Results 1 to 8 of 8

Thread: "Bånn tenning"

Modified Oddimann's Avatar

Default "Bånn tenning"

Jeg var og henta bilen i går etter bytte av gearkassa,(som fortsatt ikke virker) Men på veien hjem,på motorveie i Stavanger,hørte jeg ett Helvetes smell,etterfullt av 2 nye Helvetes smell til,(unskyld språket) Bilen stoppa,og jeg prøvde å starte igjen,Nye smell.Tenkte jo at det var noe med tenningen,men han på bilverkstedet sa at det også kunne vere en ekososventil som hadde hengt seg opp.Men kikka nedi motoren i dag,og hva fikk jeg se da??
    Ett stort hull i fordelerlokket
    Lurer bare på hvordan noe sånt kan skjed? Se bildene.
    Var ute og fikk brukt hos han på verkstedet,(det var nesten ikke brukt) for bare 200 kr.
    Han hadde alldrig sett noe lignende,men han mente det var den lille "pilten" oppe på den hvite plate som hadde løsnet/knekt,og deretter kilt seg inne i "huset";og da kom "big bang" Skal ut og sette det på nå.Får håpe det bare er dette som var problemet da,men .............
    Attached Images Attached Images   

Original KJELLIS's Avatar

De har kommet borti lokket når de har byttet girkassa

Hmm,du sier noe der.Når jeg ringte til han etter at han skiftet kasse,så sa han at motoren juksa veldig,og det gjorde den IKKE før jeg leverte den inn.Jeg var ute og monterte det på nå,og den starter ihvertfall,men den jukser en del.Jeg vil hive kondensveske på tanken og skifte plugger for se om jeg kan finne feil.Men nå kan jeg ihvertfall kjøre bilen fra fortauet og opp til garasjen når jeg skal mekke og skru.Dette er en bil som jeg skal ha til restaurering,og da begynner jeg bare en eller annen plass. Da blir det vel til at jeg skifter det tekniske etterhvert.

Quote Originally Posted by Oddimann View Post
    Hmm,du sier noe der.Når jeg ringte til han etter at han skiftet kasse,så sa han at motoren juksa veldig,og det gjorde den IKKE før jeg leverte den inn.Jeg var ute og monterte det på nå,og den starter ihvertfall,men den jukser en del.Jeg vil hive kondensveske på tanken og skifte plugger for se om jeg kan finne feil.Men nå kan jeg ihvertfall kjøre bilen fra fortauet og opp til garasjen når jeg skal mekke og skru.Dette er en bil som jeg skal ha til restaurering,og da begynner jeg bare en eller annen plass. Da blir det vel til at jeg skifter det tekniske etterhvert.
    Glemte å si at det hullet som er på lokket,er på siden,ikke bak på lokket.Får når du skifter kasse,så "faller" jo motoren bakover,og da skulle en jo tru at hullet skulle komt bak??

Glemte å si at det hullet som er på lokket,er på siden,ikke bak på lokket.Får når du skifter kasse,så "faller" jo motoren bakover,og da skulle en jo tru at hullet skulle komt bak??
    Jeg har jo hatt ute kassa mi x anntall ganger siden kjøpet av bilen i våres, og nesten hvergang har jeg kommet borti fordelerlokket så det "knattrer" når jeg starter opp bilen igjen.
    Det er sikker det samme hos deg bare at du har kjørt avgårde med bilen og det har gått fint helt til det smeller. Ikke din feil ta han som byttet kassa

Jeg har nevnt det for han ja,men han sier bare at "Nei jeg har bare skiftet kassa jeg,så jeg forstår ingenting.............."
    Tror IKKE jeg leverer bilen tilbake der en gang til,det fins jo andre verksteder i Stavanger.

Jeg har nevnt det for han ja,men han sier bare at "Nei jeg har bare skiftet kassa jeg,så jeg forstår ingenting.............."
    Tror IKKE jeg leverer bilen tilbake der en gang til,det fins jo andre verksteder i Stavanger.
    Han har sikker hvert der, wiren til automaten går forbi fordeleren, feste til peilepinnen er rett ved. De to øverste bolta på girkassa er rett ved siden av, men han er vel som alle andre som driver verksted, "vi gjør ingen feil".

Stemmer det,de gjør alldrig feil,og kan "alt"

Bookmarks