnet sommer som vinter...
Mere info kommerHVA MERE KAN VI ØNSKE OSS
Til orientering: DETTE OMRÅDET ER FAKTISK I BOKS, SÅ NÅ SLIPPER VI FAKTISK Å LETE LENGRE!!!!!!
Mvh
Roy Freddy Storvik
Leder NMK Kristiansand Offroad/Snøscooter
1. 1989 Patrol "Suvenir fra Voss"På 38"x15,5"x15"
2. 1969 BMC Austin 1000 Mini(Norges minste)
---Insanity is contagious---
Har dere no adresse/koordinater til området? Hadde vært morro å tatt en titt på kartet
Tror vi holder det litt "skult" inntil vidrere...... Så ikke det blir noe tullekjøring. Men info kommer fortløpende!![]()
Patrol Y60, styremedlem i NMK Kristiansand Offroad
Ser den. Lurt å trå litt forsiktig når det endelig er noe brukbart på plass.
Si for all del i fra hvis jeg kan bidra på noe som helst vis. Stiller som sagt tvert med motorsag, vinsj eller hva det måtte være.
Er "litt" spent nå![]()
yuhooo.. eg ser deg..dugnadsånden er klar som blekk..
![]()
Konge! Må kanskje melde meg inn igjen nå, og få ferdig willysen![]()
Har en modulrigg (brakkerigg) som er 5-6 år hadde tenkt å sette den i hagen, men kona nekter..rartbruke den som kontor/verksted, men har bestemt meg for å forære den til Klubbhus på kjørefeltet noe arbeid gjenstår med å sette på ny kledning sette i vinduer etc.
Kledning og vinduer medfølger, mangler en dør transport må NMK dekke, har kostet meg over 10 lapper.
Den blir som ny er 2.5mx7.4m, er isolert, en dugnad så er den på plass i det fine depoet![]()
Blir bare bedre og bedre dette
Vet du omtrent hvor mye den veier?
Dette er jo helt topp, og akkurat det klubben trengte. nå har vi ligget i dvale lenge nok, så det skal bli morro og komme skikkelig igang. fantastisk donasjon av Topstad her, sånt liker vi. Nå skal vi som roy skriver ha et styremøte i løpet av uken for og planlegge litt, før vi setter igang dugmaden for fult.
Men dere kan bare begynne planleggingen alle sammen, gå i boden\garasjen og sett frem motorsag, håndsag, spader, river og ellers det dere måtte finne fornuftig så er det ikke lenge før det er full fart med offroadkjøring i regi av NMK Kristiansand.
(og ja, Sandviper er bare og få meldt seg inn.)
http://www.nmk.no/index.php?option=c...3&Itemid=99999
Om jeg ikke tar helt feil Brynjar så veier brakka ca. 2900Kg.....
Så bra, Grattis med kjøreområde!! Kan gjerne være med på både skogsarbeid å snekring, men er på reise nesten hele juli. Vet ikke når dere ska te.
når er det den brakka må flyttes opp på kjøre området.. regner med att det ikke skal være noe problem å få tak i kranbil.. må bare vite hvor brakka står og hvor langt fra vei den er. og seff hvor langt fra veien den skal..![]()
Vi innviterte alle våre medlemmer (og ikke medlemmer da det blir mulighet til å melde seg inn i klubben på stedet) til storstilt dugnad på vår kommende kjøreområde.
Vi møter på Stemmen kl.10.00 og vi kjører samlet derfra (ca.5-10 min.)
Ta med:
1. Godt humør
2. grafse og jordspade
3. Sag (håndsag/Motorsag)/øks/kantklipper til litt grovere buskas
4. Hammer & spikker (om dere har noe å avse)
5. Grillmat (vi tar med en grill)
6. Gjerne henger for de som har
Kom gjerne med innspill ! ! !
Ang. brakken fra Topstad så må nok den på ett eller annet vis finne veien før dugnadsdagen, men det tar vi
Hilsen
Leder NMK Kristiansand Offroad
Last edited by Snafu; 06-30-2011 at 23:50. Reason: Feil dato
Sweet
Jeg stiller med punkt 1-5.. har ikke hengerfeste på Styggen
Ser bra ut foreløpig :
![]()
Gratulerer med nytt kjørefelt, håper det blir noen løp der, alltid gøy med nye felt.. den 9 er det nordisk trial i øvre gausdal ellers hadde jeg tatt turen...
Ahh - Det var greit du skrev. 9de Juli altså. prøvde å få kabalen til å gå opp nå til helga jeg. Ikke sikekrt det er noe bedre neste helg forsåvidt...
Veldig bra sandviper. Ikke glem ekanal. "ekanal nmkoffroad" til 1963.
Og truls, jalla låner kranbil på jobb, så det ordner seg.
![]() |
![]() |
![]() |
Bookmarks