Page 2 of 6 FirstFirst 1234 ... LastLast
Results 26 to 50 of 128

Thread: Terreng Turing 2011?????

Promodified

Jeg er helt fersk i TT, men fikk øyene opp etter Gjerstad sladden, ikke fordi dette var av de mest krevende løp jeg har kjørt, men formen for konkuranse som tente meg. Veldig mange føler seg uttafor med de bilene dem har i dag og kanskje de klassene som blir kjørt heller ikke passer den bilen dem kjører. Derfor tror jeg at denne klassen burde være mitt i blinken for mange.
    Klart at hvis ikke klubbene setter TT på programmet vil dette dø ut.
    Min tanke da jeg startet denne tråden var å prøve å få til en diskusjon rundt regelverk og TT's fremtid.
    Derfor er det viktig som Amund og Tommy sier at vi må få dette inn i programmet hos klubbene. Vi har jo alle sett at krisa som er over oss har gjort at mange har blitt borte og derfor er det jo viktig og fange opp flest mulig når det blir avholt løp.
    Håper derfor at vi allrede fra 2011 kan kåre en sammenlakt vinner i TT

Avdanka biltrialfører Tommy's Avatar

Det håper jeg også... det beste hadde vært om TT på et eller annet vis kom inn som en "non damage" klasse i Norgescupen.... hadde for mange blitt en fin ingangsport til trialen tror jeg.... Det blir jo alltid en viss selvjustis i en slik klasse, i Finland hvor de kjører en såkalt FUN klasse som er åpen for de fleste var det obligatorisk med kjole om man hadde for ombygd bil... he he morsomt
    Tommy Olsen
    tlf: 94141987
    tommy @ pirate4x4.no

Promodified

Quote Originally Posted by Tommy View Post
    i Finland hvor de kjører en såkalt FUN klasse som er åpen for de fleste var det obligatorisk med kjole om man hadde for ombygd bil... he he morsomt
    Sikter du til noen spesielle Tommy

nei nei nei... på ingen måte... he he
    Poenget er vel at det burde være mulig å lage baner/konkurranser som ikke nødvendigvis gjør at de med de mest ombygde bilene alltid vinner...
    Noe skal vi nok finne på... he he
    Tommy Olsen
    tommy @ pirate4x4.no

Promodified

En spennende diskusjon, håper dette er noe som klubbene kan klare å få til, og om det er noen pådrivere innenfor klubbene burde dette være en smal sak.

Så lenge reglene er klare og folk er villige ser jeg ikke noe problem med å ta dette med i f.eks Sørlandscup 2011, men dette må som Tommy sier taes opp på Årsmøtet, og noen må ta ansvaret for å få dette med. Ser fram til å se også andre typer biler i sørlandscupen framover.

Håper vi kan få dette til.
    Toresailor
    Team BB Offroad
    Modified 2011
    NMK Arendal Offroad og Arendal Offroad Klubb
    http://www.knutsvikmyraoffroad.com

Modified

jeg er litt amatør på dette feltet, men kikket litt på 2010 reglene å lurer på om noen har no tanker om dette

2.3 Fjærer/hjuloppheng
    Eventuell heving over 80mm skal være innskrevet i vognkortet eller dokumentert fra TÛV.

f.eks så er det mange som kjører med 100mm ome heving på patrol y60 dette heve settet har ikke tuv papirer. disse får da ikke lov til å være med ihh. til reglene.

også står det jo ingenting om bruk av vinsj
    patrol y60, 4,5" heving, 37"
    youtube`n

ELVISIMITATOR/SKUESPILLER Offroadguru Solli's Avatar

Vi har kjørt tilsammen 4 TT konkuranser i VM med suksess. Det er vel bare for andre klubber å kopiere, så er vi i gang.
    Vi har kjørt i samme seksjoner som BT, men med stengte BT porter + en praktisk prøve i seksjonen. Enkelt og greit.
    Bruk av vinsj krever hjelpemann på utsiden av bilen og da er man over på Challenge.
    Sent from my WC Backfire using Tapettalk

Modified

aha da er det bare jeg som blander litt her.. sorry
    patrol y60, 4,5" heving, 37"
    youtube`n

Lightfoot Arne's Avatar

Quote Originally Posted by Svein54 View Post
    Må innrømme at dette regelverket fra november 2010 har jeg ikke sett før nå.
    Hvis de nye skiltreglene også kommer inn så ser jo dette bra ut etter min mening.
    Dette er mitt arbeidsdokument etter møtet i NBFs Offroadseksjon. De offisielle reglene bør finnes på www.bilsport.no rett over nyttår. Offroadboka bør heller ikke være så langt unna..........
    Arne, Lightfoot Racing
    www.lightfoot.no

Standard

Jeg synes reglene i "Arbeidsdokumentet" til Arne ser fine ut, vet ikke om bilen til Svein54 blir truffet av det. Som Bergum, så føler jeg at det blir litt feil å konkurrere med en Standard bil (Standard som i 100% godkjent med tanke på dekk og heving++) mot Svein sin (Mulig Svein sin også er 100% godkjent, kjenner ikke hva som kan godkjennes på Zuki)

Men for arrangørens del bør det være mulig å kontrollere ting, selv om biler som er for modifiserte kanskje bør lukes vekk.

Dagens regelverk er kanskje litt for snillt, morgendagens er kanskje bedre. :)

Etter min mening burde dette være en klasse åpen for alle... absolutt alle så lenge sikkerheten er ivaretatt, TT blir aldri biltrial, men kan være en flott inngangsport til trial, tror dette ordner seg enkelt selv...
    Tommy Olsen
    tommy @ pirate4x4.no

Standard

Enig. Men så kommer spørsmålet om man skal gi de med modifiserte biler noe handicap.

Men jeg viste vel på den siste seksjonen at det ikke nødvendigvis er resultatet som er utslagsgivende for om jeg er med. Jeg klarer vel stort sett å kjøre meg fast :) Da blir det fort noen poeng ut av det :)

Promodified

Uansett om Sukin min er extrem så tror jeg at det uansett ikke går ann å begynne å skille på hvordan bilen er. Hvis vi ser på løypa under Gjerstad sladden så hadde en med orginal kort suki 413 kjørt gjennom løypa uten problem, mens en med orginal Suburben kom ikke igjennom. Da må vi begynne å lage egne klasse for hvert bilmerke.
    Tror at da dør TT ut av seg selv.
    Kjører du offroad bil og stiller med 215 hjul så kan du ikke regne med å vinne uansett, da er du med for å ha det gøy.
    Hvordan skal vi klare å finne ut hvor mange prikker eller handicap en bil skal ha kontra en annen bil og hvem skal og har kunnskap om alle type biler. Hvis vi ikke klarer å bruke det nye regelverket som etter min mening ser veldig bra ut så må man heller være tilskuer.
    Vinner man ikke løpet så har jo alle mulighet til å vinne festen etterpå og da stiller alle likt

Her er jeg helt enig med Svein.... la oss gjøre dette enkelt for å komme skikkelig igang....
    Tommy Olsen
    tommy @ pirate4x4.no

Quote Originally Posted by Tommy View Post
    Etter min mening burde dette være en klasse åpen for alle... absolutt alle så lenge sikkerheten er ivaretatt, TT blir aldri biltrial, men kan være en flott inngangsport til trial, tror dette ordner seg enkelt selv...
    100% enig.

Standard

Nå er vi nok på rett spor ja.

Deltok selv i 1 challenge løp i 2010 i tc, med standard lj70, kun body lift og 35" bf mud, med skjermbreddere... Dette var utrolig morro

Har nå kjøpt en hj60 på 33"bf mud som det kunne vært arti og prøvd også, men da ble de løype vi hadde litt for vanskelige med så stor bil... For trange rett og slett...

Hvordan er det egentlig tenkt de forskjellige grenene av offroad?

TT for helt ferskinger
    Challenge for litt videre kommende
    Biltrail
    osv.
    ?
    Tommy mob.45227414
    Utkanten offroandersNlck

Promodified

Det jeg syntes er fint med en diskusjon som denne er at mange kommer med synspunkter om sine meninger og at vi derfor kanskje klarer å få løst opp i uenigheter før vi kjører i gang med TT sesongen som nå bare er noen timer unna.

Lightfoot Arne's Avatar

Hyggelig med så stort engasjement rundt TT, håper arrangørene følger opp og lager mange morsomme stevner i år.
    Synes det er viktig å huske at utgangspunktet for TT var at man skulle kunne kjøre lovlig i terrenget og ikke minst ha gyldig ansvarsforsikring.

Når det gjelder selve reglementet for TT er det kun gjort endringer i forhold til at det nå er innført et eget teknisk reglement.
    Arne, Lightfoot Racing
    www.lightfoot.no

Quote Originally Posted by Arne View Post
    Hyggelig med så stort engasjement rundt TT, håper arrangørene følger opp og lager mange morsomme stevner i år.
    Synes det er viktig å huske at utgangspunktet for TT var at man skulle kunne kjøre lovlig i terrenget og ikke minst ha gyldig ansvarsforsikring.

Når det gjelder selve reglementet for TT er det kun gjort endringer i forhold til at det nå er innført et eget teknisk reglement.
    Håper du stiller selv Arne. Har ett par gamle B/F MT du kan låne til bilen

Standard

Default Rena i pinsa

Så hyggelig at dere, offroad seksjonen, har utarbeidet teknisk reglement for TT og denne store interessen for TT her på forumet

Vi i kna telemark har lyst til å ta initiativ til TT og challenge løp på vårt område i Skien i 2011 og da er det jo fint at interessen er økende

Jeg og kna telemark har en søknad inne til Rena kommune om TT konkurranse der. Sammen med Norsk Trophy club,
    http://bilsport.no/sider/terminliste...liste-offroad/ Kommunen er positive og de skal behandle søknaden i februar

Håper vi treffes til mye fin TT og challenge løp i 2011
    Trond Ihle
    Leder av offroadseksjonen

Standard

Jeg syntes også TT ser gøy ut og kunne godt tenkt meg å stille opp.

Men har mine tanker om ikke registrerte biler, er også redd for at noen av disse blir tatt med for å "kjøres ihjel".

En er jo selvfølgli mer forsiktig med din registrerte bil som blir kjørt til/fra løp, kontra feks en ureg. suki som fraktes på henger som det ikke er så farlig om en knekker en stikkaksel, drar karrosseri siden rundt et tre el.lign.

Føler at det er blitt vannet ut i original klassen i biltrail feks. der var det joe en del registerte biler til å begynne med, men det nytter jo ikke lenger.
    Rune Rydningen
    www.gpschallenge.info

her er det faktisk viktig at arrangørene skjønner alvoret... ikke vanskelig å finne folk med registerte biler de driter i... og man kan også komme med registrerte biler på henger...
    Tommy Olsen
    tommy @ pirate4x4.no

Dieseldyr Bergum's Avatar

Det er jo da viktig at løpene legges opp på en slik måte at slikt unngås...
    http://www.b4x4.no
    Bjarne Bergum 9012 3748
    Suzuki Samurai 1,9td

Jeeps are bils, not båts! Amund's Avatar

Quote Originally Posted by Bergum View Post
    Det er jo da viktig at løpene legges opp på en slik måte at slikt unngås...
    At hva unngås?
    Jeeps are bils, not båts!

Page 2 of 6 FirstFirst 1234 ... LastLast

Bookmarks