Page 1 of 55 1231151 ... LastLast
Results 1 to 25 of 1355

Thread: Suki-kjeller`n / Lille Piraten..

Promodified

Default Suki-kjeller`n / Lille Piraten..

Da er vi igang igjen, klør litt i høyrefoten om dagen, savner litt møkk og turer i skogen

Har flytta prosjektet fra låven og ned i kjeller`n, der har jeg varme, vann og alt jeg trenger i vinter. Men, verkstedet er egentlig bygd for ATV`er så døra ut er smal. Bilen skal bygges helt opp hvor den står og så må jeg plukke av aksler, motor, gir etc for å få den ut igjen til våren (Hvis den er klar da). Har ca 4cm å gå på hvis jeg har regnet riktig

Men nok om det..

Bilen skal bygges opp av:
    Suzuki ramme.
    Hilux aksler.
    Suzuki transfær med 6.5:1 utveksling.
    Volvo motor med mekanisk innsprut.
    Volvo automatkasse.
    36" Irock bias.
    16 eller 18" airshocks.
    Og bare rør rundt alt sammen (blir nok litt kopiering av broder`n til Roger sin).

Fikk plukka av karosseri og begynt å rense ramma i dag:

To be continued..
    Last edited by Hilux; 12-15-2007 at 10:26.
    Begynner å få litt byggekløe igjen..

Prototype

Dette høres bra ut!!
    Jim Erlend Holten
    +47 40044799
    Surnadal

Standard

fett at du bygger ny bil igjen jonny har muligens noen biter trenger,beadlock felger og motor ser an lit etter sesongen er ferdig skal opp til 39 og kansje 16 eller 17 tom felger motoren skal også bygges om.ta deg en tur på kløfta hvis du vil se på sukin min den er bygd bare med rør og med b23 motor og volvo boks:)

Standard

Det der blir bra :) Men du har ikke vurdert å utvide døra litt? XD:p
    En bråte med Hiluxer!

Promodified

Quote Originally Posted by hjallis View Post
    fett at du bygger ny bil igjen jonny har muligens noen biter trenger,beadlock felger og motor ser an lit etter sesongen er ferdig skal opp til 39 og kansje 16 eller 17 tom felger motoren skal også bygges om.ta deg en tur på kløfta hvis du vil se på sukin min den er bygd bare med rør og med b23 motor og volvo boks:)

Mulig jeg hyler på deg hvis jeg skal på de kanter, altid morro å kikke litt ;)

Ser ut til at jeg har fått tak i beadlockfelger, har fått henvendelser fra to personer. Delesankingen har gått veldig greit så langt. Har fått tak i aksler, transfær, automatkasse, 1 bøttestol, servosnekke + div småtteri på bare noen få dager

Men du har ikke vurdert å utvide døra litt? XD
    Vi får se når løvetann og hestehoven titter fram igjen, kanskje jeg må utvide døra litt

Promodified

Da er ramma ferdig rensa for motorfester, demperfester og alt det andre jeg ikke trenger (fy f... for en dritjobb). Blei overraska over hvor lett Sukiramma blir uten festene

Snakka med sanblåsermannen i dag, så han blåser over hele ramma til helgen. Skal bli godt å slippe å sveise i gammal tectyl og drit for en gang skyld. Så da skjer det vel ikke mer før til uka igjen..

Dieseldyr Bergum's Avatar

Hva med den gamle techtylen inne i ramma da?
    http://www.b4x4.no
    Bjarne Bergum 9012 3748
    Suzuki Samurai 1,9td

Promodified

Hva med den gamle techtylen inne i ramma da?
    Den kommer nok ut som røyk i andre enden når jeg sveiser..

Fotograf knixen's Avatar

Quote Originally Posted by Hilux View Post
    Den kommer nok ut som røyk i andre enden når jeg sveiser..
    Få høyttryksvakta eller noe lignende til å spyle ramma innvendig med noen hundre bars trykk... Koster neppe mange kronene... Så slipper du å tenke på det... De kan sikkert bruke steam også, da blir det perfekt... Så kan du bare sprøyte med owatrol o.l. etterpå...
    used to have a runner...

"I used to go missing quite a lot... Miss Canada, Miss United Kingdom, Miss World." —British soccer bad boy George Best

Promodified

Det hadde vært digg, må sjekkes..

Jeeps are bils, not båts! Amund's Avatar

Hadde kanskje vært digg å slippe å høre at ramma ruster innenfra mens den står i kjeller'n og? :p Kult at du er i gang igjen, detta blir tøft.
    Jeeps are bils, not båts!

Promodified

Hadde kanskje vært digg å slippe å høre at ramma ruster innenfra mens den står i kjeller'n og?
    Det er det jeg har kommet fram til også, så det blir ikke spyling av ramma innvendig.

Ramma er levert til blåsing i dag, henter den igjen på søndag eller mandag. Onsdag blir det tur til Hønefoss for å hente aksler og transfær, så jeg håper på å være ferdig med oppheng til motor, gir og transfær i løpet av neste uke.

Så er det bare å fyre opp bøyer`n

Fotograf knixen's Avatar

Du slipper jo det, hvis du bruker steam så er det tørt rett etterpå. Så sprøyter du ramma innvendig med owatrol... og hva annet du måtte ønske... ;)
    used to have a runner...

"I used to go missing quite a lot... Miss Canada, Miss United Kingdom, Miss World." —British soccer bad boy George Best

Promodified

Du slipper jo det, hvis du bruker steam så er det tørt rett etterpå. Så sprøyter du ramma innvendig med owatrol... og hva annet du måtte ønske...
    Men da er jeg jo på samme sted som nå, alt vil komme ut av andre enden på ramma som røyk når jeg sveiser. Blir nok ikke ferdig med sveising på hvertfall 4mnd, skal bli rørbil.

Men vi får se når jeg er ferdig med bur, fester og alt, mulig den går til steaming før den blir sandblåst utvendig før lakkeringen (men det er et stykke dit ;) )

Promodified

Fikk henta ramma fra blåser`n i dag, han har gjort en god jobb så nå er det bare å fyre opp sveisen

Etter litt måling merket jeg at den ene rammevangen var litt vridd i fronten og røret i mellom rammevangene var bøyd. Har nok fått seg en smell den bilen der..

Kappa bort stiveren imellom rammevangene og kappa til en 60x60mm bit som skal sveises i mellom og ramma blei helt rett igjen (godt jeg ikke skal på BT med denna).

Blir nok lagt inn en bit til reciver her også, veit jo aldrig når man trenger litt vinsj

Last edited by Hilux; 10-01-2007 at 18:01.

Promodified

Siste dagene har gått med til å sanke deler og slipe reint rundt alle festene som er kappet vekk.

Litt rusten med sveiseapparatet merker jeg, har ikke brukt det på 1,5 år Men det kommer vel tilbake etterhvert..

Hengt opp transfer for å få målt ut til div. Kassa skal ut igjen får å få montert ny utveksling og huset skal sandblåses og lakkes så fort dela kommer..

Smooooth ;)

Snart kjørbar jo
    Last edited by Hilux; 10-04-2007 at 23:29.

Prototype

Nå angrer jeg på at jeg ikke sandblåste ramme mi også! Pytt pytt, får bli neste gang! Blir 10.000 ganger lettere å sveise på! Dermed bedre resultater ;)

Skal du forsterke transfer-festene? :)
    Jim Erlend Holten
    +47 40044799
    Surnadal

Promodified

Skal du forsterke transfer-festene?
    Ja, de må forsterkes. Mulig jeg må flytte den litt, så da blir det helt nye oppheng i såfall..

let's wheel! ShuDuck's Avatar

hvilken utveksling er det i akslingene? bare tenker på om det vil være lavt nok med 6.5:1 . Min med 6.4:1 og 31" kunne vært lavere, men det er kanskje bare meg men så er jo 6.5 best bang for the buck og automaten hjelper vel på

blir spennende å følge med
    wut?

Promodified

Quote Originally Posted by ShuDuck View Post
    hvilken utveksling er det i akslingene?

Jeg har vel 4,56:1 i aksla, så jeg håper det blir lavt nok med 6,5:1. Gikk ganske så greit med samme utveksling i akslene på forrige bilen med 4.16:1 i transfer`n og 35". Så jeg blir vel fornøyd med 6.5`en og automaten hjelper vel litt på den og.

I dag var det valgets kvaler, tur til Svinndal å kikke på TT`en eller bygge bil? Da ble det bilbygging..

Luftingen skal opp i høyden, så jeg slo av hetta på ventilen, tredde inn et messingrør og loddet det fast med sølvlodding.

Snekkra sammen en bro som skal ligge over diffhuset og ned på akselen, så jeg har noe å feste braketter til K-linkene i. Tenkte jeg skulle prøve meg litt på sandtrial til sommern, så det er vel greit å få stivet opp akslingen litt også.

Prøvemontering,and it fits just perfect

Sveiset sammen og kappet til røret for luftinga.

Prototype

Dette ser dritbra ut Jonny!! Gleder meg til neste update allerede! :)
    Jim Erlend Holten
    +47 40044799
    Surnadal

Modified

Default hoit

Dette tror jeg blir bra, man kan se at du har bygd bil før:o angående utveksling så tror jeg det ikke blir noe problem, jeg har 4,375:1+4,16:1+automat, å det synes jeg funker veldig bra, og 36" dekk ja. Forsett og legge ut bilder, d e bærre lækkert.... Skal du ha k-link fram også?

Promodified

Skal du ha k-link fram også?
    Nei, satser på 4-link og panhard eller radius armer, litt usikker på hva jeg får plass til. Må få motor og gir på plass før jeg starter med det.

Fikk henta litt deler, sand, bøyd til første siderøret og lagd til vangen til hovedbøyla. Ikke gæli på en søndag

Setene skal monteres lavere i chassis, kunn satt opp for å få målt bredde osv..

Er det bare meg eller har du Notcher?

Uansett så ser dette ut til å bli et bra bygge.
    Medlem av Jasen Biltrial Team

Prototype

Hva er notcher? :o
    Jim Erlend Holten
    +47 40044799
    Surnadal

Page 1 of 55 1231151 ... LastLast

Bookmarks